Vastattu

Sähköpostiongelma

  • 22 lokakuu 2018
  • 1 kommentti
  • 517 katselukerrat

Aina, kun avaan tietokoneen, ruudulle ilmestyy laatikko, jossa mail.kolumbus.fi kysyy käyttäjänimeä ja salasanaa. Käyttäjänimeksi siihen on merkitty sähköpostiosoitteeni, mutta salasanakohta pitäisi täyttää (on siis tyhjä).

Olen kokeillut niitä salasanoja, joita käytän kirjautuessani muihinkin yhteyksiin, mutta mikään ei kelpaa. Laatikko ponnahtaa aina uudelleen esiin. Mitä pitäisi tehdä, että saan sen tyytyväiseksi?

Olen käyttänyt myös jälleenlähetystä, jolloin viestit tulevat puhelimeeni (huawei P Smart). Mutta en pysty tietokoneella lähettämään sähköposteja tai skannauksia. Pitääkö se jälleenlähetys-asetus poistaa silloin, kun lähettää tietokoneella viestejä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 22 lokakuu 2018, 12:58

Hei kuikkaranta ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Oletko kokeillut antaa tuohon kyseisen sähköpostiosoitteen salasanaa? Kelpaako se?

Olisi helpompi lähteä antamaan vinkkejä, jos kertoisit vähän taustatietoja. Mikä käyttöjärjestelmä koneessa on? Mitä sähköpostisovellusta käytät?

Kuvakaappaus tuosta ilmoituksesta voisi myös auttaa.

Mikäli et pysty tietokoneella myöskään lähettämään sähköposteja, viittaa ongelma virheellisiin asetuksiin sähköpostisovelluksessa. Eli kannattaa tarkistaa, sähköpostisovelluksen asetukset läpi. Sieltä saattaa löytyä myös vastaus tuohon jatkuvasti ruudulle hyppivään salasanakyselyyn.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei kuikkaranta ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Oletko kokeillut antaa tuohon kyseisen sähköpostiosoitteen salasanaa? Kelpaako se?

Olisi helpompi lähteä antamaan vinkkejä, jos kertoisit vähän taustatietoja. Mikä käyttöjärjestelmä koneessa on? Mitä sähköpostisovellusta käytät?

Kuvakaappaus tuosta ilmoituksesta voisi myös auttaa.

Mikäli et pysty tietokoneella myöskään lähettämään sähköposteja, viittaa ongelma virheellisiin asetuksiin sähköpostisovelluksessa. Eli kannattaa tarkistaa, sähköpostisovelluksen asetukset läpi. Sieltä saattaa löytyä myös vastaus tuohon jatkuvasti ruudulle hyppivään salasanakyselyyn.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/

Osallistu keskusteluun