Vastattu

Tosi hyvät kokemukset Elisasta

  • 6 maaliskuu 2017
  • 1 kommentti
  • 180 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Terv

Tein vissiin noin 8 vuotta sitten kaksi sähköpostiosoitetta wippiesiin, toinen niistä oli ***@wippies. fi ja ***@wippies. com.

Syy siihen et tein kaksi sähköpostia on se, että käyttäisin ***@wippies. fi:tä epäluotettaviin sivustoihin ja ***@wippies. com tunnettuihin ja turvallisiin nettisivustoihin ja sovelluksiin esim. steam ja battle.net jne. En halunnut että samassa sähköpostissa olisi paljon roskapostia ja samalla tärkeitä viestejä.

Käytin molempia sähköposteja säännöllisesti. Jos tiedän että sivusto/sovellus on niin turvallinen et siihen voisi linkittää vaikka pankkikortin, niin rekisteröidyn wippies. com:illa ja jos tiedän että sivusto ei ole kuuluisa tai turvallinen mihin ei voisi täysin luottaa, niin käytän wippies. fi:tä.

Eräänä päivänä voitin rahaa nettisivustolta, (ja kun te tiedätte jo millä sähköpostilla minä sinne rekisteröidyin) menin lunastamaan palkinnon wippies.com:ista, mutta huomasinkin, että nettisivu ilmoitti, että salasanani oli jonkun takia väärä (huom. käytän samaa salasanaa molemmissa sähköposteissa, joten tiedän mikä se salasana on).

Kysyin apua Elisalta, että miksen minä voinut kirjautua sisään ja he sanoivat että he ovat poistaneet tilini spammin takia? En edes ole ikinä kirjoittanut sillä käyttäjällä viestejä kenellekkään, joten se on joko tekninen ongelma että se näyttää mukamas siltä, että joku olisi kirjoittanut sillä viestejä, tai joku on hakkeroinut sen sähköpostiosoitteen.

Pyysin heiltä, että voisivatko he avata tilini uudestaan jotenkin, mutta he sanoivat ettei he voi avata sitä, koska minulla ei ole "täydellisiä henkilötietoja"? Käytin sitä p**** salasanaa 8 vuotta molemmissa sähköposteissa, mutta tietenkin se ei kelpaa jonkin syystä.

Elikkäs menetin sähköpostiosoitteen missä oli ne kaikki tärkeät viestit ja muuta tärkeetä tavaraa, mutta onneksi jäin jonkun sähköpostin kanssa missä on pelkästään roskapostia. Jos olisitte sulkenut jonkun sähköpostiosoitteen spammin takia niin olisin suositellut wippies. fi:tä eikä sitä wippies. com:ia.

Pyytäisin että joku edes yrittäisi auttaa minua avaamaan tilini vaikka kymmeneksi minuutiksi, että voisin siirtää kaikki todennusviestit toiselle sähköpostille, enkä halua enään kuulla tämmöisiä yhden virkkeen vastauksia teiltä: "En jaksa auttaa sinua, eikä minua kiinnosta sinun ongelmasi"

EDIT 7.3.2017: Piilotettu tarkemmat sähköpostiosoitteet ja voimasana. -Red
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 7 maaliskuu 2017, 10:30

Luultavasti tuo sinun tilisi on päätynyt vääriin käsiin, minkä vuoksi sieltä on alkanut sitä spämmiä lähteä. Tosi kurja tilanne. 😞 Kun joltakin osoitteelta havaitaan merkittävää haittaliikennettä ja on syytä epäillä väärinkäytöstä, on operaattorilla velvollisuus kyseinen osoite sulkea pois käytöstä kokonaan. Wippies-postit ovat ilmaisposteja, jolloin rekisteröintivaiheessa ei ole vaadittu sen kummemmin tunnistetietoja vaan sinne on vapaasti voinut täyttää haluamansa tiedot. Mahdollisten muutosten tekemiseen kuitenkin vaaditaan tarpeeksi vahvat tunnistamistiedot ja jos tähän vaadittavat tiedot puuttuvat asiakastiedoista, emme voi varmistua tarpeeksi vahvasti että asialla on oikea henkilö ja mahdollisen väärinkäytön vuoksi emme tällöin pysty osoitteelle mitään muutoksia (mukaanlukien uudelleenavausta) tekemään.

Voidaan toki vielä tuota asiaa kurkata, jos laitat tietojasi meille yksityisviestitse (http://elisa.fi/palstatiimi) mutta luultavasti tilanne on juuri tuollainen yllä kertomani. 😕
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Luultavasti tuo sinun tilisi on päätynyt vääriin käsiin, minkä vuoksi sieltä on alkanut sitä spämmiä lähteä. Tosi kurja tilanne. 😞 Kun joltakin osoitteelta havaitaan merkittävää haittaliikennettä ja on syytä epäillä väärinkäytöstä, on operaattorilla velvollisuus kyseinen osoite sulkea pois käytöstä kokonaan. Wippies-postit ovat ilmaisposteja, jolloin rekisteröintivaiheessa ei ole vaadittu sen kummemmin tunnistetietoja vaan sinne on vapaasti voinut täyttää haluamansa tiedot. Mahdollisten muutosten tekemiseen kuitenkin vaaditaan tarpeeksi vahvat tunnistamistiedot ja jos tähän vaadittavat tiedot puuttuvat asiakastiedoista, emme voi varmistua tarpeeksi vahvasti että asialla on oikea henkilö ja mahdollisen väärinkäytön vuoksi emme tällöin pysty osoitteelle mitään muutoksia (mukaanlukien uudelleenavausta) tekemään.

Voidaan toki vielä tuota asiaa kurkata, jos laitat tietojasi meille yksityisviestitse (http://elisa.fi/palstatiimi) mutta luultavasti tilanne on juuri tuollainen yllä kertomani. 😕

Osallistu keskusteluun