Vastattu

"Sähköpostisi muuttuu kuukausimaksulliseksi Internerpalvelupaketiksi..."



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

148 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Minäkin katsoin oma Elisasta sopimuksia eikä siellä ole mitään sopimusta sähköpostista. Sähköpostin kohdalla ei näy mainintaa hinnasta eikä siitä, että olisi mahdollisuus avata uusia laatikoita tilin alle. Vaikuttaa siis aika sekavalta. Haluaisin yhdistää vaimoni sähköpostiosoitteen omaan palvelupakettiini, ettei tarvitse maksaa useammasta, se pitää ilmeisesti tehdä tuon aiemmin mainitun lomakkeen avulla ja mahdollisesti käymällä Elisan liikkeessä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Piti vielä kysyä sitä, maksaako tuo kahden sähköpostitilin yhdistäminen jotakin, ja jos maksaa, niin miksi ja kuinka paljon?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Kävin Elisan myymälässä kysymässä mahdollisuutta yhdistää minun ja vaimoni sähköpostilaatikot samaan palvelupakettiin. Myyjä joutui kysymään asiaa esimieheltään ja kertoi sitten, että tällainen pitää hoitaa Elisan asiaksdpalvelun kautta. Kysynkin nyt: missä on Elisan asiakaspalvelu, jollei sitä ole Elisan myymälässä? Eikö myymälässä ole asiakaspalvelijoita? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11

Kävin Elisan myymälässä kysymässä mahdollisuutta yhdistää minun ja vaimoni sähköpostilaatikot samaan palvelupakettiin. Myyjä joutui kysymään asiaa esimieheltään ja kertoi sitten, että tällainen pitää hoitaa Elisan asiaksdpalvelun kautta. Kysynkin nyt: missä on Elisan asiakaspalvelu, jollei sitä ole Elisan myymälässä? Eikö myymälässä ole asiakaspalvelijoita? 

Myymälässä on asiakaspalvelua kyllä, en itseasiassa keksi muuta syytä tuohon kuin että jos molemmat sähköpostien haltijat ei ole olleet paikalla silloin. Mutta yhdistäminen onnistuu kunhan siihen saadaan molempien omistajien lupa ja tunnistautuminen. Kahden sähköpostilaatikon yhdistäminen samalle sopimukselle ei maksa erikseen. :relaxed: Pyytäisitkö vaimoasi olemaan yhteydessä, niin tehdään yhdistäminen? Jos hän ei ole OmaYhteisössä käyttäjänä niin voi myös soittaa tai laittaa muuta kautta viestiä: https://elisa.fi/yhteystiedot. / Jaakko

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Jaahas, parhaat hevoshuijarit… OmaElisaan on tupsahtanut Elisa Internetpalvelupaketti 2,90 €/kk vaikka olin hävittänyt kaikki Elisan sähköpostilaatikot. Miten pääsen eroon tästä roskasta, jota en ole tilannut?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Elisa Internetpalvelupaketin voi irtisanoa Oma Elisassa kohdassa polkua Elisa Internet Palvelupaketti | Päätä sopimus tai lisäpalvelu pitkin.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

 

Joku roti nyt tähän touhuun. Tilaamatonta ei muka voi irtisanoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

 

Joku roti nyt tähän touhuun. Tilaamatonta ei muka voi irtisanoa.

Perus Elisaa… saa nähdä mitä laskulle tulee omalle kohdalle...

Käyttäjätaso 7

Jaahas, parhaat hevoshuijarit… OmaElisaan on tupsahtanut Elisa Internetpalvelupaketti 2,90 €/kk vaikka olin hävittänyt kaikki Elisan sähköpostilaatikot. Miten pääsen eroon tästä roskasta, jota en ole tilannut?


Häh????

Millä perusteella Elisa aktivoi asiakkaalle maksullisen Internetpalvelupaketin  , jos yhtään postitiliä ei sopimuksella enää ole? Se , että niitä on joskus ollut jollakin muulla sopimuksella , mutta poistettu ennen Internetpalvelupaketin käyttöönottoa ko. asiakkaalle  , ei kyllä ole riittävä peruste eikä oikeuta avaamaan uutta sopimusta ilman asiakkaan suostumusta.

Tähän olisi nyt kyllä suotavaa saada Elisalta vastaus.

 

Käyttäjätaso 7

 

  • Minulla on mahdollisuus luoda sähköposti mutten ole ikinä moista luonut / minulle on luotu liittymän myötä tuollainen automaattisesti mutta en ole ottanut sitä käyttöön. Joudunko nyt siis maksumieheksi?

Et. Käyttämättömät laatikot siivoillaan pois ennen kuin lähdetään maksullista sopimusta luomaan, jos sinulla on siis kännykkäliittymässäsi esimerkiksi 0451234567a@netti.fi muotoinen sähköpostiosoite automaattisesti luotuna tai jos kiinteässä laajakaistassasi on sähköpostipalvelut käyttämättömänä, nämä eivät siirry maksulliseksi sopimukseksi vaan ne suljetaan pois.

Näitä voi itsekin toki alkaa jo siivoilemaan, eli jos sinulla on laatikoita/osoitteita mitä et kaipaa niin kliksauta OmaElisassa pois niin helpottuu meillä läpikäyntiä kun koostellaan noista Internetpalvelupakettia :blush:

Ja vaikka olisitkin ottanut sähköpostit käyttöön mutta et tahdo pitää niitä maksullisena, on muutoksen myötä Internetpalvelupaketti oikeus lopettaa välittömästi, eli voit sulkea sähköpostin ilman irtisanomisaikaa.

 

Että näin sanotaan tuolla Internetpalvelupaketin UKK-ketjussa.

Vaikka postitilit olisikin olleet aiemmin käytössä , niin Internetpalvelupaketti on @Patomiäs ohjeiden mukaan oikeus lopettaa välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Ja siitä ei siinä tapauksessa voi mitään veloitustakaan tulla.

Järkevintä olisi , että jos aiemmalla sopimuksella ei enää ole postitilejä , niin sitä Internetpalvelupakettia ei edes luoda. Käsittääkseni uuden sopimuksen tekeminen vaatii asiakkaan suostumuksen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11

Omaelisa antaa sopimuksien irtisanomisajaksi aina tavanomaisen 14 vrk. Siitäkin huolimatta noita sähköpostitilejä saadaan suljettua ilman irtisanomisaikaa. :slight_smile:  Voi laittaa täällä yksäriä tai Omaelisan puolelta viestillä tiedot. Jos siellä on jotain turhuutta ehtinyt veloittua, niin tottakai hyvitellään tarvittaessa pois!
 

Jaahas, parhaat hevoshuijarit… OmaElisaan on tupsahtanut Elisa Internetpalvelupaketti 2,90 €/kk vaikka olin hävittänyt kaikki Elisan sähköpostilaatikot. Miten pääsen eroon tästä roskasta, jota en ole tilannut?


Häh????

Millä perusteella Elisa aktivoi asiakkaalle maksullisen Internetpalvelupaketin  , jos yhtään postitiliä ei sopimuksella enää ole? Se , että niitä on joskus ollut jollakin muulla sopimuksella , mutta poistettu ennen Internetpalvelupaketin käyttöönottoa ko. asiakkaalle  , ei kyllä ole riittävä peruste eikä oikeuta avaamaan uutta sopimusta ilman asiakkaan suostumusta.

Tähän olisi nyt kyllä suotavaa saada Elisalta vastaus.

 

Tuon ei käsittääkseni pitäisikään olla mahdollista, ellei sopimukselle ole jäänyt roikkumaan jotain auki joka on mahdollistanut Internetpalvelupaketin muodostumisen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Elisalla on bitti poikittain. Yllättäen tupsahtaneen internetpalvelupaketin erittelyssä toistuu kolme kertaa Sähköpostilaatikon Roskapostisuodatin ja Sähköpostilaatikon Virusturva. Hävitettyjä sähköpostilaatikoita oli kolme kappaletta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Elisalla on bitti poikittain. Yllättäen tupsahtaneen internetpalvelupaketin erittelyssä toistuu kolme kertaa Sähköpostilaatikon Roskapostisuodatin ja Sähköpostilaatikon Virusturva. Hävitettyjä sähköpostilaatikoita oli kolme kappaletta.

Itse en oikein ymmärrä miksi uudistetaan jotain mikä toimii, niin tuodaan uusia ongelmia. Sekasotkun saivat aikaiseksi ja kyllä sähköposti pitäisi olla peruspalvelu kun sitä kaikkialla vaaditaan. Oletko huomannut iki-osoitteista, joita voi jakaa, ja ohjata haluamaansa laatikkoon.

Varsinainen laatikko voi siis vaihtui, koska iki pysyy samana.

Käyttäjätaso 7

Omaelisa antaa sopimuksien irtisanomisajaksi aina tavanomaisen 14 vrk. Siitäkin huolimatta noita sähköpostitilejä saadaan suljettua ilman irtisanomisaikaa. :slight_smile:  Voi laittaa täällä yksäriä tai Omaelisan puolelta viestillä tiedot. Jos siellä on jotain turhuutta ehtinyt veloittua, niin tottakai hyvitellään tarvittaessa pois!
 

Jaahas, parhaat hevoshuijarit… OmaElisaan on tupsahtanut Elisa Internetpalvelupaketti 2,90 €/kk vaikka olin hävittänyt kaikki Elisan sähköpostilaatikot. Miten pääsen eroon tästä roskasta, jota en ole tilannut?


Häh????

Millä perusteella Elisa aktivoi asiakkaalle maksullisen Internetpalvelupaketin  , jos yhtään postitiliä ei sopimuksella enää ole? Se , että niitä on joskus ollut jollakin muulla sopimuksella , mutta poistettu ennen Internetpalvelupaketin käyttöönottoa ko. asiakkaalle  , ei kyllä ole riittävä peruste eikä oikeuta avaamaan uutta sopimusta ilman asiakkaan suostumusta.

Tähän olisi nyt kyllä suotavaa saada Elisalta vastaus.

 

Tuon ei käsittääkseni pitäisikään olla mahdollista, ellei sopimukselle ole jäänyt roikkumaan jotain auki joka on mahdollistanut Internetpalvelupaketin muodostumisen.


Mikäli @gekker ilmoitus poistamisesta pitää paikkansa , niin ei ne teidän systeemit taaskaan toimi kuten pitäisi.

Tiedän kyllä , että aspan kautta saa palveluja suljettua , mutta se pointti on , että teillä ei ole oikeutta edes avata uusia maksullisia palveluja ilman asiakkaan hyväksyntää.

En tiedä , mutta luulisin noita s-postitilejä olevan kuitenkin vähintään 100000 tai paljon enemmän. Olisi aika rumba , jos kaikki s-postiasiakkaat aspan kautta vaatisivat palvelun sulkemista ja mahdollista hyvitystä jo kertyneestä väärästä veloituksesta.

Ottakaa nyt järki käteen ja korjatkaa systeeminne.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

Kävin Oma Saunlahden puolella ihmettelemässä. Sähköpostin alle oli siellä ilmestynyt pyytämättä ja luvatta kolme Nic-tunnukseeni perustuvaa uutta postilaatikkoa vailla osoitteita, jotka kuuluvat internetpalvelupakettiin. Historiallisia kerrostumia muutettaessa pitää olla tarkkana. Elisa on epäonnistunut siinä. Muinoin Nicin kautta tehtyihin käyttäjätunnuksiin kuului myös unix-tunnus ja siihen kotisivutila. Niille ei ole webbikälin kautta olemassa muita toimenpiteitä kuin salasanan vaihtaminen. Tunnuksista ei pääse eroon. Korjatkaa ihmeessä tuokin virhe.

Minulta laskutetaan kahdesta internetpalvelupaketista ? 2 mobiili laajakaistaa on käytössä. Eikö näihin enää sisälly perus sähköpostia. Jos sanon irti nuo paketit ,häviääkö minun luomat 2 sähköposti osoitetta ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Yhteen Internetpalvelupakettiin kuuluu viisi sähköpostilaatikkoa, joten laskussasi on jotakin vikaa.

Jos haluat pitää sähköpostit ja maksaa yhdestä internetpalvelupaketista, ota yhteys asiakaspalveluun, pyydä heitä yhdistämään molemmat sähköpostilaatikot samaan Internetnetpalvelupakettiin ja hyvittämään liikaa laskutettu.

Jos taas et halua yhtään Internetpalvelupakettia, käy Oma Elisassa ensin poistamassa kaikki sähköpostilaatikot ja tämän jälkeen poista koko Internetpalvelupaketti-sopimus. Jos sopimuksesi on vanha, voi olla, että joudut käymään myös Oma Saunalahden sähköposti-osiossa.

Elisa ei voi yksipuolisesti tehdä sinulle Internetpalvelupakettisopimusta. Tässäkin tilanteessa ota  yhteys asiakaspalveluun ja vaadi molemmista Internetpalvelupaketeista hyvitys.

Asiakaspalveluun saa yhteyden mm.

  • Oma Elisan asiakaspalvelu-osion kautta chättäämällä, jos se on sillä hetkellä tarjolla, tai lähettämällä viestin viestit ja viestiarkisto | uusi viesti kautta.
  • Soittamalla 010 190 240, epänormaali puhelumaksu.
  • Yhteisön kautta lähettämällä yksityisviesti OmaYhteisö-tiimille.
  • Jos sinulla ei ole Elisa-tunnusta tai et pääse Oma Elisaan, voit lähettää viestin kirjautumatta yhteydenottolomakkeella.

Eikö näihin enää sisälly perus sähköpostia.

Ei kuulu enää. Sähköpostit muuttuvat pikku hiljaa erilliseksi palveluksi Elisalla.

Jos sanon irti nuo paketit ,häviääkö minun luomat 2 sähköposti osoitetta ?

Kyllä.

Eli saanko pitää sahköpostin ,jos irtisanon molemmat laajakaistat ja pidän vain internet palvelupaketin ?

Käyttäjätaso 7

Eli saanko pitää sahköpostin ,jos irtisanon molemmat laajakaistat ja pidän vain internet palvelupaketin ?


Kyllä.

Aiemmin laajakaista- tai puhelinsopimuksilla olleet postitilit siirretään kaikki Internetpalvelupaketin alle eli erotetaan omaksi sopimuksekseen. Silloin laajakaistan tai puhelinliittymän irtisanominen ei vaikuta sähköpostiin.

Toki kannattaa varmistaa aspasta , jos epäilyttää  , että s-postit on jo siirretty  Internetpalvelipakettiin , ennen irtisanomista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Minulta laskutetaan kahdesta internetpalvelupaketista ?

Tarkastithan, ettei kyse ole yhdestä paketista, mutta kahdelta kuukaudelta?

Elisan laskut eivät ole helpoimmasta päästä luettavia. Minulta meni useampi minuutti tuttavan laskun tarkastamiseen, mutta ihme ja kumma, tämän sekasotkun loppusumma on kuitenkin oikein! Edellinen laskutusjakso päättyi 31.12.2019, joten oikeasti nuo marras- ja joulukuun jutut ovat puuta heinää, mutta sentään nollan euron puuta heinää.

Silloin laajakaistan tai puhelinliittymän irtisanominen ei vaikuta sähköpostiin.

Tämä oli toki mahdollista ennenkin. Silloin sähköpostilaatikot pystyi siirtämään Saunalahti Perusposti-palveluun ennen liittymän irtisanomista. Nyt Peruspostia ei enää ole ja ne on muutettu Internetpalvelupaketeiksi.

Käyttäjätaso 5

Minulta laskutetaan kahdesta internetpalvelupaketista ? 2 mobiili laajakaistaa on käytössä. Eikö näihin enää sisälly perus sähköpostia. Jos sanon irti nuo paketit ,häviääkö minun luomat 2 sähköposti osoitetta ?

Moi @JanneHeikk ! Tosiaan kuten Sokrates kertoi, niin sähköpostit siirtyvät internetpalvelupaketin alaisuuteen automaattisesti. Voimme tottakai tarkistaa miltä sopimukset näyttävät tällä hetkellä ja missä nuo sähköpostiosoitteet ovat jos laitat meille yksityisviestiä tulemaan :) Selvityksen nopeuttamiseksi suosittelen lisäämään asiakasnumeron profiiliin . 

Käyttäjätaso 7

Silloin laajakaistan tai puhelinliittymän irtisanominen ei vaikuta sähköpostiin.

Tämä oli toki mahdollista ennenkin. Silloin sähköpostilaatikot pystyi siirtämään Saunalahti Perusposti-palveluun ennen liittymän irtisanomista. Nyt Peruspostia ei enää ole ja ne on muutettu Internetpalvelupaketeiksi.

Totta  , mutta vain osalle asiakkaista. Nyt se tulee koskemaan kaikkia.

Sekin muuttuu , että laajakaista- tai puhelinliittymän mukana ei enää tule s-postia. No puhelinliittymistä se on poistunut jo ajat sitten ja mobiililaajakaistassa sitä ei kai ole muistaakseni koskaan ollutkaan , mutta nyt poistuu kiinteistä laajakaistoistakin. Jos s-postin haluat , niin ilmeisesti se sitten pitää tilata ihan erikseen.

No niin yhteisölle on laitettu viestiä. Helmikuun erillinen lasku oli 5,80€ eli ei ollut  yhdistetty tilejä. 

Elisan onneksi teillä on ”vielä” halvimmat mobiili laajakaistat. Niitä en siis poista vielä :)