Vastattu

Saunalahden sähköpostintoiminnan lopetus sotki sähköpostin asetukset?

  • 22 February 2020
  • 3 kommenttia
  • 801 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Kun varsinainen Saunalahden sähköposti ajettiin alas ja palvelu siirtyi Elisan nimen alle, niin Saunalahden asetukset eivät seuranneet muutosta. Minut varsinainen sähköpostiosoitteeni muuttui aliakseksi  ja aliasi  varsinaiseksi sähköpostiosoitteeksi. Miten voin muuttaa sähköpostiosoitteideni statuksen?

Lisäksi muutoksen jälkeen sähköpostiohjelmani (Outlook office 2010) ei enää vastaanota vahvistusta postin toimittamisesta vastaottajan palvelimelle (Successful Mail Delivery Report) Sähköpostiohjelman asetus on asetettu vastaanottamaan em. toimitusviestit. Mikä neuvoksi?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 22 February 2020, 15:18

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kun varsinainen Saunalahden sähköposti ajettiin alas ja palvelu siirtyi Elisan nimen alle, niin Saunalahden asetukset eivät seuranneet muutosta. Minut varsinainen sähköpostiosoitteeni muuttui aliakseksi  ja aliasi  varsinaiseksi sähköpostiosoitteeksi. Miten voin muuttaa sähköpostiosoitteideni statuksen?

Lisäksi muutoksen jälkeen sähköpostiohjelmani (Outlook office 2010) ei enää vastaanota vahvistusta postin toimittamisesta vastaottajan palvelimelle (Successful Mail Delivery Report) Sähköpostiohjelman asetus on asetettu vastaanottamaan em. toimitusviestit. Mikä neuvoksi?


Hmmm….

Kirjaudu Oma Saunalahteen täältä ja poista se toinen osoite , joka ei ole se varsinainen osoitteesi. Toimii samoilla tunnuksilla kuin Oma Elisa.

https://oma.saunalahti.fi/settings/?_ga=

Jos tarvitset sitä aliasta , niin kokeile luoda se uudestaan joko Oma Saunalahdessa tai Oma Elisassa , mikäli loppuosa löytyy Oma Elisasta.

Useimmat postipalveluiden tuottajat ovat luopuneet noista “perillemeno kuittauksista” tietoturvasyistä eli ei ole välttämättä Elisasta kiinni tuleeko sellaisia , jos vastaanottajan postipalvelin ei sellaista lähetä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Kiitos vinkistä, homma toimi. Ensin poistin aliaksen saunalahdesta varsinainen osoite asettui omalle paikalleen. Alias piti kuitenkin lisätä omasta saunalahdesta koska Elisan posti ei enää päätettä tuntenut. Mutta nyt taas aliaskin toimii ja omalla paikallaan aliaksena.

 

Vielä tuosta mailin vastaanoton vahvistamisesta vastaanottajan palvelimelle. Vahvistukset loppuivat kuin seinään. Käytän kahta eri aplia sähköpostissa.Toinen on yllämainittu Officen Outlook ja toinen Thunderbird. Kumpikaan ei vahvistuksia vastaanota. Siitä epäilykseni, että Elisan sähköpostiasetuksiin on jonnekin lisätty asetus, joka estää vastaanottoilmoitukset? Minne? En ole sitä löytänyt.

Käyttäjätaso 7

Vielä tuosta mailin vastaanoton vahvistamisesta vastaanottajan palvelimelle. Vahvistukset loppuivat kuin seinään. Käytän kahta eri aplia sähköpostissa.Toinen on yllämainittu Officen Outlook ja toinen Thunderbird. Kumpikaan ei vahvistuksia vastaanota. Siitä epäilykseni, että Elisan sähköpostiasetuksiin on jonnekin lisätty asetus, joka estää vastaanottoilmoitukset? Minne? En ole sitä löytänyt.

Hmmm…

Se kuittaus tulee vastaanottajan postipalvelimelta ja vain siinä tapauksessa , että vastaanottajalla on Elisan posti , niin silloin Elisalla on jokin osuus asiassa.

Kuten jo kerroin niin suurin osa palveluntarjoajista on lopettanut niihin kuittauskyselyihin vastaamisen.