Vastattu

Sähköpostiin vastaaminen iPadissä

  • 30 tammikuu 2019
  • 14 kommenttia
  • 949 katselukerrat

Kun kirjaudun iPadillä Elisa webmailiin ja vastaan minulle tulleeseen sähköpostiin, sähköposti avautuu melko pieneen ikkunaan, jossa näkyy sähköpostin alkuosa eikä ikkunaa pysty skrollaamaan alas sähköpostin loppuun. Ikkuna siis jämähtää näyttämään vain alkuosan viestistä. Vastaamaan kyllä pääsee mutta vain näkyvään osaan. Vaikuttaa selvältä toiminnalliselta bugilta. Kokeilin Android-puhelimellani, jossa myös tietty on pieni ruutu ja siinä vastaaminen toimi moitteettomasti ja ikkuna skrollautui. Apuja tähän?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 3 kesäkuu 2019, 12:16

Ja sen verran nyt saatiin lisätietoa tilanteeseen että tämä on otettu korjaukseen, mutta aikataulu on vielä avoin. Korjaus siis on tulossa, mutta kukaan ei vielä uskalla luvata että milloin. Sitä odotellessa kannattaakin @Jopeti'n ehdoituksen mukaisesti käytellä tuota erillistä sovellusta 🙂
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @TiHG3 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ensialkuun anteeksipyyntöni, kysymys on jäänyt meiltä näemmä ihan huomaamatta kun ollaan täällä oltu 😞 Koska aikaa on sen verran jo vierähtänyt, varmistaisinkin nyt alkuun että onko ongelma vielä ajankohtainen?
On ajankohtainen sikäli, ettei skrollausongelma ole poistunut iPadillä vastatessa. Olisiko sinulla asiasta jotakin tietoa?
Käyttäjätaso 1
On ajankohtainen sikäli, ettei skrollausongelma ole poistunut iPadillä vastatessa. Olisiko sinulla asiasta jotakin tietoa?

Voidaan katsoa jos löytyisi ratkaisu asiaan. Mikä laitemalli on nyt kyseessä? 🙂 Oletko tarkistanut että laitteen päivitykset ovat ajantasalla?
Laitteeni on iPad Air 2 ja ohjelmisto on ajan tasalla. Ongelma ilmeni myös ystävälläni, joka yritti vastata meiliini omalla iPadillään, joten ei näyttäisi olevan vain yhden laitteen ongelma. Ongelma havainnollistettuna videona Dropboxissa. Siitä näkyy miten ensin olen avannut meilin katseluun ja se skrollautuu loppuun asti. Kun painan Reply, meili ei skrollaudu alkua pidemmälle. Oletan ongelman johtuvan siitä, miten Webmail on koodattu toimimaan tässä tilanteessa, ei laitteesta. PC:tä tai Mac-läppäriä käyttäessä ei ongelmaa.
Käyttäjätaso 3
Jes kiitos, video havainnollisti erittäin hyvin 🙂 Selvittelin tätä ja tämä bugi on meillä itse asiassa ollut tiedossa jo aiemmin ja sain infoa että se pitäisi olla korjattunakin jo. Ongelmaa on esiintynyt tietyllä näyttökoolla, ja näyttökoon pienentäminen on tähän skrollausongelmaan auttanut. Oletko sitä kerennyt vielä testaamaan?
Tarkoitatko että asetusten kohdassa Näyttö ja kirkkaus muuttaa tekstin kokoa pienemmäksi? Kokeilin juuri ja muutin tekstin pienimmäksi mahdolliseksi eikä ollut vaikutusta. Edelleen jämähtää. Asetuksissa sanottiin, että "Dynaamista tekstiä tukevat apit käyttävät yllä valitsemaasi kirjainkokoa" mutta mielestäni mitään tekstikoon muutosta ei tapahtunut Webmailissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Itellä ei iPhonea ole, mutta Android puolella yksittäistä sivua pystyy myös zoomailemaan kahdella sormella "puristamalla" tai "levittämällä" näytössä, onko tuo mahdollista koittaa?
Kokeilin puristamista ja levittämistä mutta se ei auta tähän ongelmaan. Zoomatessa koko avoinna olevan käyttöliittymäikkunan koko muuttuu: kun pienentää, ruutuun tulee näkymä kaikista avoimista olevista selainikkunoista ja kun suurentaa meilin teksti kyllä suurenee mutta samalla näkymä "sekoaa" niin että vain muutama rivi meilistä jää näkyviin. Webmail ei vain yksinkertaisesti näytä pystyvän hanskaamaan iPadiä. Olis koodarille töitä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mitkä ohjelmistoversiot sulla on siellä käytössä? Sekä iOS että Safari. Entä mikä iPad sulla tarkemmin ottaen on (kerrotko sen A**** koodin takakannesta)?
iOS versio 12.3.1
iPadin malli A1567 (Air 2)
Safarin ohjelmistoversiota en löydä mistään. En keksi miten sen löytäisi iPadistä.
Käyttäjätaso 2
Kiitos lisätiedoista! Laittelimme tästä vähän viisaammalle taholle vielä tiedustelua, palataan kun saadaan jotain vastausta 🙂
Käyttäjätaso 2
iOS versio 12.3.1
iPadin malli A1567 (Air 2)
Safarin ohjelmistoversiota en löydä mistään. En keksi miten sen löytäisi iPadistä.


Sillä aikaa kun asia selvityksessä, suosittelemme Elisan sähköpostitilin luomista ja käyttämistä iPadin sähköpostisovelluksessa: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/apple/ipad-air-2-ios-12/topic/sahkoposti/sahkopostiasetukset/choice/elisa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja sen verran nyt saatiin lisätietoa tilanteeseen että tämä on otettu korjaukseen, mutta aikataulu on vielä avoin. Korjaus siis on tulossa, mutta kukaan ei vielä uskalla luvata että milloin. Sitä odotellessa kannattaakin @Jopeti'n ehdoituksen mukaisesti käytellä tuota erillistä sovellusta 🙂
Kiitos tiedosta ja oheista. Jos mahdollista, niin laittakaa tietoa kun korjaus on tehty.

Osallistu keskusteluun