Vastattu

Sähköposti lakkasi toimimasta

  • 10 tammikuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 1498 katselukerrat

Kahden samassa taloudessa olevan puhelimen sähköposti lakkasi toimimasta 9.1.2018. Kumpaankaan puhelimeen tai niiden asetuksiin ei oltu tehty mitään muutoksia. Ulkopuolelta tulevat viestit tulivat perille, mutta ulos ei mennyt mitään. Puhelimissa on DNA:n liittymät, mutta sähköpostitilit ovat Elisan (Saunalahden). Talossa on Elisan verkkoyhteys ja kotona Elisan toimittama langaton lähiverkko.

Kun puhelimet eivät olleet yhteydessä Elisan toimittamaan langattomaan verkkoon, sähköposti toimi normaalisti. Myös tietokoneella käytettynä sähköposti toimi normaalisti. Ongelma ilmeni vain puhelimien ollessa yhteydessä Elisan Wifiin.

Elisaan ei saa sähköpostiyhteyttä eikä asiakaspalveluun voi soittaa, joten soitin Elisan Omaguru-palveluun, joka on maksullinen (2,28 €/min + matkapuhelinmaksu). Minua palveli ystävällinen nuorimies, jonka opastuksella molempien puhelimien asetuksia muutettiin moneen kertaan.

Kun puhelu oli kestänyt noin puoli tuntia eivätkä sähköpostit alkaneet toimia, arvelin Omagurun käyttämisen tulevan liian kalliiksi, ja lisäksi olin mennyt jo aivan sekaisin kaikista muutoksista. Omaguru olisi vielä halunnut jatkaa sopivan asetusyhdistelmän kokeilua, mutta arvelin puhelun hinnan jo lähestyvän sataa euroa ja lopetin puhelun.

Kokeilujen seurauksena oli, että nyt ei kummankaan puhelimen sähköposti toimi enää missään tilanteessa.

Kirjoitin illalla Elisalle reklamaation. Koska Elisaan ei saa sähköisesti yhteyttä, tulostin reklamaation, laitoin sen kirjekuoreen ja kävin äsken pudottamassa sen postilaatikkoon. Tein kuluttajaneuvonnalle palvelupyynnön asian johdosta. Kuluttajaneuvonnan palvelu eroaa Elisan palvelusta siinä, että heitä voi lähestyä sähköisesti.

Vien tämän asian mahdollisimman pitkälle, ainakin kuluttajavalituslautakuntaan, ja kerron tällä palstalla tapahtumista.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 10 tammikuu 2018, 11:48

Elisaan saa sähköisesti yhteyden joko chatilla tai mm. palautelomakkeella.

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=359080345&_k=v5gou91w2ryHliohxjk5OzsjfcJqufIu-J8s_ZppKMXEC4we7aIpkq5CPuGCQBgi&_hid=Viesti-Elisan-asiakaspalveluun

Myös tukisivuilla on linkki palautelomakkeeseen sivun alareunassa , tosin kovin himmeällä tekstillä.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

PS. Oma Gurua en suosittele juurikin ryöstöhinnoittelun takia.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Elisaan saa sähköisesti yhteyden joko chatilla tai mm. palautelomakkeella.

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=359080345&_k=v5gou91w2ryHliohxjk5OzsjfcJqufIu-J8s_ZppKMXEC4we7aIpkq5CPuGCQBgi&_hid=Viesti-Elisan-asiakaspalveluun

Myös tukisivuilla on linkki palautelomakkeeseen sivun alareunassa , tosin kovin himmeällä tekstillä.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

PS. Oma Gurua en suosittele juurikin ryöstöhinnoittelun takia.
Chat oli suljettu siihen aikaan, kun tilanne huomattiin.

Kiitos yhteydenottolinkistä, sitä klikkaamalla palautelomake löytyi heti. Löydettyäni sen, yritin etsiä Elisan verkkosivuilta kohtaa, josta se löytyisi, ellei satu saamaan suoraa linkkiä. Ei ollut ihan helppoa, ja jos et olisi antanut vihjettä linkin paikasta, se olisi jäänyt löytämättä.

Kyllä Elisa on tehnyt parhaansa minimoidakseen asiakkailta tulevat yhteydenotot. Viis siitä, vaikka palvelut eivät toimisi kunhan maksavat laskunsa.
Käyttäjätaso 7
Kyllä Elisa on tehnyt parhaansa minimoidakseen asiakkailta tulevat yhteydenotot. Viis siitä, vaikka palvelut eivät toimisi kunhan maksavat laskunsa.

Näin on , valitettavasti. Itselläni se palautelomake on selaimessa kirjanmerkkinä. :)

Tosin yhteyttä saa kyllä aspaan täällä palstalla myös yksityisviestillä.

https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702

Osallistu keskusteluun