Vastattu

Saunalahti sähköposti ei toimi, vaikka postilaatikossa tilaa (80 % )

  • 14 maaliskuu 2016
  • 30 kommenttia
  • 2869 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Ilmoitus tulee lähettäjälle, että sähköposti täynnä, vaikka näin ei ole. Olen poistanutkin vaikka mitä ja silti ei toimi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 23 maaliskuu 2016, 11:36

Tuota samaa virhepostia pukkaa mullekin.  kansiot on tyhjennetty.  Mikä tämän aina ajoittaain pintaan pomppaavan ongelman perimmäinen syy mahtaa olla?  Nyt vaikuttaa siltä, että imap-protokolla ei vaan toimi niin kuin se on suunniteltu.  Miksi poistetut viestit eivät oikeasti poistu niin kuin kuuluisi?  Eihän se nyt näin voi olla, että webbikäyttöliittymän kautta täytyy operoida sähköpostia ongelmien välttämiseksi.

SInun sähköpostit ainakin tarkistuksella oli ihan ok eikä täynnä. Imap juurikin jättää kopiot palvelimelle eli webmailiin. Minulla ei tarkkaa kokemusta ole miten tietyillä sähköpostin lukuohjelmilla pitäisi poistot onnistua. Jotain sääntöjä siihenkin on miten onnistuu ja missä tilanteessa ei. Käytä poppia jos luet sähköpostia vain yhdellä laitteella niin ei tarvi miettiä asiaa jatkossa ja viestit poistuu aina palvelimelta.
Katso alkuperäinen viesti

30 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Hei! Olethan ruksannut varmasti KAIKKI kansiot ns.näkyviksi ja tarkastanut myös niidensisällön. Viestissäsi et juuri paljoa kerro ongelmastasi tarkemmin, joten paha sanoa missä vika luuraa. Vaikka viestejä ei olisi paljon, niin jos sisältävät liitteitä, niin voi äkkiä olla täynnä koko s-posti. Ketjussa on myös paljon vinkkejä mitä lukemalla saat jo hyviä vinkkejä. Jos mikään ei sittenkään auta, voit laittaa yksityisviestä palstatiimiläisille.
Sähköpostiini ei ole tullut moneen päivään mitään viestejä, ei edes niitä mitä olen itse kokeillut laittaa toisista sähköposteista. Ainoa hyvä puoli, että roskapostia ei ole saapuneissa-kansiossa, mutta nyt on tärkeätkin viestit jääneet saapumatta.

Kaikki kansiot on valittu näkyviksi, enkä ole mitään muutoksia edes postiini tehnyt, kun vaihtui tämä webmailin osoitteelle.

Isoja liitteitä, eikä kuvia ole edes missään kansioissani.
mulla sama juttu...??tilaa pitäs olla ja koko päivänä ei ole spostia tullut..?
Käyttäjätaso 2
Vieläkö siellä on tilanne päällä? Voit toki kokeilla auttaako jos siivoat laatikoita vielä lisää. Ton sun yhteystiedoissa näkyvän sähköpostin pitäisi olla ihan kunnossa. Jos tässä on jostain muusta osoitteesta kyse niin laita toki kyseisen osoitteen kanssa vaikka mulle yksityisviestiä täällä Palstalla niin katsotaan tarkemmin.
Samaa vikaa pukkaa täälläkin.  Posteltu viestejä webmailin kautta jo kerran viime viikolla.  Kansiot ovat ne samat, jotka ovat olleet käytössä vuosia.  Nyt ei taida IMAP-systeemit oikein toimia.  74% luukun koosta käytetty, vaikka kaikki mahdollinen on tyhjennetty.   Inboxissa tais olla n. 30 viestiä, ei liitteitä.  Tää sama vaiva tulee näköjään jostain takaisin aina aika ajoin.
Juu eipä toimi täälläkään. 100% tilaa mutta ei tule postit perille.

Kiva kun sinne pitäisi tulla laskujakin itselle mutta nyt taitaa jäädä maksamatta.

Luulisi näillä hinnoilla saavan edes toimivan sähköpostin.
Käyttäjätaso 7
punahattu kirjoitti:
Juu eipä toimi täälläkään. 100% tilaa mutta ei tule postit perille.

Kiva kun sinne pitäisi tulla laskujakin itselle mutta nyt taitaa jäädä maksamatta.

Luulisi näillä hinnoilla saavan edes toimivan sähköpostin.

Jos mahdollista , niin lähetä jostakin toisesta osoitteesta testiposti omaasi. Mikäli palvelimella on vikaa , niin lähettäjälle pitäisi tulla virheilmoitus , josta voi päätellä mikä on ongelman syy.
Gmailista lähettelin ja tuollainen ilmoitus tulee:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain saunalahti.fi by fe-pa.mail.saunalahti.fi. [62.142.117.206].

The error that the other server returned was:
550 5.2.2 : Recipient address rejected: User over quota

Tuossa xxxxx paikalla siis pitäisi olla sähköpostiosoitteeni.
Käyttäjätaso 7
punahattu kirjoitti:
Gmailista lähettelin ja tuollainen ilmoitus tulee:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain saunalahti.fi by fe-pa.mail.saunalahti.fi. [62.142.117.206].

The error that the other server returned was:
550 5.2.2 : Recipient address rejected: User over quota

Tuossa xxxxx paikalla siis pitäisi olla sähköpostiosoitteeni.

Virheilmoituksen punaiseksi merkkaamani kohta kertoo , että laatikkosi on täynnä.

Laita asetuksista kaikki kansiot näkymään ja tyhjennä tarpeettomat postit ja myös roskis. Sitten kirjaudu ulos postista , jolloin palvelin alkaa poistamaan viestejä. Saattaa kestää jopa muutaman tunnin , että tilaa laatikkoon tulee.
Tuota samaa virhepostia pukkaa mullekin.  kansiot on tyhjennetty.  Mikä tämän aina ajoittaain pintaan pomppaavan ongelman perimmäinen syy mahtaa olla?  Nyt vaikuttaa siltä, että imap-protokolla ei vaan toimi niin kuin se on suunniteltu.  Miksi poistetut viestit eivät oikeasti poistu niin kuin kuuluisi?  Eihän se nyt näin voi olla, että webbikäyttöliittymän kautta täytyy operoida sähköpostia ongelmien välttämiseksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuota samaa virhepostia pukkaa mullekin.  kansiot on tyhjennetty.  Mikä tämän aina ajoittaain pintaan pomppaavan ongelman perimmäinen syy mahtaa olla?  Nyt vaikuttaa siltä, että imap-protokolla ei vaan toimi niin kuin se on suunniteltu.  Miksi poistetut viestit eivät oikeasti poistu niin kuin kuuluisi?  Eihän se nyt näin voi olla, että webbikäyttöliittymän kautta täytyy operoida sähköpostia ongelmien välttämiseksi.

SInun sähköpostit ainakin tarkistuksella oli ihan ok eikä täynnä. Imap juurikin jättää kopiot palvelimelle eli webmailiin. Minulla ei tarkkaa kokemusta ole miten tietyillä sähköpostin lukuohjelmilla pitäisi poistot onnistua. Jotain sääntöjä siihenkin on miten onnistuu ja missä tilanteessa ei. Käytä poppia jos luet sähköpostia vain yhdellä laitteella niin ei tarvi miettiä asiaa jatkossa ja viestit poistuu aina palvelimelta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Täällä yhdellä tuttavalla teki aivan saman, eli Elisan postiloota ei vastaanottanut posteja, vaikka käytössä oli oikeasti vain 20% laatikon tilasta



Osalle postin lähettäjille tuli herja täydestä postilaatikosta. Osalle ei mitään.

Selainpostilla kun meni postilootaan, niin se kyllä näytti, että 200 Mt / 200 Mt oli olevinaan käytössä. Vaan kun laski postilootan kaikissa (siis kaikissa) kansioissa olevien viestien todelliset koot yhteensä, niin n. 40 Mt ne oli yhteensä, eli n. 20%.

Postia oli vain deleted items -kansiossa vajaa 100 kpl, jonne Lumian känny sillä poistetut siirtää ja pari pienen pientä postia sent mail -kansiossa. Kaikki muut tyhjiä. Käytössä tuttavalla siis Outlook ja se hakee kaikki saapuneet postit itselleen poistaen ne Elisan palvelimelta eikä lähetetyt kansioonkaan mitään lykkää, vaan omalla konella nekin.

No kun poistin nuo satakunta viestiä ja suljin nettiselaimen ja avasin uudestaan yhteyden palvelille/postilootaan, niin käytössä oleva koko oli 0 Mt / 200 Mt, eli poistamalla nuo n. 40 Mt postit, niin palvelimen mukaan sieltä poistui 200 Mt ja tyhjeni. Puolen tunnin odottelun jälkeen palvelinkin ymmärsi tilaa tuleen ja postiloota alkoi vastaanottamaan uusia posteja.

Vastaavaa tehnyt kymmenillä tai oikeammin sadoilla postin käyttäjillä, vaan ei Elisa saa laskureitaan kuntoon sitten millään. Aina asiakkaan eli maksajan vika. Grrr :@
Luulevat, että kaikki käyttäjät ovat "taulapäitä" mistään mitään ymmärtämättömiä eikä heillä (Elisalla/Saunalahdella) ole mitään vikaa vikaa vikaa missään.


No toki suurimmalla osalla on oikeasti postilaatikko täynnä, kun käyttäjät eivät osaa tai huomaa katsoa jokaista olemassa olevaa kansiota, vaan ei kaikilla ja tätä ei Elisa millään meinaa uskoa.
Sorry, että kesti oma vastaukseni. Olin tarkastanut kaikki ja yhteensä siellä oli n 15 Mb ja näytti vieläkin edelleen sen noin 140 Mb/200Mb. Nyt tässä välissä päivitin pöytäkoneeni Windows 10:en ja kun juuri parhaillaan olen tsekkaamassa, kertoo tuo sähköposti, että tilanne on 136 Mb/200 Mb. Kaikkein kummallisinta on, että se näyttää nyt todellisen? määrän. Jostain syystä, vaikka olin tyhjentänyt KAIKKI, lukuunottamatta n 15 Mb ja olin kaivanut esiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat kansiot, on minulla saapuvissa ja lähtevissä yht n 130 Mb. Mistä pirusta ne nyt ovat tulleet takaisin. Tsekkasin ja tilanne on todella se, että olen poistanut nuo viestit (en tietysti jokaista voinut muistaa). Voiko asiaan vaikuttaa se esimerkiksi, että päivityksessä kaikki muut asiat tulivat täydellisesti oikein paikoilleen ja oikeassa muodossa, mutta sähköpostien asetukset jouduin laittamaan uudelleen!!!!
saunalahden s-posti on maailman rikkinäisin ja p*skin s-posti. Olen poistanut suurimman viesteistä, viestitilaa ON, olen rastittanut kaikki kansiot näkyviin (EI ole mitää poistettavaa). Olen parilla ulkomaalaisella palstalla ja sieltä sanovaat että aina bounssaa takaisin viesti!?! Ja viikonlopun aikana s-posti ei edes päivity! Miten tämä meni näin rikkinäiseksi systeemiksi?! Minun täytyy KAIKKI tunnukset vaihtaa gmailiin kun se sentään toimii.
Käyttäjätaso 7
saunalahden s-posti on maailman rikkinäisin ja p*skin s-posti. Olen poistanut suurimman viesteistä, viestitilaa ON, olen rastittanut kaikki kansiot näkyviin (EI ole mitää poistettavaa). Olen parilla ulkomaalaisella palstalla ja sieltä sanovaat että aina bounssaa takaisin viesti!?! Ja viikonlopun aikana s-posti ei edes päivity! Miten tämä meni näin rikkinäiseksi systeemiksi?! Minun täytyy KAIKKI tunnukset vaihtaa gmailiin kun se sentään toimii.

Kokeile lähettää jostakin toisesta osoitteesta testiposti laatikkoosi (mikäli mahdollista) ja postaa mahdollinen virheilmoitus tänne , niin siitä selvinnee mikä on vikana laatikossasi.

Laatikko on saattanut syystä tai toisesta mennä estolistalle ja sen saa peruttua vain asiakaspalvelu / Palstatiimi.

https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702

PS. Jos olet poistanut viestejä laatikostasi ja tyhjentänyt myös roskakorin , niin sitten pitää vielä kirjautua ulos postista , jolloin palvelin ihan oikeasti alkaa poistaa viestejä. Se voi kestää useita tunteja.
Ongelma onkin että ULKOMAAN posti baunssaa takaisin! Ei kotimaan.
Käyttäjätaso 7
Ongelma onkin että ULKOMAAN posti baunssaa takaisin! Ei kotimaan.

OK.

Onko kyseessä vain yksi tietty postiosoite vai koskeeko vika kaikkia ulkomaisia osoitteita? Mikäli vika koskee vain yhtä tai korkeintaan muutamaa osoitetta , niin ne todennäköisesti on pantu estolistalle.

Ota yhteyttä aspaan tai Palstatiimiin ja pyydä selvittämään.
En ole ainakaan niitä itse laittanut estolistalle, eikä myöskään sivustolla ole laitettu (juttelin Adminin kanssa). Ainakin mm. foorumilta ja sivustoilta tuleet viestit ei tule ollenkaan vaan ihmiset toisessa päässä kertovat että baunssaa heille takaisin jos laittaa foorumin tai myyntisivuston kautta.
Käyttäjätaso 7
En ole ainakaan niitä itse laittanut estolistalle, eikä myöskään sivustolla ole laitettu (juttelin Adminin kanssa). Ainakin mm. foorumilta ja sivustoilta tuleet viestit ei tule ollenkaan vaan ihmiset toisessa päässä kertovat että baunssaa heille takaisin jos laittaa foorumin tai myyntisivuston kautta.

Siis tarkoitan , että mahdollisesti Elisa on laittanut ne osoitteet estolistalle (roskapostisuodatus) tai sitten kyse on jostakin verkkohäiriöstä , joka estää liikenteen tietystä domainista.

Ota yhteyttä Elisan aspaan / Palstatiimiin ja kerro mistä osoitteista on kyse ja pyydä selvittämään.
Ok, kiitos!
Onko kenelläkään tietoa miten voi lopettaa Saunalahden *.netti päätteisen sähköpostin?
Sinne tulvii turhaan postia, vaikka toinen osoitteeni on ollut käytössä vuosia.
Käyttäjätaso 7
Onko kenelläkään tietoa miten voi lopettaa Saunalahden *.netti päätteisen sähköpostin?
Sinne tulvii turhaan postia, vaikka toinen osoitteeni on ollut käytössä vuosia.


Kirjaudu Oma Elisaan ja tarkista löytyykö postitili sieltä. Jos löytyy , niin sitten vain poistat sen. Mikäli kyse on ilmaisesta postitilistä , niin se sulkeutuu automaattisesti mikäli sitä ei käytetä kolmeen kuukauteen.

https://verkkoasiointi.elisa.fi/
Saunalahden sähköposti suljettu mystisesti yht äkkiä. Elisan tuessa pyydettiin tutkimaan oman koneen virukset. Mitään ei löytynyt. Sitten pyydettiin menemään OmaElisaan ja sieltä resetoimaan sähköpostin salasana. Mutta mutta .. eihän koko sähköpostia löydy Omaelisasta kun se on vanhaa Saunalahden laajakaistaan kuuluvaa palvelua. Menin Omaelisasta Saunalahden linkkiin ja kas kummaa siellä EI ole mitään keinoa muuttaa salasanaa sähköpostiin eikä muuhunkaan. Seuraava neuvo oli että ottaa yhteyttä johonkin maksulliseen Omaguruun. Eli palvelu josta maksetaan ei toimi pyytää vikatilanteessa tilaamaan maksullisen omagurun selvittääkseen Elisan tarjoaman palvelun vikaa ;;((( ... Jossain mättää nyt pahasti eli ensin Elisa yritys nyt end-to-end tuki kuntoon kaikille tarjoamillenne palveluille, sivustonne ei johda ratkaisuun eli koko palvelusivustonne asiakkaan kannalta pitää rakentaa uudelleen, vikatilanteissa tai jos sposti suljetaan Elisan toimesta pitää saada asiakkaalle vähintäin tekstiviesti jotta on tietoinen että on ongelma - nyt häiriösivuilla ei ole mitään merkintään viasta.
Käyttäjätaso 7
Mutta mutta .. eihän koko sähköpostia löydy Omaelisasta kun se on vanhaa Saunalahden laajakaistaan kuuluvaa palvelua. Menin Omaelisasta Saunalahden linkkiin ja kas kummaa siellä EI ole mitään keinoa muuttaa salasanaa sähköpostiin eikä muuhunkaan.

Hmmm...

Näkyykö postitili kuitenkin Oma Saunalahdessa? Nykyään sekä vanhojen Saunalahden postitilien että Elisan postitilien pitäisi näkyä sekä Oma Elisassa että Oma Saunalahdessa.

Itselläni salasanan vaihto toimii kyllä molemmissa. Polku Oma Saunalahdessa:

Sähköpostilaatikot ja -osoitteet >> "laatikon nimi" >> "Lisää uusi salasana molempiin kenttiin:"


Jos postitili on sidottu johonkin liittymään , niin silloin kyseessä on vika , jos tili ei näy molemmissa. Vain nuo ilmaiset @netti.fi ja @jippii.fi tilit ovat hallinnoinnin ulkopuolella.
Siinähän se onkin - EI tuota Kolumbus-mailia näy Omaelisassa eli ei sen kautta pääse mitään resetoimaan ! OmaSaunalahdessa taas ei näy yhtään mitään muuta kuin oma asiakkuustieto eikä sieltä pääse mihinkään sähköpostin resetointiin !
Kolumbus-mail on toki sidottu laajakaistapalveluun mutta palvelu on Elisan/Saunalahden ja nyt sposti on ollut kiinni 2 päivää ja mistään ei pääse resetoimaan mitään ja puhelintuki ei osannut auttaa ollenkaan. Miten saada sähköpostini heti toimintaan?
spostihan on muotoa: etunimi.sukunimi@kolumbus.fi ja palvelu tulee Elisalta eli on melko kumma ettei mitään häiriöviestiä ole missään ja puhelintuki ei pysty tekemään mitään. Toivottavasti tämä foorumin tuki osaa asian ja pystyy nyt vihdoin palauttamaan spostini toimimaan sillä menetin jo 2 päivän työt. Koko virustarkistus asiakkaan päässä oli myös melkoista hakuammuntaa sillä työasemani on suojattu virustorjunnalla ja se näyttää että kaikki on kunnossa eli Spostin Lukitus on kyllä nyt Palvelimen päässä ei asiakkaan laitteessa oleva häiriö !

Osallistu keskusteluun