Vastattu

Saunalahden sähköposti

  • 30 syyskuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 642 katselukerrat

"Olemme lukinneet salasanasi tietoturvasyistä"
Saan tuollaisen viestin kun yritän kirjautua vanhaan
jippii.fi päätteiseen sähköpostiin.
elisan ohjeessa pyydetään vaihtamaan salasana oma elisassa, mutta
sieltä ei onnistu.
Kyseinen sähköposti on luotu jo paljon ennen oma elisan syntymää.
Eli kuinka pääsen kyseiseen sähköpostiin vaihtamaan tuon salasanan?
Kiitos..
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 1 lokakuu 2017, 15:21

Kokeilepa vielä tätä:

  1. Kytke selaimesta Javascript / Ecmascript ominaisuus pois päältä.
  2. Mene https://oma.saunalahti.fi/settings/
  3. Kirjaudu sisään.
  4. Kytke selaimesta Javascript / Ecmascript ominaisuus takaisin päälle.
  5. Mene Laajakaista ja internetpalvelut / Sähköposti

Lisäksi voit kokeilla, josko saat lisättyä tietoihisi henkilötunnuksen. Mene Yleiset / Yhteystiedot, valitse asiakkuutesi ja tarkista josko Henkilötunnus sattuisi olemaan täytettävä kenttä.

Huomaa, että vaikka kentässä lukisi Tiedossa, niin tämä ei kuitenkaan takaa, että Elisalla oikeasti olisi henkilötunnuksesi tiedossa.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Mikäli ilmaispostia luodessa aikanaan jätti lomakkeen yht tietokohdassa sen henkilötunnuksen täyttämättä tai laittoi siihen jonkin keksityn niin silloin se ei siellä oma elisassa näy.
Käyttäjätaso 7
Mikäli ilmaispostia luodessa aikanaan jätti lomakkeen yht tietokohdassa sen henkilötunnuksen täyttämättä tai laittoi siihen jonkin keksityn niin silloin se ei siellä oma elisassa näy.

Öööh.. Kysyttiinkö siinä jotain sellaista? Ei oikein muisti pelitä sinne reilun(?) 15 vuoden taakse.

Mutta tosiaan, Elisan sähköpostivastaavat suuressa viisaudessaan ovat päättäneet, että ilmaispostilaatikoista ei tarvitse esim. salasanaa koskaan vaihtaa.
Niin tuo tietoturvakin on vähän kuin veteen piirretty viiva.
Esim asiakkaan mielestä ongelmaa ei ole, mutta palveluntarjoajan
mielestä on..
Aikas ikävää sinänsä, että kyseistä asiaa ainakaan asiakas ei voi korjata, koska
ei pääse kyseiselle sähköpostitilille.
Niin , eipä tuota tiliä avatessani juurikaan muuta täytetty, kuin k-tunnus ja salasana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokeilepa vielä tätä:

  1. Kytke selaimesta Javascript / Ecmascript ominaisuus pois päältä.
  2. Mene https://oma.saunalahti.fi/settings/
  3. Kirjaudu sisään.
  4. Kytke selaimesta Javascript / Ecmascript ominaisuus takaisin päälle.
  5. Mene Laajakaista ja internetpalvelut / Sähköposti

Lisäksi voit kokeilla, josko saat lisättyä tietoihisi henkilötunnuksen. Mene Yleiset / Yhteystiedot, valitse asiakkuutesi ja tarkista josko Henkilötunnus sattuisi olemaan täytettävä kenttä.

Huomaa, että vaikka kentässä lukisi Tiedossa, niin tämä ei kuitenkaan takaa, että Elisalla oikeasti olisi henkilötunnuksesi tiedossa.

Osallistu keskusteluun