Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

  • 15 marraskuu 2019
  • 285 kommenttia
  • 21907 katselukerrat
UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kuten osa täällä on jo saanutkin kirjeen, niin olemme siirtämässä sähköposteja nyt maksullisten Elisa Sähköpostipalvelu* -sopimusten (entinen Elisa Internetpalvelupaketti) alle. Kaikille tämä kirje ei vielä ole lähtenyt ja osa kirjeistä on vasta matkalla, mutta muutos tulee siis koskemaan vaiheittain kaikkia. Koska tästä on herännyt kysymyksiä, niin kirjailkaa kysymyksiä, huolia ja murheita tähän ja vastaillaan parhaamme mukaan niihin :blush:  Koostetaan myös tähän artikkelin aloitukseen yleisimmistä listaa UKK hengessä :blush:

 

*Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketista Elisa Sähköpostipalvelu:ksi , uudet sopimukset tullaan tekemään uudistetulla tuotteen nimellä ja olemassa olevien Internetpalvelupaketti-sopimusten nimi päivittyy OmaElisaan ja tuleville laskuille.

 

  • Miksi muutos tehdään?

Kuten kirjeessä tämä on ilmaistu, “Yhtenäistämme ja uudistamme Elisan sähköpostipalveluita” eli haluamme tuoda sähköpostipalvelut kaikille samalle viivalle. Nykyinen valikoima on niinsanotusti levällään kuin Jokisen eväät ja luo samalla myös eriarvoisuutta asiakkaiden sähköpostien välille. Tällä haetaan siis selkeyttä ja samalla uudistuksen myötä meille avautuu mahdollisuus kehittää näitä palveluita paremmin.

  • Onko tää nyt kaikille heti 1.1.2020 alkaen voimassa?

Ei ole. Muutoksia tehdään portaittain ja saat kyllä kirjeen sitten jossa tiedotetaan milloin muutos tulee sinua koskemaan 🙂 Ei siis kannata hätäillä vielä vaikkei nyt heti olisikaan kirjettä näkynyt.

  • Hyötyykö asiakas tässä mitään?

Kyllä :blush:  Ensinnäkin kuukausimaksu tulee jatkossa kattamaan virustorjunnan ja roskapostisuojan jotka molemmat ovat olleet tähän asti maksullisia 1e/kk per laatikko. Tämän lisäksi muutenkin palvelu monilla paranee, tarkemmin näistä näissä vastauksissa.

  • Minulla on mahdollisuus luoda sähköposti mutten ole ikinä moista luonut / minulle on luotu liittymän myötä tuollainen automaattisesti mutta en ole ottanut sitä käyttöön. Joudunko nyt siis maksumieheksi?

Et. Käyttämättömät laatikot siivoillaan pois ennen kuin lähdetään maksullista sopimusta luomaan, jos sinulla on siis kännykkäliittymässäsi esimerkiksi 0451234567a@netti.fi muotoinen sähköpostiosoite automaattisesti luotuna tai jos kiinteässä laajakaistassasi on sähköpostipalvelut käyttämättömänä, nämä eivät siirry maksulliseksi sopimukseksi vaan ne suljetaan pois.

Näitä voi itsekin toki alkaa jo siivoilemaan, eli jos sinulla on laatikoita/osoitteita mitä et kaipaa niin kliksauta OmaElisassa pois niin helpottuu meillä läpikäyntiä kun koostellaan noista Internetpalvelupakettia :blush:

Ja vaikka olisitkin ottanut sähköpostit käyttöön mutta et tahdo pitää niitä maksullisena, on muutoksen myötä Internetpalvelupaketti oikeus lopettaa välittömästi, eli voit sulkea sähköpostin ilman irtisanomisaikaa.

  •  Entäpä kun mulla on 4Mt/10Mt/15Mt/pienempi laatikko kuin tuo 200Mt mikä sopimukseen kuuluu?

Sopimuksen muuttuessa maksulliseksi, eli kun muutos astuu kohdallasi voimaan, muuttuu tuo alle 200Mt laatikkosi automaattisesti 200Mt laatikoksi :blush:

  • Entäs kun laatikko onkin suurempi kuin 200Mt?

Emme pienennä näitä vaan laatikkosi saa olla entisellään yli 200Mt :blush:  (Yleisesti, näitä löytyy esimerkiksi Wippiesin puolelta jäämistönä)

  • Mitenkäs kotisivutilan käy?

Kotisivutila kuuluu Internetpalvelupakettiin. Mikäli sinulla ei entuudestaan ole tuota ollut sähköpostisi liitännäisenä, on sinulla muutoksen jälkeen 500Mt käytettävissäsi kotisivuja varten. Jos sinulla on entuudestaan kotisivut, nämä siirtyvät uuden sopimuksen alle ennallaan 🙂 Tämä myös tarkoittaa että jos sinulla ei ole entuudestaan Elisan Kotiweb (500Mt) vaan Saunalahden Kotisivutila (100Mt), ei tuon koko tule muuttumaan. Mikäli haluat tuon 100Mt sijaan 500Mt tilan käyttöösi, tulee sinun sulkea entinen kotisivutilasi ja avata uusi sen tilalle OmaElisassa.

  • Miten käy ilmaisten sähköpostien jotka on avattu ilman henkilötietojen tunnistusta eli ne sähköpostit mitkä eivät näy asiakkailla OmaElisassa?

Näiden osalta on oma prosessinsa käynnissä minkä myötä asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja varmistetaan henkilöllisyyksiä ennen muutoksia. Odottele yhteydenottoa meiltä siis ihan rauhassa :blush:

  • Muuttuuko kännykkäliittymän, laajakaistan tai muun sopimuksen hinta kun siitä poistuu sähköposti sopimuksen alta?

Ei muutu. Mikäli haluat tarkistaa sopimustasi ja sen hintaa, ole yhteydessä asiakaspalveluun :blush:  

  • Aikoinaan on ollut rokki.net ja muita domaineja tarjolla rekisteröintiin, tuleeko nämä tarjolle nyt muutoksen myötä?

Ei tule, tarjolla on nykyiset elisanet.fi, kotikone.fi, kotiposti.net ja saunalahti.fi osoitteet uusille sopimuksille. Olemassaolevat vanhoilla domaineilla toimivat sähköpostit säilyvät käytössä niillä jotka ovat sellaisia aikoinaan rekisteröineet.

  • Minulla on 8 laatikkoa kaikkinensa, tuleeko mulle nyt kaksi sopimusta maksettavaksi?

Ei tule :blush:  Vanhojen asiakkaiden etuna kun noita koostellaan niin laitellaan maks 15kpl yhteen sopimukseen laatikoita, uusissa sopimuksissa tuo raja on se 5kpl kuten tähänkin asti :blush:

  • Miten käy sähköpostin ja roskapostisuodattimen kehityksen nyt muutoksen myötä?

Tarkoitus on jatkaa kehitystä ja mielellään vielä vähän koittaa kiristääkin kehityksen tahtia :blush:

  • Mitenkäs kun mulla on tämmöinen Nic.fi tai mikä vain mystisempi sopimus?

Muutoksen piirissä on kaikki sopimukset missä on sähköposti.

 

Ja mikäli kysymyksesi ei tosiaan ole listattuna tähän, kirjaa se rohkeasti vain kommentteihin niin etsitään oikea vastaus siihen sitten! :blush:

 

EDIT//

Uusi kirje-erä matkalla

 

EDIT //

Palvelun nimen muutos Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu


285 kommenttia

Käyttäjätaso 3

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.


Kyllä OmaElisan kautta pitäisi saada poistettua mikä tahansa sähköpostilaatikko, oli sitten kyseessä nic.fi -laatikko tai muu :open_mouth: Jos et tuota saanut poisteltua, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin katsotaan asia läpi?

Käyttäjätaso 3

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.


Kyllä OmaElisan kautta pitäisi saada poistettua mikä tahansa sähköpostilaatikko, oli sitten kyseessä nic.fi -laatikko tai muu :open_mouth: Jos et tuota saanut poisteltua, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle niin katsotaan asia läpi?

Tämä on jo käsitelty asiakaspalvelun kanssa. Olet yksinkertaisesti väärässä. nic.fi-laatikoilta sai vain poistettua osoitteet OmaElisassa. OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Entä jos poistat laatikot Oma Saunalahdesta?

Käyttäjätaso 3

OmaSaunalahdesta laatikot löytyivät edelleen, tosin ilman mitään osoitteita.

Entä jos poistat laatikot Oma Saunalahdesta?


Se olisi oletettavasti toiminut. Hokasin katsoa OmaSaunalahdesta vasta jätettyäni viestin asiakaspalvelulle aiheettomasta Internetpalvelupaketista. Virallisestihan OmaSaunalahti on suljettu, mutta sinne pääsee edelleen estämällä Javascriptin selaimessa. Nämä Elisan järjestelmät ovat sekavia nätisti sanottuna.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

En todellakaan ymmärrä, miksi Elisa valehtelee väittäen, että Oma Saunalahti olisi  suljettu, kun todellisuudessa se on käytössä. Latausliittymien liittymätyyppien vaihdot ja palvelutilaukset tapahtuvat edelleen ainoastaan Oma Saunalahdessa. Ainoastaan irtisanominen saattaisi ehkä onnistua Oma Elisankin puolella.

Oma Saunalahteen kirjatumiseen on kaksi mahdollisuutta.

  1. Jos Saunalahden asiakkuutesi on yhdistetty Elisan asiakkuuteen, Oma Saunalahteen pääsee helpoiten kirjautumalla ensin Oma Elisaan ja menemällä tämän jälkeen Oma Saunalahteen. Tässä tilanteessa Javascript saa olla päällä. Viittä vuotta tuoreemmille asiakkuuksille tämä on myös ainoa tapa.
     
  2. Jos Saunalahden asiakkuutesi ei ole Elisan asiakkuus, tällöin selaimesta täytyy kääntää Javascript pois ja kirjautua suoraan Oma Saunalahteen. Kirjautumisen jälkeen Javascript täytyy muistaa kääntää takaisin päälle, sillä osa toiminnoista ei toimi ilman Javascriptiä. Mm. sähköpostilaatikoiden hallinta taisi muistaakseni vaatia Javascriptin toimiakseen.
Käyttäjätaso 3

Itse odottelen tuttujen kanssa milloin Elisalta mahtaa ilmoitus tästä “uudistuksesta” tulla.

Ei lopeteta yhtään postilaatikkoa etukäteen, koska liian hankalaa ja osa ei ole millään asiakkuudella ja lisäksi on sellainen mahdollisuus että laatikot jäävät jopa voimaan, suurinosa vielä gigan laatikoita (siirtyneet yritysoston jälkeen Elisalle) jännitiksessä eletään ja ylihinnoiteltua sähköpostia ja kotisivutilaa ei osteta.

 

Eräältä suomalaiselta yritykseltä (palvelimet suomessa) saa webbihotellin alk. 2€/kk + alle 1€/kk .fi päätteinen domain. Palvelussa olisi semmoset kivat 25kpl sähköpostitilejä ja tilaa yhteensä 25gigaa ja löytyy jopa php ja mysql tuki. On se kuitenkin kiva saada oma domain ja vaikka koko suvulle edullinen sähköposti ja nykyaikainen kotisivutila.

Jos Elisa edes tarjoaisi tätä palvelua tai internetpalvelupakettia järkevään hintaan niin voisi elisaa harkita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

Käyttäjätaso 4

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

 

Varmaan tullut ajatusvirhe tuossa, nyt siis on lähtenyt kirjeitä laajakaista-asiakkaille ja heillä 1.4. lähtien maksullinen. 

Käyttäjätaso 3

Tännekään ei ole tullut mitään ilmoitusta muutoksesta. Nyt on jo maaliskuu, joten seuraava julistus ei voi enää pitää paikkansa:

Kaikki sähköpostit muuttuvat maksullisiksi viimeistään 1.4 alkaen

Oliko tuon tarkoitus olla aprillipila? En kuitenkaan juo kuravettä päälle, sillä tämä sopii paremmin tunnelmaan: Fleetwood Mac - Little Lies (Official Music Video)

PS. Tuossa ei ole mainittu vuosilukua, joten voihan toki olla kyse esimerkiksi 1.4.2027. Pahoitteluni aiheettomasta epäilystä, jos näin kävi.

 

Varmaan tullut ajatusvirhe tuossa, nyt siis on lähtenyt kirjeitä laajakaista-asiakkaille ja heillä 1.4. lähtien maksullinen. 


Ähem, tämä ei ole kovin yhteensopivaa Elisan yleisten sopimusehtojen kanssa.

 

“Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi muutoksen kohteena olevan palvelun osalta. Palveluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta alkaen, jos asiakas ei irtisano sopimusta yhden (1) kuukauden kuluessa saatuaan tiedon muutoksesta.”

 

Sähköpostifarssi jatkuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Minä aion kyllä ainakin jonkun aikaa jatkaa Elisan sähköpostin käyttöä. Olenhan nytkin maksanut virus- ja kakkapostisuodatuksista.

Mutta tuo käytön jatkaminen vaatii sen, että nuo suodatukset alkavat toimimaan kunnolla ilman omien suodatuslistojen kirjailuja.
Nyt ihan ruvellaan tuo suodatus. Hieman postista riippuen 1/3 - ¾ liki identtisistä kakkaposteista tulee läpi saapuneet kansioon. Vain loput siellä roskaposti-lootassa, jonne kaikki kuuluisivat, jos suodattimen logiikka toimisi edes jotenkuten.


No nyt kolmisen päivää sitten loppui tuo iso osa kakkaposteista tulemasta läpi. Eli normitilanteessa ollaan.

Ihan itsekseen ilman minun tekemisiäni. Tuskin joku spämmipostaaja itse olisi niitä lopettanut, mutta lienee joutunut vihdoin yleisemmälle kieltolistalle tjms.

 

 

Käyttäjätaso 1

Juu, ei tarvitse näillä ominaisuuksilla tilata palvelua. Muutenkin operaattori riippumaton sähköposti on paras vaihtoehto, itse olen Gsuitea käyttänyt jo pidempään. Basic versio varmasti riittää monelle, mutta business tarjoaa rajattoman tallennustilan joten hinta on vähintäänkin kilpailukykyinen mikäli tarvitsee todella tallennustilaa mailin lisäksi. Oma domain toki pitää olla, mutta esim. .fi domainia saa alkaen 9e/vuosi.

Käyttäjätaso 4

Tämän johdosta olen voinut käyttää Elisan postia tärkeiden sähköpostien, kuten esimerkiksi laskujen, vastaanottoon.

Laskujen vastaanottoon on e-lasku paras vaihtoehto.

Olen samaa mieltä tästä. E-lasku ja automaattinen maksaminen. Ei tartte käyttää ylimääräistä energiaa verkkopankin kyttäämiseen ja laskun maksamiseen. En vielä ole elämässäni törmännyt tilanteeseen, että minua olisi aiheettomasti jostain laskuttaa tai että summa olisi ollut väärä.

 

Automaattinen maksaminen ei sovi kaikille, ei ainakaan pienituloisille, joilla tilillä on keskimäärin muutama satanen tai jopa kymppi. Haluan aina tietää tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja jos saan laskun, niin maksan sen heti, kun siihen on mahdollisuus, enkä eräpäivänä.

 

Jos tilillä on vaikka 60€ ja kolmen päivän päästä  automaatti vähentää tililtä 19€ puhelinlaskun ja viikon päästä 9,90€ mobiilinetistä. Niin pitäisi päässä muistaa, että todellisuudessa tililläni on vain 30€ ruokaan. Ja jos tuhlaan 35€, niin tili menee miinukselle, kun laskua ei pystytä enää maksamaan.  Joten pitää jatkuvasti muistaa, että tilillä olisi riittävästi katetta laskuihin, muistaa eräpäivät, jne.. Mutta jos maksan laskun heti, kun se tulee, niin tiedän tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja voinko ostaa vaikka vessapaperia vai pitääkö odottaa seuraavaa tilipäivää.

 

Mutta jos tililläsi on tuhansia euroja etkä joudu laskemaa jokaista euroa, niin kai se on mukavaa kun ei tarvitse vaivata päätä laskuilla ja kaikki hoittuu automaattisesti.

Käyttäjätaso 7

Tämän johdosta olen voinut käyttää Elisan postia tärkeiden sähköpostien, kuten esimerkiksi laskujen, vastaanottoon.

Laskujen vastaanottoon on e-lasku paras vaihtoehto.

Olen samaa mieltä tästä. E-lasku ja automaattinen maksaminen. Ei tartte käyttää ylimääräistä energiaa verkkopankin kyttäämiseen ja laskun maksamiseen. En vielä ole elämässäni törmännyt tilanteeseen, että minua olisi aiheettomasti jostain laskuttaa tai että summa olisi ollut väärä.

 

Automaattinen maksaminen ei sovi kaikille, ei ainakaan pienituloisille, joilla tilillä on keskimäärin muutama satanen tai jopa kymppi. Haluan aina tietää tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja jos saan laskun, niin maksan sen heti, kun siihen on mahdollisuus, enkä eräpäivänä.

 

Jos tilillä on vaikka 60€ ja kolmen päivän päästä  automaatti vähentää tililtä 19€ puhelinlaskun ja viikon päästä 9,90€ mobiilinetistä. Niin pitäisi päässä muistaa, että todellisuudessa tililläni on vain 30€ ruokaan. Ja jos tuhlaan 35€, niin tili menee miinukselle, kun laskua ei pystytä enää maksamaan.  Joten pitää jatkuvasti muistaa, että tilillä olisi riittävästi katetta laskuihin, muistaa eräpäivät, jne.. Mutta jos maksan laskun heti, kun se tulee, niin tiedän tarkalleen paljonko rahaa on tililläni. Ja voinko ostaa vaikka vessapaperia vai pitääkö odottaa seuraavaa tilipäivää.

 

Mutta jos tililläsi on tuhansia euroja etkä joudu laskemaa jokaista euroa, niin kai se on mukavaa kun ei tarvitse vaivata päätä laskuilla ja kaikki hoittuu automaattisesti.


Kyllä mielestäni e-laskua silti kannattaa käyttää , ei vain valitse automaattista maksua , vaan että maksaa/hyväksyy laskut itse ja silloin , kun itselle sopii. No viimeistään eräpäivänä ne laskut tulisi maksaa joka tapauksessa maksutavasta riippumatta.

Siis kyllä pankkien e-laskupalveluissa on erilaisia mahdollisuuksia , eikä vain automattimaksatusta.

Käyttäjätaso 3

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.

Käyttäjätaso 7

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???

Oman sopimukseni sanoin irti jo 26.3. ja se on näköjään voimassa vielä 9.4. saakka, niin tuleeko huhtikuun osuudesta vielä maksu? Saamassani kirjeessä sanottiin, että voit irtisanoa palvelun ilman irtisanomisaikaa viimeistään 31.3.2020.

Meni siinä ilta ja pari tuoppia, jotta sai kaikkiin palveluihin vaihdettua uuden sähköpostiosoitteen. Gigantti oli ainoa, joka ei suostunut vaihtamaan kirjautumistunnusta, mikä on myös yhteystieto, edes soittamalla heidän asiakaspalveluun. Pitäisi kuulemma luoda uusi tili :smiling_imp: .

Käyttäjätaso 7

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???


Ei tapahdu mitään eikä tule edes vastausta  kyselyyn. :kissing:

PS. No eipä sitten tarvinne maksaakaan siitä Sähköpostipalvelusta. :blush:

Käyttäjätaso 3

EDIT : Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu

Tiedot muutoksesta kirjoitettu pohjatekstiin.


Minulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus , että postini siirtyvät tuon erillisen sopimuksen alle 1.4.2020.

Taisi olla aprillipila , kun ainakaan vielä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Laajakaistasopimuksen alla on postit edelleen.

Onko muutokseen tullut viivästystä vai mistä lienee kyse???


Ei tapahdu mitään eikä tule edes vastausta  kyselyyn. :kissing:

PS. No eipä sitten tarvinne maksaakaan siitä Sähköpostipalvelusta. :blush:

Heheh, ajankohta olisi aika osuva jekutteluun, mutta sopimusmuutos on tosijuttu 😁 Massamuutos asiakkuuksien sopimusrakenteessa saattaa aiheuttaa viivettä.

Käyttäjätaso 3

Oman sopimukseni sanoin irti jo 26.3. ja se on näköjään voimassa vielä 9.4. saakka, niin tuleeko huhtikuun osuudesta vielä maksu? Saamassani kirjeessä sanottiin, että voit irtisanoa palvelun ilman irtisanomisaikaa viimeistään 31.3.2020.

Meni siinä ilta ja pari tuoppia, jotta sai kaikkiin palveluihin vaihdettua uuden sähköpostiosoitteen. Gigantti oli ainoa, joka ei suostunut vaihtamaan kirjautumistunnusta, mikä on myös yhteystieto, edes soittamalla heidän asiakaspalveluun. Pitäisi kuulemma luoda uusi tili :smiling_imp: .

Moi @Herkku ! Jos tuo laskutuksen puoli vielä mietityttää, niin nappaise meille vaan yksityisviestiä , niin selvitetään tuota sopimusta tämän kuun osalta :)

Käyttäjätaso 7

Heheh, ajankohta olisi aika osuva jekutteluun, mutta sopimusmuutos on tosijuttu 😁 Massamuutos asiakkuuksien sopimusrakenteessa saattaa aiheuttaa viivettä.

No jopas nyt.

Minulle tuli ilmoitus kirjeellä jo puolitoista kuukautta sitten ja kyllä teillä on ollut runsaasti aikaa valmistella muutos. No en ole yhtään hämmästynyt , että te ette osaa tehdä asioita suunnitellusti , vaan kaikki aikataulut kusee järjestään.

Kyllä minä olen tietoinen , että muutos tulee , mutta kysymys kuului , että koska. Saisiko siihen selkeän vastauksen?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Sama täällä, vielä omaelisa tarjoaa että voisi uusia sposteja ja kotisivutilaa avata jne. Luulisi että olisivat poistuneet 1.4.

Taas näitä asioita joita en oikein ymmärrä Elisan toiminnassa. Miten voi esiintyä viivettä, ei kait nyt näitä käsin suljeta?

Mutta jos tilanne se että minulla olisikin voinut säilyä sähköpostit vielä pidempään, niin Elisan asiakaspalvelu on minulle valehdellut, ja olen sen vuoksi irtisanonut ne liian aikaisin. Ja tämä nyt menee aika pahaksi.

Kuten Sokrates yllä kysyy, niin tarkka päivämäärä palvelujen loppumiselle pitäisi antaa tiedoksi kaikkien asiakkaan sopimusten kohdalla. Jos aiemmin saamani kirje sekä asiakaspalvelu ollut väärässä eli eivät koskeneetkaan kaikkia sopimuksiani vielä niin selkeää vääryyttä olen kokenut.

Ja kertaukseksi/varmistukseksi vielä, onko nyt kyseessä muutaman päivän “käsittämättömästä viiveestä” vai sisältyykö joihinkin sopimuksiini vielä nämä palvelut (toistaiseksi, Elisa ei ole ilmoittanut muutospäivää)?

Käyttäjätaso 3

@Sokrates ja @hvihavai pahoittelut mahdollisesta viiveestä tuossa muutoksessa ja tämän aiheuttamasta epäselvyydestä meidän itsepalvelusivuilla , mutta en osaa itsekään tarjota tätä tarkempaa päivämäärää kuin tuo ilmoitettu 1.4.2020.

Käyttäjätaso 7

en osaa itsekään tarjota tätä tarkempaa päivämäärää kuin tuo ilmoitettu 1.4.2020.

Se 1.4.2020 meni jo. Jos et itse tiedä , niin kysy sieltä missä tiedetään. Jonkunhan se on pakko tietää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

`Tarkistin tilanteen ja muutos on vetämässä, mutta koska massa-ajo on laaja niin tuo tulee vähän viiveellä näkymään. Ennen laskun muodostumista kyllä, eli laskulle kerkiää oikein :) 

Osallistu keskusteluun