Vastattu

pp.nic.fi sähköpostin ongelma

  • 16 heinäkuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 888 katselukerrat

Minulla on pp.nic.fi sähköpostitili, jota on viime aikoina tullut käytettyä varsin harvakseen. Roskapostit olivat tukkineet tilin niin, että 20 MB raja oli ylittynyt.
Poistin roskaportit ja jäljelle jäi alle 150 kB meilejä.
Edelleen kuitenkin näyttää, että on 100% täynnä (20 Mt/20 Mt)!
Miksi???

Tähän sp-tiliiin liittyy ainakin 1 tärkeä muu tili ja nyt en saa sen salasanaa resetoitua, koska pp.nic.fi tililleni ei voida lähettää salasanan resetointilinkkiä.

Kokeilin itse lähettää sinne lyhyen testiviestin toisesta sp:sta jolloin sain virheilmoituksen, ettei voida toimittaa viestiä, koska "Recipient address rejected: User over quota".

Mitäs nyt tulisi tehdä?
Roskapostittajat ovat aiheuttaneet vahingon, joka ei roskaposteja poistamalla resetoidu!
Eikä tämän sähköpostin hallintakaan niitä fiksuimpia ole!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 17 heinäkuu 2019, 07:32

Olethan muistanut tiivistää kansiot tai tyhjentää roskakorin?

Lisäksi jotkut ovat törmänneet Elisan sähköposteissa ongelmaan, etteivät viestit poistu, ennen kuin kaikilta laitteilta on kirjauduttu ulos.

Kun mobiiillaitteiden postiohjelmissa harvoin on uloskirjautumisvaihtoehtoa, katkaise mobiililaitteen nettiyhteys riittävän pitkäksi aikaa, vaikka yöksi. Muista kääntää pois päältä sekä mobiilidata että langaton lähiverkko eli WiFi.

Helpoimmalla toki pääsee, jos puheluitakaan ei tarvitse yöllä, jolloin riittää, että sammutat koko puhelimen.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Olethan muistanut tiivistää kansiot tai tyhjentää roskakorin?

Lisäksi jotkut ovat törmänneet Elisan sähköposteissa ongelmaan, etteivät viestit poistu, ennen kuin kaikilta laitteilta on kirjauduttu ulos.

Kun mobiiillaitteiden postiohjelmissa harvoin on uloskirjautumisvaihtoehtoa, katkaise mobiililaitteen nettiyhteys riittävän pitkäksi aikaa, vaikka yöksi. Muista kääntää pois päältä sekä mobiilidata että langaton lähiverkko eli WiFi.

Helpoimmalla toki pääsee, jos puheluitakaan ei tarvitse yöllä, jolloin riittää, että sammutat koko puhelimen.
Olethan muistanut tiivistää kansiot tai tyhjentää roskakorin?

Lisäksi jotkut ovat törmänneet Elisan sähköposteissa ongelmaan, etteivät viestit poistu, ennen kuin kaikilta laitteilta on kirjauduttu ulos.

Kun mobiiillaitteiden postiohjelmissa harvoin on uloskirjautumisvaihtoehtoa, katkaise mobiililaitteen nettiyhteys riittävän pitkäksi aikaa, vaikka yöksi. Muista kääntää pois päältä sekä mobiilidata että langaton lähiverkko eli WiFi.

Helpoimmalla toki pääsee, jos puheluitakaan ei tarvitse yöllä, jolloin riittää, että sammutat koko puhelimen.


Sehän tässä mielenkiintoista olikin, että Trash ja Drafts olivat koko ajan tyhjät, vaikka poistin sadoittain viestejä. Logiikkani mukaan niiden olis itullu tmennäöroksakoriin, mutta ehkäse, etteivät menneet johtui vain siitä, että quota oli tapissa!? Mutta olisin toki odottanut tilanteen muuttuvan sitä mukaa kuin poistojen myötä tilaa vapautui.

En ole koskaan kirjautunut tilille mobiililaitteella selaimela tai millään muullakaan tavalla. Eli tätä tiliä ei ole koskaan määritetty yhteenkään mobiililaitteeseen. Tämä pp.nic.fi sp on ollut monta vuotta kokonaan käymättä. Kun olen käynyt, olen käynyt vain yhdeltä laitteelta kerrallaan. Ja sama tien kirjautunut ulos. Nytkin piti muistella, mitä kautta sinne pääsee..

Tällainen 20 MB rajallinen tili ilman roskapostisuodatusta ei ole nykypäivää. Se on ylipäätään ollut olemassa enää ainoastaan sen vuoksi, että olen joskus aikanaan käyttänyt kyseistä sp-osoitetta erääseen palveluun kirjautumiseksi.

Nyt kuitenkin 20 MB/20 MB indikaatio oli kadonnut ja tilille oli jo tullut roskapostejakin. Joten se osa ongelmaa on ratkennut "itsestään". Kiitos kuitenkin neuvoista!
Ja nyt kun poistin tänänä saapuneet spammiviestit, niin eivät nekään näköjään menneet roskakoriin!

Joten hieman erikoinen sp-sovellus ELisna kauttatoteutettuna! Ei se mielestäni aiemmin noin toiminut.
Käyttäjätaso 7
Ja nyt kun poistin tänänä saapuneet spammiviestit, niin eivät nekään näköjään menneet roskakoriin!

Joten hieman erikoinen sp-sovellus ELisna kauttatoteutettuna! Ei se mielestäni aiemmin noin toiminut.

Jos käytät postia usealla laitteella IMAP:lla , niin niillä on taipumus luoda kukin omat kansionsa mm. roskiksen eli niitä voi olla useampia.

Laita Webmailin kansioasetuksissa kaikki mahdolliset kansiot näkymään ja sitten tyhjentele. Palvelin rupeaa tekemään tilaa laatikkoon tausta-ajona vasta sitten , kun kaikilla laitteilla on kirjauduttu ulos postista ja tyhjennys voi kestää tunteja.
Kiitos, nyt selkisi. Sähköpostissa olikin näköjään 2 eri roskista, joista vain merkityksetön oli näkyvissä. Lienee sen seurausta, kun pp.nic.fi siirtyi Elisan ylläpitoon ja kirjautuminen monimutkaistui, koska ei se (muistaakseni) noin toiminut ennen vanhaan.

CASE CLOSED

Osallistu keskusteluun