Vastattu

Postilaatikon tila


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Kuinka kauan kestää boxin tyhjennyksen jälkeen kunnes laatikko osaa käyttää tyhjentynyttä tilaa?
Lisäksi tuleeko ostettu lisätila heti käyttöön?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 10 huhtikuu 2019, 11:57

Sähköpostia kannattaa tyhjentää nimenomaan tuolta webmailin kautta. Asetuksista kannattaa käydä ruksimassa kaikki kansiot näkyviksi ja tämän jälkeen kaikki turhat ja tarpeettomat viestit poistoon ja lopuksi roskakorin tyhjennys. Palvelin alkaa vapauttamaan tilaa laatikosta kun kirjaudut ulos sähköpostista. Tämä tosin saattaa vaatia sen, että uloskirjautuminen pitää tehdä myös mahdollisista sähköpostisovelluksista.

Se, että kuinka nopeasti tilaa vapautuu, riippuu täysin poistettavien viestien määrästä ja tilantarpeesta. Joskus tilan vapautuminen saattaa viedä tunteja.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/webmail/#laatikontila

Jos tilaa ei syystä tai toisesta vapaudu tai erikseen ostettu lisätila ei aktivoidu sähköpostiin, kannattaa laittaa tarkempaa tietoa yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Tuohon yksityisviestiin mukaan tämä ongelmallinen sähköpostiosoite sekä oma asiakasnumero, joka kannattaa myös tallentaa omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä.

Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sähköpostia kannattaa tyhjentää nimenomaan tuolta webmailin kautta. Asetuksista kannattaa käydä ruksimassa kaikki kansiot näkyviksi ja tämän jälkeen kaikki turhat ja tarpeettomat viestit poistoon ja lopuksi roskakorin tyhjennys. Palvelin alkaa vapauttamaan tilaa laatikosta kun kirjaudut ulos sähköpostista. Tämä tosin saattaa vaatia sen, että uloskirjautuminen pitää tehdä myös mahdollisista sähköpostisovelluksista.

Se, että kuinka nopeasti tilaa vapautuu, riippuu täysin poistettavien viestien määrästä ja tilantarpeesta. Joskus tilan vapautuminen saattaa viedä tunteja.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/webmail/#laatikontila

Jos tilaa ei syystä tai toisesta vapaudu tai erikseen ostettu lisätila ei aktivoidu sähköpostiin, kannattaa laittaa tarkempaa tietoa yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Tuohon yksityisviestiin mukaan tämä ongelmallinen sähköpostiosoite sekä oma asiakasnumero, joka kannattaa myös tallentaa omaan profiiliin täällä OmaYhteisössä.

Osallistu keskusteluun