Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

  • 15 marraskuu 2019
  • 332 kommenttia
  • 30560 katselukerrat
UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kuten osa täällä on jo saanutkin kirjeen, niin olemme siirtämässä sähköposteja nyt maksullisten Elisa Sähköpostipalvelu* -sopimusten (entinen Elisa Internetpalvelupaketti) alle. Kaikille tämä kirje ei vielä ole lähtenyt ja osa kirjeistä on vasta matkalla, mutta muutos tulee siis koskemaan vaiheittain kaikkia. Koska tästä on herännyt kysymyksiä, niin kirjailkaa kysymyksiä, huolia ja murheita tähän ja vastaillaan parhaamme mukaan niihin :blush:  Koostetaan myös tähän artikkelin aloitukseen yleisimmistä listaa UKK hengessä :blush:

 

*Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketista Elisa Sähköpostipalvelu:ksi , uudet sopimukset tullaan tekemään uudistetulla tuotteen nimellä ja olemassa olevien Internetpalvelupaketti-sopimusten nimi päivittyy OmaElisaan ja tuleville laskuille.

 

  • Miksi muutos tehdään?

Kuten kirjeessä tämä on ilmaistu, “Yhtenäistämme ja uudistamme Elisan sähköpostipalveluita” eli haluamme tuoda sähköpostipalvelut kaikille samalle viivalle. Nykyinen valikoima on niinsanotusti levällään kuin Jokisen eväät ja luo samalla myös eriarvoisuutta asiakkaiden sähköpostien välille. Tällä haetaan siis selkeyttä ja samalla uudistuksen myötä meille avautuu mahdollisuus kehittää näitä palveluita paremmin.

  • Onko tää nyt kaikille heti 1.1.2020 alkaen voimassa?

Ei ole. Muutoksia tehdään portaittain ja saat kyllä kirjeen sitten jossa tiedotetaan milloin muutos tulee sinua koskemaan 🙂 Ei siis kannata hätäillä vielä vaikkei nyt heti olisikaan kirjettä näkynyt.

  • Hyötyykö asiakas tässä mitään?

Kyllä :blush:  Ensinnäkin kuukausimaksu tulee jatkossa kattamaan virustorjunnan ja roskapostisuojan jotka molemmat ovat olleet tähän asti maksullisia 1e/kk per laatikko. Tämän lisäksi muutenkin palvelu monilla paranee, tarkemmin näistä näissä vastauksissa.

  • Minulla on mahdollisuus luoda sähköposti mutten ole ikinä moista luonut / minulle on luotu liittymän myötä tuollainen automaattisesti mutta en ole ottanut sitä käyttöön. Joudunko nyt siis maksumieheksi?

Et. Käyttämättömät laatikot siivoillaan pois ennen kuin lähdetään maksullista sopimusta luomaan, jos sinulla on siis kännykkäliittymässäsi esimerkiksi 0451234567a@netti.fi muotoinen sähköpostiosoite automaattisesti luotuna tai jos kiinteässä laajakaistassasi on sähköpostipalvelut käyttämättömänä, nämä eivät siirry maksulliseksi sopimukseksi vaan ne suljetaan pois.

Näitä voi itsekin toki alkaa jo siivoilemaan, eli jos sinulla on laatikoita/osoitteita mitä et kaipaa niin kliksauta OmaElisassa pois niin helpottuu meillä läpikäyntiä kun koostellaan noista Internetpalvelupakettia :blush:

Ja vaikka olisitkin ottanut sähköpostit käyttöön mutta et tahdo pitää niitä maksullisena, on muutoksen myötä Internetpalvelupaketti oikeus lopettaa välittömästi, eli voit sulkea sähköpostin ilman irtisanomisaikaa.

  •  Entäpä kun mulla on 4Mt/10Mt/15Mt/pienempi laatikko kuin tuo 200Mt mikä sopimukseen kuuluu?

Sopimuksen muuttuessa maksulliseksi, eli kun muutos astuu kohdallasi voimaan, muuttuu tuo alle 200Mt laatikkosi automaattisesti 200Mt laatikoksi :blush:

  • Entäs kun laatikko onkin suurempi kuin 200Mt?

Emme pienennä näitä vaan laatikkosi saa olla entisellään yli 200Mt :blush:  (Yleisesti, näitä löytyy esimerkiksi Wippiesin puolelta jäämistönä)

  • Mitenkäs kotisivutilan käy?

Kotisivutila kuuluu Internetpalvelupakettiin. Mikäli sinulla ei entuudestaan ole tuota ollut sähköpostisi liitännäisenä, on sinulla muutoksen jälkeen 500Mt käytettävissäsi kotisivuja varten. Jos sinulla on entuudestaan kotisivut, nämä siirtyvät uuden sopimuksen alle ennallaan 🙂 Tämä myös tarkoittaa että jos sinulla ei ole entuudestaan Elisan Kotiweb (500Mt) vaan Saunalahden Kotisivutila (100Mt), ei tuon koko tule muuttumaan. Mikäli haluat tuon 100Mt sijaan 500Mt tilan käyttöösi, tulee sinun sulkea entinen kotisivutilasi ja avata uusi sen tilalle OmaElisassa.

  • Miten käy ilmaisten sähköpostien jotka on avattu ilman henkilötietojen tunnistusta eli ne sähköpostit mitkä eivät näy asiakkailla OmaElisassa?

Näiden osalta on oma prosessinsa käynnissä minkä myötä asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja varmistetaan henkilöllisyyksiä ennen muutoksia. Odottele yhteydenottoa meiltä siis ihan rauhassa :blush:

  • Muuttuuko kännykkäliittymän, laajakaistan tai muun sopimuksen hinta kun siitä poistuu sähköposti sopimuksen alta?

Ei muutu. Mikäli haluat tarkistaa sopimustasi ja sen hintaa, ole yhteydessä asiakaspalveluun :blush:  

  • Aikoinaan on ollut rokki.net ja muita domaineja tarjolla rekisteröintiin, tuleeko nämä tarjolle nyt muutoksen myötä?

Ei tule, tarjolla on nykyiset elisanet.fi, kotikone.fi, kotiposti.net ja saunalahti.fi osoitteet uusille sopimuksille. Olemassaolevat vanhoilla domaineilla toimivat sähköpostit säilyvät käytössä niillä jotka ovat sellaisia aikoinaan rekisteröineet.

  • Minulla on 8 laatikkoa kaikkinensa, tuleeko mulle nyt kaksi sopimusta maksettavaksi?

Ei tule :blush:  Vanhojen asiakkaiden etuna kun noita koostellaan niin laitellaan maks 15kpl yhteen sopimukseen laatikoita, uusissa sopimuksissa tuo raja on se 5kpl kuten tähänkin asti :blush:

  • Miten käy sähköpostin ja roskapostisuodattimen kehityksen nyt muutoksen myötä?

Tarkoitus on jatkaa kehitystä ja mielellään vielä vähän koittaa kiristääkin kehityksen tahtia :blush:

  • Mitenkäs kun mulla on tämmöinen Nic.fi tai mikä vain mystisempi sopimus?

Muutoksen piirissä on kaikki sopimukset missä on sähköposti.

 

Ja mikäli kysymyksesi ei tosiaan ole listattuna tähän, kirjaa se rohkeasti vain kommentteihin niin etsitään oikea vastaus siihen sitten! :blush:

 

EDIT//

Uusi kirje-erä matkalla

 

EDIT //

Palvelun nimen muutos Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu


332 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Melkein toivoisin tuota paperilaskua postitse. Sitä voisin jonkin aikaa ihan ilomielin maksellakin, en laittaisi e-laskuksi :D


Niinpä. Aika näyttää , mitä tapahtuu. :wink:

Toisaalta eipä sillä liene väliä , vaikka yhdistäisivät sen postin samaan e-laskuun , missä muutkin ovat , sillä kun lopetat Sähköpostipalvelun , niin sen osuus poistuu laskulta automaattisesti.

Käyttäjätaso 2

Melkein toivoisin tuota paperilaskua postitse. Sitä voisin jonkin aikaa ihan ilomielin maksellakin, en laittaisi e-laskuksi :D

Käyttäjätaso 7

On minulla joo wippies-tili, mutta sitä ei näy Viihde- ja Mobiililaajakaistan lailla OmaElisassa. Mitenhän laskutus aiotaan tässä tapauksessa hoitaa? Osoitteeni siis tietävät, toimitetaankohan lasku sinne? Tai tietysti voi olla, että tulee ko. sähköpostiinkin. Jännä nähdä.
Tuskin aion tuota yhdistää asiakkuuteeni, varmaankin hylkään sen käytön pikkuhiljaa maksullisuuden myötä ja lopuksi irtisanon. Siirtyminen muiden sähköpostitarjoajien käyttäjäksi on jo käynnissä, mutta vie aikaa, kun tuo on ollut vuosikausia(kymmeniä) pääasiallinen yhteysosoite.

OK.

Siis sinulla on Viihde ja Mobiililaajakaista ja ne näkyvät Oma Elisassa.

Vähän arvuutteluksi menee , mutta luulisin , että sinulle avataan 1.11 alkaen em. kanssa samalle asiakasnumerolle Elisa Sähköpostipalvelu (2,90 €/kk) ja laskutetaan kaikki kerralla. Siihen palveluun sitten yhdistetään se Wippies-tili.

No voin olla väärässäkin , mutta jos olet kuitenkin luopumassa Elisan postipalvelusta , niin eipä sillä taida niin suurta väliä olla.

Käyttäjätaso 2

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??


Onko sinulla kuitenkin Elisan/ Sunalahden postitili?? Jos on , niin se ilmeisesti on eri asiakasnumerolla ja pitäisi yhdistää siihen numeroon , minkä tiedot näkyvät Oma Elisassa.

Jos sinulla ei ole Elisan / Saunalahden postia , niin ota yhteyttä aspaan ennen kuin maksullisuus alkaa.

On minulla joo wippies-tili, mutta sitä ei näy Viihde- ja Mobiililaajakaistan lailla OmaElisassa. Mitenhän laskutus aiotaan tässä tapauksessa hoitaa? Osoitteeni siis tietävät, toimitetaankohan lasku sinne? Tai tietysti voi olla, että tulee ko. sähköpostiinkin. Jännä nähdä.
Tuskin aion tuota yhdistää asiakkuuteeni, varmaankin hylkään sen käytön pikkuhiljaa maksullisuuden myötä ja lopuksi irtisanon. Siirtyminen muiden sähköpostitarjoajien käyttäjäksi on jo käynnissä, mutta vie aikaa, kun tuo on ollut vuosikausia(kymmeniä) pääasiallinen yhteysosoite.

Käyttäjätaso 7

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??


Onko sinulla kuitenkin Elisan/ Saunalahden postitili?? Jos on , niin se ilmeisesti on eri asiakasnumerolla ja pitäisi yhdistää siihen numeroon , minkä tiedot näkyvät Oma Elisassa.

Jos sinulla ei ole Elisan / Saunalahden postia , niin ota yhteyttä aspaan ennen kuin maksullisuus alkaa.

Käyttäjätaso 2

Nyt tuli mullekin kirje postitse, 1.11. oli maksullisuuden alkupäivämäärä. Ihmetyttää kyllä, mihin sähköpostilaatikkoon laskutus kohdistuu, kun OmaElisassa ei ole mitään sähköpostitiliä??

Käyttäjätaso 7

Muuttuuko myös webmail @netti.fi maksulliseksi 1.9.?

 

Ehkä. Vuosiluku lienee edelleen epävarma, jos et ole saanut asiasta ilmoitusta, etenkin jos kyse on ilmaispostilaatikosta.

 

Mitään ei tapahtunut 1.1.2020, 1.4.2020 eikä myöskään 1.9.2020. Mikähän on seuraava lopullinen päivämäärä?

Maksulliseksi muuttuvat postiosoitteen haluaisin pitää mutta, muutama kysymys:

  • miten toimii virustorjunta ? en halua koneelleni F-Securea vaan toimiihan virustorjunta s-posti palvelimella ?
  • roskaposti suodatus, miten toimii, pystynkö määrittelemään kaikki lähettäjät erikseen roskapostiksi, onko suodatettavien osoitteiden listalla jokin limiitti ?  (vrt. Samsung puhelimissa blokattavia osoitteita ei saanut kuin 200 kpl) 
  • → tällä hetkellä roskaposti on pääosin suomenkielistä ja tulee osoitteeseen millä olen tilini avannut ja rekisteröinyt enkä tietääkseni ole sitä mihinkään muuhun käyttänyt
  • Jos nämä pari asiaa hoituu niin voinen maksaa jatkossa 2,90 lisähintaa per kk.
  • Virusturva toimii nimenomaan palvelimen puolella, ei vaadi käyttäjältä minkäänlaisia toimenpiteitä.
  • Roskapostisuodattimeen pystyy lisäämään ihan niin paljoin kun haluaa blokattavia osoitteita ja osoitteiden lisäksi myös tiettyjä sanoja voi estää saapuvien viestien otsikoista

Lisätietoja näistä molemmista lisäpalveluista löytyy kattavasti täältä.

No niin, nyt on ilmeisesti sitten s-postilaatikko maksullinen. MILLOIN Web mail päivittyy niin että pystyn lisäämään roskapostin lähettäjän suoraan blokattavien osoitteiden joukkoon ?
Tämä systeemi missä joudun menemään erikseen OmaElisaan ja siellä sähköposti kohdassa lisäämään blokattavan osoitteen ei ole ihan enää tätä päivää.

 

Saunalahdesta poiketen Elisalla ei ole tarjolla viestien edelleenlähetystä, vaan viestien kopiointi. Oma Elisassa voi hallinta ainoastaan kopiointia, ei edelleenlähetystä.

Koska Oma Saunalahti suljettiin kesäkuussa, viestien edelleenlähetykseen ei pysty enää vaikuttamaan itsepalvelutyökaluilla.

Saadaksesi Saunalahden aikaisen edelleenlähetyksen purettua, joudut ottamaan yhteyden joko asiakaspalveluun tai OmaYhteisö-tiimiin.

Kiitos valaisevasta tiedosta, laitoin asiakaspalveluun viestiä edelleenlähetyksen purkamisesta. Olisi 22kpl sähköpostiosoitteita joista edelleenlähetykset pitäisi saada poistettua :rolling_eyes:

On kyllä hämäävä tuo asetussivu kun asiakkaalle annetaan mahdollisuus rastitella edelleenlähetystä ja siinä lukee kyllä edelleenlähetys… näköjään kun lisää rastin ruutuun kerrotaan, että viestit kopioidaan postilaatikkoon edelleenlähetyksen lisäksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Saunalahdesta poiketen Elisalla ei ole tarjolla viestien edelleenlähetystä, vaan viestien kopiointi. Oma Elisassa voi hallinta ainoastaan kopiointia, ei edelleenlähetystä.

Koska Oma Saunalahti suljettiin kesäkuussa, viestien edelleenlähetykseen ei pysty enää vaikuttamaan itsepalvelutyökaluilla.

Saadaksesi Saunalahden aikaisen edelleenlähetyksen purettua, joudut ottamaan yhteyden joko asiakaspalveluun tai OmaYhteisö-tiimiin.

Sähköpostiosoitteet joita nic-nettiyhteyden ostaessa luvattiin ikuisiksi (eli 1.9.2020 saakka käytännössä) ja wippies-palvelun ajoilta on nyt itsellä siivoustyön alla.

Poistelin sähköpostiosoitteita omaelisassa ja ne poistuvat joille ei ole määritelty edelleenlähetystä. Ainakun osoitteessa on edelleenlähetys niin sitä ei pysty poistamaan eikä myöskään edelleenlähetystä saa otettua pois vaikka sivu ilmoittaa, että asetus tallennettu.

Missähän vika??? Kuinka saan edelleenlähetyksen pois kun “täpän” ottaminen pois ruudusta ei auta???

Käyttäjätaso 4

Tämän keskustelun alussa ohjeissa lukee

 

  • Minulla on 8 laatikkoa kaikkinensa, tuleeko mulle nyt kaksi sopimusta maksettavaksi?

Ei tule :blush:  Vanhojen asiakkaiden etuna kun noita koostellaan niin laitellaan maks 15kpl yhteen sopimukseen laatikoita, uusissa sopimuksissa tuo raja on se 5kpl kuten tähänkin asti :blush:

 

 

Minulla oli 15 laatikkoa käytettävissä sopimuksessani mutta nyt ne ovat kadonneet. Eikö vanhoilla asiakkailla pitänyt pysyä nämä ennallaan? Miten määrän saa takaisin? Ei tämä ollut mikään vika Elisan puolelta, vaan lupaus joka nyt ei pidäkkään paikkaansa. 

 

Minun sopimukseni ei nyt ole kuten sen kuuluu olla, ja mitään ilmoitusta asiasta ei ole tullut. Kk maksua on veloitettu palvelusta jo pitkään, mutta nyt sopimusta on muutettu yksipuolisesti. 

 

Minun piti ottaa muutama sähköpostilaatikko käyttöön, mutta nyt se ei onnistu. Miten asia korjataan? 

Vastailen tällä puolen Patomiähen puolesta:  jos tällaisia sopimussolmuja on kohdalle sattunut ja laatikoita hävinnyt tai sopimukset muuten toimineet kerrotusta poikkeavalla tavalla, niin tilannetta saadaan tarkemmin selviteltyä yksityisviestien puolella :)

Käyttäjätaso 2

Ehkä. Vuosiluku lienee edelleen epävarma, jos et ole saanut asiasta ilmoitusta, etenkin jos kyse on ilmaispostilaatikosta.

Ainakaan omaan netti.fi-osoitteeseen ei ole tullut vielä mitään ilmoitusta. En ole ihan varma, olenko ilmoittanut Jippiille 20 vuotta sitten jonkun katuosoitteen, johon Elisa olisi nyt saattanut lähettää paperipostia…  :thinking:

 

Hyvä pointti. Toivottavasti tosiaan tulee sähköpostia ko. laatikkoon ennenkuin pistävät sileäksi… minullekaan ei ole tullut mitään yhteydenottoa. Ja boksin avaamisen jälkeen olen muuttanut jo useita kertoja.

 

Käyttäjätaso 4

@Patomiäs Miten saan sopiksessani olleen laatikkomäärän takaisin? Nyt sopimusta on rikottu, ja sähköpostiosoitteita kadonnut. 

Käyttäjätaso 4

Tämän keskustelun alussa ohjeissa lukee

 

  • Minulla on 8 laatikkoa kaikkinensa, tuleeko mulle nyt kaksi sopimusta maksettavaksi?

Ei tule :blush:  Vanhojen asiakkaiden etuna kun noita koostellaan niin laitellaan maks 15kpl yhteen sopimukseen laatikoita, uusissa sopimuksissa tuo raja on se 5kpl kuten tähänkin asti :blush:

 

 

Minulla oli 15 laatikkoa käytettävissä sopimuksessani mutta nyt ne ovat kadonneet. Eikö vanhoilla asiakkailla pitänyt pysyä nämä ennallaan? Miten määrän saa takaisin? Ei tämä ollut mikään vika Elisan puolelta, vaan lupaus joka nyt ei pidäkkään paikkaansa. 

 

Minun sopimukseni ei nyt ole kuten sen kuuluu olla, ja mitään ilmoitusta asiasta ei ole tullut. Kk maksua on veloitettu palvelusta jo pitkään, mutta nyt sopimusta on muutettu yksipuolisesti. 

 

Minun piti ottaa muutama sähköpostilaatikko käyttöön, mutta nyt se ei onnistu. Miten asia korjataan? 

Käyttäjätaso 7

Muuttuuko myös webmail @netti.fi maksulliseksi 1.9.?

 

Ehkä. Vuosiluku lienee edelleen epävarma, jos et ole saanut asiasta ilmoitusta, etenkin jos kyse on ilmaispostilaatikosta.

Ainakaan omaan netti.fi-osoitteeseen ei ole tullut vielä mitään ilmoitusta. En ole ihan varma, olenko ilmoittanut Jippiille 20 vuotta sitten jonkun katuosoitteen, johon Elisa olisi nyt saattanut lähettää paperipostia…  :thinking:

Käyttäjätaso 7

Muuttuuko myös webmail @netti.fi maksulliseksi 1.9.?


Kyllä.

Muuttuuko myös webmail @netti.fi maksulliseksi 1.9.?

Käyttäjätaso 4
  1. Minulle tuli wippies-tilille eilen aamuyöstä “Tilavaroitus sähköpostisi täyttymisestä” ja samantien loppui sähköpostien saapuminen. Kun yritin itse lähettää toiselta tililtä sähköpostia, ei se mennyt läpi, eikä tullut mitään virheilmoitustakaan. No, kävin poistelemassa isoimpia posteja ja nyt alkoi posteja tippumaan. Tiedä sitten, kuinka monta on mennyt bittiavaruuteen.
    Kirjettä en ole saanut.

Kysymyksiä:

  • Liittyykö tämä 2. kohta tässä ketjussa käsiteltävään “palvelu-uudistukseen”?
  • Onko wippies-sähköpostilaatikoita juuri nyt pienennetty? Nehän olivat muistaakseni alun alkujaan todella isoja, sillä niitä markkinoitiinkin aikoinaan?
  • Mikä on tulevaisuudessa wippies-laatikoiden koko?
  • Tuleeko wippies-laatikostakin maksullinen (vastoin lupauksia)? Jos, niin milloin?

Minulla ei näy yhtään sähköpostitiliä OmaElisassa.

Pahoittelut, jos näitä on jo käsitelty, en löytänyt haulla.


Hmm, viestien tulon loppumisella ei kyllä pitäisi olla mitään tekemistä tämän palvelu-uudistuksen kanssa :open_mouth:  kaikkein eniten tuo nyt nopsaan kuulostaisi omaan korvaan siltä että postilaatikko olisi vain tullut sattumalta täyteen tässä samoihin aikoihin, koska yhtäkään postilaatikkoa ei ole tosissaan lähdetty nyt tässä muutoksessa pienentämään. Ainoat muutokset mitä laatikoiden kokoihin on tehty on lisätty lisätilaa aivan pienimmille sähköpostilaatikoille jotta kaikilla on vähintään sama minimikoko käytössä. Wippies-laatikoiden koko on siis sama kuin mitä se oli ennen nyt vuosien 2019-2020 aikana tehtäviä muutoksia, ellei se ollut vähemmän kuin 200 Mt jolloin koko on jo nostettu tai nostetaan tuohon 200 Mt kokoon.

Kaikista sähköposteista, myös wippies-posteista, tulee jossain kohtaa maksullisia. Muutos koskee kaikkia sähköpostisopimuksia.

Tarkistettaisiin mielellään että mikä tuo tilanne tuon laatikon kanssa on ja onko sillä kaikki kunnossa, pystyisitkö laittamaan meille yksityisviestiä vielä @OmaYhteisö-tiimi profiilin kautta? Jos sähköposti ei näy OmaElisassa joudumme todennäköisesti tunnistelemaan sinua vielä tarkemmin :thumbsup_tone2:

Käyttäjätaso 2

Sen verran otan takaisin, nyt riittävästi googlailtuani, että näemmä wippies-lootan levytila on pienennetty jo v. 2016 4GB → 1GB. En muistanut tätä ja ilmeisesti juuri nyt sattumalta meni tuo 1GB rikki.
Mutta tuleeko sekin nyt kk-maksulliseksi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kun kyse ei ole viestien kopioinnista toiseen osoitteeseen, on ilmeistä, että postilaatikkosi on kutistunut. Näin ei kuitenkaan olisi pitänyt tapahtua.

  • Entäs kun laatikko onkin suurempi kuin 200Mt?

Emme pienennä näitä vaan laatikkosi saa olla entisellään yli 200Mt :blush:  (Yleisesti, näitä löytyy esimerkiksi Wippiesin puolelta jäämistönä)

Käyttäjätaso 3

< Jospa kerrankin tulisi joku “palveluiden yhtenäistäminen / yksinkertaistaminen”, josta asiakkaille olisi etua. Mutta onhan sitä sattunut yksi tapaus ja vielä tänä vuonna. Mobiililaajakaistaan tuli EU/ETA-datapaketti >

Paitsi että ne asiakkaat jotka EIVÄT KÄYTÄ OLLENKAAN puhelimella nettiä ( vaikka se liittymässä olisikin ) eivät sitä koskevia uudistuksia kaipaa, puhumattakaan että siitä etua olisi.

Käyttäjätaso 2

Oletko ohjannut sähköpostit laatikosta edelleen johonkin toiseen osoitteeseen?

 

En ole. Ihan sitä samaa wippies-laatikkoa olen käyttänyt vuosia. Useampi sähköpostialias siihen on, mutta samaan boksiin menevät.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Oletko ohjannut sähköpostit laatikosta edelleen johonkin toiseen osoitteeseen?

Saunalahden aikoina postin kääntö todellakin käänsi postin, jolloin laatikko ei kääntöä käytettäessä täyttynyt itsekseen.

Elisan järjestelmässä postin kääntö ei ole enää mahdollista. Voit ainoastaan lähettää kopion toiseen osoitteeseen. Elisan järjestelmässä tulee pitää huoli siitä, että laatikon käy siivoamassa, vaikka postit olisi kopioitu toiseen osoitteeseen.

Kaikki Elisan sähköpostit tulevat muuttumaan maksullisiksi, mutta projektin läpivienti vie aikaa. Elisa aloitti hinnankorotuskirjeiden lähettämisen jo viime vuoden lopulla, mutta kaikkien sähköpostitilien hintoja ei ole vielä ehditty nostaa.

Käyttäjätaso 2

Hei, tapahtunut näinä päivinä:

  1. Äitini sai kirjeen Elisalta, jossa ilmoitettiin sähköpostitilin muuttuvan maksulliseksi 1.9.2020 alkaen. Ok, tämä oli oikeastaan ihan hyvä muutos - saimme vihdoin aikaiseksi laittaa alulle puhelinoperaattorin vaihdoksen. Kytkös opitun sähköpostiosoitteen (eläkeläinen kyseessä) ja operaattorin välillä on pitänyt hänet Elisan asiakkaana. Nyt opetellaan gmail-osoite ja voidaan vaihtaa operaattoria.
  2. Minulle tuli wippies-tilille eilen aamuyöstä “Tilavaroitus sähköpostisi täyttymisestä” ja samantien loppui sähköpostien saapuminen. Kun yritin itse lähettää toiselta tililtä sähköpostia, ei se mennyt läpi, eikä tullut mitään virheilmoitustakaan. No, kävin poistelemassa isoimpia posteja ja nyt alkoi posteja tippumaan. Tiedä sitten, kuinka monta on mennyt bittiavaruuteen.
    Kirjettä en ole saanut.

Kysymyksiä:

  • Liittyykö tämä 2. kohta tässä ketjussa käsiteltävään “palvelu-uudistukseen”?
  • Onko wippies-sähköpostilaatikoita juuri nyt pienennetty? Nehän olivat muistaakseni alun alkujaan todella isoja, sillä niitä markkinoitiinkin aikoinaan?
  • Mikä on tulevaisuudessa wippies-laatikoiden koko?
  • Tuleeko wippies-laatikostakin maksullinen (vastoin lupauksia)? Jos, niin milloin?

Minulla ei näy yhtään sähköpostitiliä OmaElisassa.

Pahoittelut, jos näitä on jo käsitelty, en löytänyt haulla.

Osallistu keskusteluun