Vastattu

Sähköposti tukossa

  • 29 joulukuu 2017
  • 11 kommenttia
  • 1007 katselukerrat

Sähköpostin " paranneltu" versio....Roskaposteja koko laatikko täynnä ja poista siinä kolmesataa viestiä yksitellen.En tykkää ollenkaan koko uudistuneesta sähköpostista. Jos ei olisi pakko käyttää, en käyttäisi....Ei taida olla roskapostin suodatintakaan olemassa ja jos on niin tietysti maksullinen?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sheppo 16 helmikuu 2018, 16:10

... ja löytyyhän siihen näköjään "viralliset" ohjeetkin, kun vähän kaivelee.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/webmail/#laatikontila
Tuonne pitäisi myös ohjata suoraan tilavaroituksesta, kun nyt sieltä ohjataan vain ostamaan lisätilaa.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Sähköpostin " paranneltu" versio....Roskaposteja koko laatikko täynnä ja poista siinä kolmesataa viestiä yksitellen. En tykkää ollenkaan koko uudistuneesta sähköpostista. Jos ei olisi pakko käyttää, en käyttäisi....Ei taida olla roskapostin suodatintakaan olemassa ja jos on niin tietysti maksullinen?

Mikä pakottaa käyttämään Elisan web-mailia?
- iPhone?
- Androidiin saa Microsoftin Outlook-s-postiohjelman ja käytettävyys on ihan eri planeetalta. Kun asettaa säännön sipaisuasetuksissa, niin siitä vaan samalla kun lukee viestin otsikon, niin sipaisee viestin roskikseen.
- PC yhteiskäytössä? Muistaakseni löytyy s-postiohjelma. jota voi käyttää tikulta. Ohjelma latautuu ja käynnistyy tikulta:
https://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable
Jos sinulla on PC, niin todella hyvin toimiva spamm-torjuja on

http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Product_Info.asp
Free Spam Filter for Outlook, Outlook Express, Thunderbird, Windows Mail and Windows Live Mail
SPAMfighter has partnered up with Microsoft to build the strongest, safest, and most effective anti spam filter on the market. If you use Outlook, Outlook Express, Windows Mail, Windows Live Mail or Thunderbird and you want to get rid of spam, just install SPAMfighter. And if you use it at home, it's 100% free.

Itselläni tuli 20-30 spammia päivässä. Vuoden käytön jälkeen tulee 2-3 päivässä, joista SpamFighter poimii automaattisesti pois 90%. Loppu 1-2 spammia per viikko joutuu itse merkkaamaan spammiksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Viestien massapoistaminen näyttää olevan http://elisa.to/webmail-ukk kehityslistalla, eli toivottavasti pian tulossa.

Itsekin olen tuota webmailia testannut ja en henkilökohtaisesti pidä sen käyttöä kovin sujuvana ja kirjautumiseen liittyen on myös haasteita.

Suosittelen vahvasti käyttämään puhelimen tai tabletin omaa sähköpostiohjelmaa, jotta harmaat hiukset eivät pääse enempää yllättämään.
Joskus jo vuosia sitten erehdyin ottamaan tämän sähköpostin ja näin ollen olen tämän sähköpostin tiedot moneen paikkaan ilmoittanut. Poistin tuossa joku tunti sitten kaikki viestit laatikosta ( niitä oli yli 400 ja lähes kaikki roskapostia) eli laatikon pitäisi olla nyt 100% tyhjä.Nyt, kun olin unohtanut tunnukset erääseen rekrytointi palveluun ja pyysin uudet tunnukset tähän hiton sähköpostiin niin eipä tule sähköpostit läpi! Koska sähköposti täynnä! No, eipä ole....
Viestistäsi saa sen kuvan, että on Elisan (operaattorin) vika, että SP-tililläsi on 400 roskapostia. Onko hetkeksikään tullut mieleen vilkaista myös peiliä.
- Oma käyttäytyminen SoMessa edesauttaa SP-osoitteen leviämistä roskapostittajille
- SP-laatikkoa on huollettava (poistettava roskat) tarvittaessa
- SP-laatikon tyhjentämisestä on tällä palstalla 101 storya, kuinka se tehdään
- Suosittelen hankkimaan Googlen SPn
Totta varmasti tuokin.Tosin olen käyttänyt sähköpostia lähinnä " oikeiden" asioiden hoitoon, jolloin voisi luulla, ettei roskapostia niin paljon kertyisi.Onneksi on olemassa kuitenkin vaihtoehtoja ja näin ollen minäkin hankin itselleni sähköpostin johon roskia ei tule.
....näin ollen minäkin hankin itselleni sähköpostin johon roskia ei tule.

En laittaisi "päätäni pantiksi". Tietenkin on operaattoreita, jotka osaavat poimia suurimman osan roskista pois, mutta itse roskapostitustahan ne eivät voi estää. Edelleen on syytä vältellä sp-osoitteen jakamista mihinkään mielipidekyselyyn, arvontaan etc urkintaan. Kun sp-osite on kerran livahtanut väärään osoitteeseen, niin roskapostittajat maksimoivat hyödyn myymällä toimivan osoitteen edelleen useaan kertaan. Pian on puolella mailman roskapostittajia ko. osoite listoillaan.

Tämä ei ole tarkoitettu neuvoksi juuri sinulle, vaan kommentti siitä, että toimiva sp-osoitteella tehdään bisnestä ja eroon pääsy on työlästä.

Itselläni alkoi roskaa tulla 20-30 per päivä. Kyllästyin poistamaan niitä ja hankin maksullisen suotimen. Jotain kautta postittajat näkivät, että minulla on suodin ja määrä putosi 2-3 per päivä. Sen jaksaa lisätä kieltolistalle toivoen, että he eivät muuta lähettäjäosoitetta.
Ilmoitus tilan loppumisesta laatikossa on onnettoman huono, kuin jostain viime vuosituhannelta. Se ilmoittaa vain "Postilaatikollenne varattu levytila on loppumassa." Ei kerro mitään laatikon koosta, siitä paljonko tilaa vielä on jäljellä, eikä anna minkäänlaista ohjetta tai linkkiä, miten siivoaminen kannattaa tehdä. Mainostaa kyllä edullista lisätilaa.

Käytän Elisan sähköpostia Outlookin kautta, ja pystyn kyllä siivoamaan laatikkoni, mutta kunnollinen asiakaspalvelu edellyttäisi parempia ilmoituksia kuin tämä nykyinen. Turha vedota siihen että keskustelupalstalta löytyy reseptejä. Kun on kyseessä näin perusasia, siihen pitäisi olla selvät ja helposti löytyvät ohjeet, ja ne pitäisi kertoa myös ilmoituksessa.
.....1) eikä anna minkäänlaista ohjetta tai linkkiä, miten siivoaminen kannattaa tehdä. Mainostaa kyllä edullista lisätilaa.
.......Turha vedota siihen että keskustelupalstalta löytyy reseptejä. Kun on kyseessä näin perusasia, siihen pitäisi olla selvät ja helposti löytyvät ohjeet, ja ne pitäisi kertoa myös ..2) ilmoituksessa.


1) Palstan "sähköposti"-osion alussa on ohjeet, miten tarkastaa ja tehdä tilaa täynnä olevaan sp-laatikkoon. Siellä kerrotaan, mistä näkee laatikon koon.
2) Ilmoituksen tekee Elisan käyttämä kolmannen osapuolen palvelinohjelma. Se ei ole Elisan vääntämää koodia ja tuskinpa on mahdollista näpelöidä sitä.
3) Ongelmia taitaa eniten tuottaa ilmaiset pienet postilaatikot (10-20 Mt), jotka ovat auttamattoman pieniä nykyisessä viestinnässä. Nämä tyhjätaskujen laatikot pitäisi lopettaa. Se olisi sekä käyttäjän että operaattorin etu.
4) Käyttäjä voisi olla aktiivinen ja ottaa selvää etukäteen, millaista "työkalua" käyttää.
5) Oma storynsa on, jos laatikon omistaja ei ole Elisan tiedossa
[quote=Timkem]
1) Palstan "sähköposti"-osion alussa on ohjeet, miten tarkastaa ja tehdä tilaa täynnä olevaan sp-laatikkoon. Siellä kerrotaan, mistä näkee laatikon koon.
2) Ilmoituksen tekee Elisan käyttämä kolmannen osapuolen palvelinohjelma. Se ei ole Elisan vääntämää koodia ja tuskinpa on mahdollista näpelöidä sitä.
3) Ongelmia taitaa eniten tuottaa ilmaiset pienet postilaatikot (10-20 Mt), jotka ovat auttamattoman pieniä nykyisessä viestinnässä. Nämä tyhjätaskujen laatikot pitäisi lopettaa. Se olisi sekä käyttäjän että operaattorin etu.
4) Käyttäjä voisi olla aktiivinen ja ottaa selvää etukäteen, millaista "työkalua" käyttää.
5) Oma storynsa on, jos laatikon omistaja ei ole Elisan tiedossa


1) Keskustelupalsta ei ole oikea paikka perustason käyttöohjeille. Joka tapauksessa tilavaroituksessa pitäisi ohjata sinne, mistä ohjeet löytää.
2) Elisa voisi pyytää alihankkijaansa korjaamaan asian. "Ei onnistu" on huono perustelu.
3) Samaa mieltä tuosta, että tuollaisen kapasiteetin laatikot eivät ole kenenkään etu. Oma laatikkoni on 200M.
4) Elisan sähköposti on ollut käytössäni varmaan toistakymmentä vuotta. Ei tämantapaisia asioita edes voi kohtuullisella vaivalla selvittää etukäteen, kun niihin törmää vasta oikeasti systeemiä käyttäessä.
5) Minun tapauksessani aivan ilmeisesti on Elisan tiedossa.
... ja löytyyhän siihen näköjään "viralliset" ohjeetkin, kun vähän kaivelee.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/webmail/#laatikontila
Tuonne pitäisi myös ohjata suoraan tilavaroituksesta, kun nyt sieltä ohjataan vain ostamaan lisätilaa.

Osallistu keskusteluun