Vastattu

Roskapostit kolumbus-sähköpostissani

  • 27 lokakuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 375 katselukerrat

Kuukausi sitten alkoi oikea tulva, eikä loppua näy. Aiemmin on tullut vain muutama kuukaudessa, mutta tilanne on muuttunut. Miten edetä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ekku 28 lokakuu 2016, 06:35

Vähän väärä osasto sähköpostiongelmille, sähköpostiasioille on oma kohtansa alempana.

Sähköpostiosoitteesi on vain joutunut syystä tai toisesta roskapostittajien listoille ja siellä pysyy. Osallistuitko esimerkiksi kuukausi sitten johonkin kilpailuun, vastasit johonkin epämääräiseen kyselyyn, "arpajaisvoittoilmoitukseen", tms., jonka kautta tuo olisi voinut tapahtua?

Käyttämästäsi sähköpostiohjelmasta riippuen voit määritellä näitä osoitteita tai niiden koko toimialuetta roskapostiksi ja menemään postisi roskapostilaatikkoon, jonka sisällön tyhjennät posteja avaamatta. Oma riesansa tästäkin toki on.

Jos tilanne äityy todella pahaksi, ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko sähköpostiosoite, josta seuraa taas omat ongelmat.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Vähän väärä osasto sähköpostiongelmille, sähköpostiasioille on oma kohtansa alempana.

Sähköpostiosoitteesi on vain joutunut syystä tai toisesta roskapostittajien listoille ja siellä pysyy. Osallistuitko esimerkiksi kuukausi sitten johonkin kilpailuun, vastasit johonkin epämääräiseen kyselyyn, "arpajaisvoittoilmoitukseen", tms., jonka kautta tuo olisi voinut tapahtua?

Käyttämästäsi sähköpostiohjelmasta riippuen voit määritellä näitä osoitteita tai niiden koko toimialuetta roskapostiksi ja menemään postisi roskapostilaatikkoon, jonka sisällön tyhjennät posteja avaamatta. Oma riesansa tästäkin toki on.

Jos tilanne äityy todella pahaksi, ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko sähköpostiosoite, josta seuraa taas omat ongelmat.
Sama juttu täälläkin. Syys-lokakuun vaihteessa alkoi Kolumbukseen tulvia toistakymmentä roskapostia päivässä, kun aikaisemmin niitä ei tullut lainkaan. Sähköpostiosoitetta olen yrittänyt varjella enkä täyttele mitään epämääräisiä lomakkeita. Tietysti jonkun verkkokaupan tms. palvelun kautta osoitteet ovat voineet ehkä päästä jakoon. Postilaatikkoon saa nykyisin maksullisen suodatuksen (1€/kk), jota nyt kokeilen, mutta filtteriä saa olla jatkuvasti säätämässä.
Minulla on sama homma. Roskaa tulee 20-30/päivä. Positiivinen hommeli on, että joka päivä saan yksi-kaksi ilmoitusta, että olen voittanut iPhonen tai ison UHD-töllön. Niitä alkaa olla nurkat täysi. Heh!

Mutta omalla kohdallani auttaa huomattavasti Office Outlookin roskapostisuodatus. Rankattuja toimialueita alkaa olla jotain 70. Kun avaan s-postin, hujahtavat roskat omaan kansioonsa ja kun niitä on yli sata, tyhjennän kansion. Ehkä ne postittajat jossain vaiheessa kyllästyvät, kun eivät saa osoitteestani mitään reaktiota. Näin on käynyt edellisen kerran vuosia sitten.

JOS koneessasi on Office Outlook, laita se töihin!
Outlook minulla on, ja se suodattaa hyvin Kolumbus on tehoton. Minäkin olen laittanut kymmeniä domaineja, mutta eipä näytä vaikuttavan. Aikani odottelen, ja sitten hylkään koko postin. Mukavaa, että on kohtalotovereita, kiitos!
Outlook minulla on, ja se suodattaa hyvin Kolumbus on tehoton. Minäkin olen laittanut kymmeniä domaineja, mutta eipä näytä vaikuttavan........

En ole mikään guru tietotekniikassa ja puhun välillä puuta-heinää väärillä nimillä, mutta tarkoitin:
@coconutunited.com
@coconutunited.net
@coltmed.com
@nuts.com
Näin merkiten vaikuttaa kaikkiin (Sussu, Satu, Emävale)@nuts.com-lähettäjiin
Tässä Outlook 365 ohjetta:

Kirjoita lisättävä nimi tai osoite Kirjoita luetteloon lisättävä sähköpostiosoite tai Internet-toimialueen nimi -ruutuun. Voit esimerkiksi lisätä
- tietyn sähköpostiosoitteen, kuten joku@example.com
- Internet-toimialueen, kuten @example.com tai example.com.

Osallistu keskusteluun