Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

  • 15 marraskuu 2019
  • 332 kommenttia
  • 30560 katselukerrat
UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kuten osa täällä on jo saanutkin kirjeen, niin olemme siirtämässä sähköposteja nyt maksullisten Elisa Sähköpostipalvelu* -sopimusten (entinen Elisa Internetpalvelupaketti) alle. Kaikille tämä kirje ei vielä ole lähtenyt ja osa kirjeistä on vasta matkalla, mutta muutos tulee siis koskemaan vaiheittain kaikkia. Koska tästä on herännyt kysymyksiä, niin kirjailkaa kysymyksiä, huolia ja murheita tähän ja vastaillaan parhaamme mukaan niihin :blush:  Koostetaan myös tähän artikkelin aloitukseen yleisimmistä listaa UKK hengessä :blush:

 

*Palvelun nimi muuttuu Elisa Internetpalvelupaketista Elisa Sähköpostipalvelu:ksi , uudet sopimukset tullaan tekemään uudistetulla tuotteen nimellä ja olemassa olevien Internetpalvelupaketti-sopimusten nimi päivittyy OmaElisaan ja tuleville laskuille.

 

  • Miksi muutos tehdään?

Kuten kirjeessä tämä on ilmaistu, “Yhtenäistämme ja uudistamme Elisan sähköpostipalveluita” eli haluamme tuoda sähköpostipalvelut kaikille samalle viivalle. Nykyinen valikoima on niinsanotusti levällään kuin Jokisen eväät ja luo samalla myös eriarvoisuutta asiakkaiden sähköpostien välille. Tällä haetaan siis selkeyttä ja samalla uudistuksen myötä meille avautuu mahdollisuus kehittää näitä palveluita paremmin.

  • Onko tää nyt kaikille heti 1.1.2020 alkaen voimassa?

Ei ole. Muutoksia tehdään portaittain ja saat kyllä kirjeen sitten jossa tiedotetaan milloin muutos tulee sinua koskemaan 🙂 Ei siis kannata hätäillä vielä vaikkei nyt heti olisikaan kirjettä näkynyt.

  • Hyötyykö asiakas tässä mitään?

Kyllä :blush:  Ensinnäkin kuukausimaksu tulee jatkossa kattamaan virustorjunnan ja roskapostisuojan jotka molemmat ovat olleet tähän asti maksullisia 1e/kk per laatikko. Tämän lisäksi muutenkin palvelu monilla paranee, tarkemmin näistä näissä vastauksissa.

  • Minulla on mahdollisuus luoda sähköposti mutten ole ikinä moista luonut / minulle on luotu liittymän myötä tuollainen automaattisesti mutta en ole ottanut sitä käyttöön. Joudunko nyt siis maksumieheksi?

Et. Käyttämättömät laatikot siivoillaan pois ennen kuin lähdetään maksullista sopimusta luomaan, jos sinulla on siis kännykkäliittymässäsi esimerkiksi 0451234567a@netti.fi muotoinen sähköpostiosoite automaattisesti luotuna tai jos kiinteässä laajakaistassasi on sähköpostipalvelut käyttämättömänä, nämä eivät siirry maksulliseksi sopimukseksi vaan ne suljetaan pois.

Näitä voi itsekin toki alkaa jo siivoilemaan, eli jos sinulla on laatikoita/osoitteita mitä et kaipaa niin kliksauta OmaElisassa pois niin helpottuu meillä läpikäyntiä kun koostellaan noista Internetpalvelupakettia :blush:

Ja vaikka olisitkin ottanut sähköpostit käyttöön mutta et tahdo pitää niitä maksullisena, on muutoksen myötä Internetpalvelupaketti oikeus lopettaa välittömästi, eli voit sulkea sähköpostin ilman irtisanomisaikaa.

  •  Entäpä kun mulla on 4Mt/10Mt/15Mt/pienempi laatikko kuin tuo 200Mt mikä sopimukseen kuuluu?

Sopimuksen muuttuessa maksulliseksi, eli kun muutos astuu kohdallasi voimaan, muuttuu tuo alle 200Mt laatikkosi automaattisesti 200Mt laatikoksi :blush:

  • Entäs kun laatikko onkin suurempi kuin 200Mt?

Emme pienennä näitä vaan laatikkosi saa olla entisellään yli 200Mt :blush:  (Yleisesti, näitä löytyy esimerkiksi Wippiesin puolelta jäämistönä)

  • Mitenkäs kotisivutilan käy?

Kotisivutila kuuluu Internetpalvelupakettiin. Mikäli sinulla ei entuudestaan ole tuota ollut sähköpostisi liitännäisenä, on sinulla muutoksen jälkeen 500Mt käytettävissäsi kotisivuja varten. Jos sinulla on entuudestaan kotisivut, nämä siirtyvät uuden sopimuksen alle ennallaan 🙂 Tämä myös tarkoittaa että jos sinulla ei ole entuudestaan Elisan Kotiweb (500Mt) vaan Saunalahden Kotisivutila (100Mt), ei tuon koko tule muuttumaan. Mikäli haluat tuon 100Mt sijaan 500Mt tilan käyttöösi, tulee sinun sulkea entinen kotisivutilasi ja avata uusi sen tilalle OmaElisassa.

  • Miten käy ilmaisten sähköpostien jotka on avattu ilman henkilötietojen tunnistusta eli ne sähköpostit mitkä eivät näy asiakkailla OmaElisassa?

Näiden osalta on oma prosessinsa käynnissä minkä myötä asiakkaisiin ollaan yhteydessä ja varmistetaan henkilöllisyyksiä ennen muutoksia. Odottele yhteydenottoa meiltä siis ihan rauhassa :blush:

  • Muuttuuko kännykkäliittymän, laajakaistan tai muun sopimuksen hinta kun siitä poistuu sähköposti sopimuksen alta?

Ei muutu. Mikäli haluat tarkistaa sopimustasi ja sen hintaa, ole yhteydessä asiakaspalveluun :blush:  

  • Aikoinaan on ollut rokki.net ja muita domaineja tarjolla rekisteröintiin, tuleeko nämä tarjolle nyt muutoksen myötä?

Ei tule, tarjolla on nykyiset elisanet.fi, kotikone.fi, kotiposti.net ja saunalahti.fi osoitteet uusille sopimuksille. Olemassaolevat vanhoilla domaineilla toimivat sähköpostit säilyvät käytössä niillä jotka ovat sellaisia aikoinaan rekisteröineet.

  • Minulla on 8 laatikkoa kaikkinensa, tuleeko mulle nyt kaksi sopimusta maksettavaksi?

Ei tule :blush:  Vanhojen asiakkaiden etuna kun noita koostellaan niin laitellaan maks 15kpl yhteen sopimukseen laatikoita, uusissa sopimuksissa tuo raja on se 5kpl kuten tähänkin asti :blush:

  • Miten käy sähköpostin ja roskapostisuodattimen kehityksen nyt muutoksen myötä?

Tarkoitus on jatkaa kehitystä ja mielellään vielä vähän koittaa kiristääkin kehityksen tahtia :blush:

  • Mitenkäs kun mulla on tämmöinen Nic.fi tai mikä vain mystisempi sopimus?

Muutoksen piirissä on kaikki sopimukset missä on sähköposti.

 

Ja mikäli kysymyksesi ei tosiaan ole listattuna tähän, kirjaa se rohkeasti vain kommentteihin niin etsitään oikea vastaus siihen sitten! :blush:

 

EDIT//

Uusi kirje-erä matkalla

 

EDIT //

Palvelun nimen muutos Internetpalvelupaketti > Elisa Sähköpostipalvelu


332 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Kovasti on huijattu fiilis. Ostin paketin josta jatkossa saan vain osan sovitulla hinnalla. Melkein kuin ostaisi auton ja ekassa huollossa otetaan moottori pois ja ilmoitetaan että jatkossa moottorista veloitetaan erikseen. Joten jatkossa teen tarvittavat toimet korvatakseni kaikki kaikki Elisan palvelut ja liittymät niin kotona kuin työssä sekä kilpailijoiden tuotteilla. Muistan myös kertoa tämän vaikutuspiirissäni oleville yhteistyötahoilleni. Joten hyvää jatkoa. Minä olen elänyt ja elän maailmassa jossa sovitaan jotain ja asioista pidetään kiinni, eikä niitä muuteta yksipuoleisesti kirjeitse.

Selitys että joidenkin asiakkaiden tilanne paranee, ei koske asiakkaita, joilla on omat virustorjunnat ja roskapostin suodatukset. Mielestäni tässä tulisi Elisan olla yhteydessä asiakkaisiin ja sopia miten asia hoidetaan, ei niin että ilmoitataan yksipuoleisesti, miten maksavan asiakkaan tulee tehdä. 

Käyttäjätaso 7
  • Hyötyykö asiakas tässä mitään?

Kyllä :blush:  Ensinnäkin kuukausimaksu tulee jatkossa kattamaan virustorjunnan ja roskapostisuojan jotka molemmat ovat olleet tähän asti maksullisia 1e/kk per laatikko. Tämän lisäksi muutenkin palvelu monilla paranee, tarkemmin näistä näissä vastauksissa

Ei pidä paikkaansa kaikkien asiakkaiden osalta. Osalla asiakkaista , joilla on vanhoja Saunalahden aikaisia postitilejä , roskapostisuodatus on ollut ilmaista tähänkin saakka.

Muutos sellaisille on vain hinnankorotus. Ja mitä tulee noihin palvelun parannuksiin , niin enpä oikein usko , että Elisa siinä suhteessa tyyliään parantaa , vaan ihan sama jahkailu jatkuu.

Käyttäjätaso 1

Minulla on ollut sama sähköpostiosoite käytössä ensimmäiseltä operaattorilta ja se on periytynyt Elisalle vuosien aikana. En rupea maksamaan 35e vuodessa yhdestä sähköpostista, mutta koska se on jokapuolella käytössä, niin vaihdosta tulee aiheutumaan suurta haittaa. Tästä syystä irtisanon puhelinliittymät ja vaihdan toiselle operaattorille. Toivottavasti olette tyytyväisiä!

Käyttäjätaso 7

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-roskapostisuodatus-ilmaiseksi-osaksi-kaikkia-postitilejae-513684

No roskapostisuodatusta on vissiin tulossa kaikille , mutta ei ilmaiseksi eikä se nykyisellään edes toimi.

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-edelleenlaehetyksen-asetukset-paremmiksi-458853/index3.html#post614713

Tätäkin on odotettu jo neljä vuotta , joten luottamus asian korjaantumiseen ei ole järin suuri.

Ensimmäinen vaihtoehto itseasiassa toteutui jos nyt teknisesti tulkitaan tilannetta. Sähköpostilaatikot muuttuivat/muuttuvat maksullisiksi (sama hinta kuin erikseen ostaessa), mutta siihen kylkeen saa nyt noi lisäpalvelut veloituksetta. Toisen osalta pistin taas kyselyä eteenpäin

Niinpä , mutta minulle se on pelkkä hinnankorotus , koska nuo lisäpalvelut ovat itselleni olleet ilmaisia tähänkin asti. Ja sitä paitsi ei ne teidän roskapostisuodatukset edes toimi , niin miksi sellaisesta pitäisi maksaa?????

Vähintääkin teidän pitäisi pikavauhtia laittaa postipalvelunne lisukkeineen toimimaan luotettavasti ja päivittää toiminnot tälle vuosituhannelle , jotta tuolle uudelle hinnoittelulle olisi edes joitakin perusteita. Elisan tuntien en oikein siihen usko ennen kuin siitä on näyttöä ja osaltani se saattaa olla sitten jo myöhäistä. Toimivia webhotelleja , jotka tarjoavat samoja palveluita , löytyy kyllä.

Perhana… syksyllä kaksi postiosoitetta 1.9.2019 alkaen muuttui maksulliseksi ja iso homma oli siirtää yli 200 nettimyymälöiden, pankkien, tilaus- ja toimituspalveluiden yms sähköpostiosoitteet. Nyt jäljellä olevatkin sähköpostiosoitteet muuttuvat maksullisiksi ja melkein sama homma edessä. Onneksi palvelut Yahoo, Meiliboxi, Microsoftin Hotmail&Outlook ja Gmail pitävät linjansa ilmaisesta sähköpostista vaikkei mitään muuta palvelua ole hankittuna. Harmittaa vain kun olisin tämän tiennyt. Silloin Aspa informoi että “ilmaiset” muuttuu maksullisiksi, mutta liittymän mukana tulleisiin ei kosketa. Näin se sitten muuttuu kolmessa kuukaudessa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tässä aiemmin tuli Elisalle vinkki, että pitäisikö heidän laskea laajakaistan hintaa €2,90 kk, jos ennen palveluun kuulunut internetpalvelupaketti lähtee. 

Kuluttajaneuvojan mukaan palvelun huononnus on hinnanalennusperuste eli Elisan tulee alentaa hintaa.

Uuteen sopimukseen ei voi pakottaa.

Koska olen käyttänyt latausliittymästä vain sähköpostia, enkä lainkaan puheluita, niin kuluttaja-asiamiehelle siirtyi tarkasteltavaksi voidaanko sähköposti, joka on ollut pääpalvelu, tässä tapauksessa pakolla lopettaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Itselläni roskapostisuodatusta ei ole, koska en luota automaattisuodattimiin. Suodatuksen sijaan olen noudattanut osoitehygieniaa. En siis jakele osoitettani kaikenkarvaisiin kilpailuihin.

Tämän johdosta olen voinut käyttää Elisan postia tärkeiden sähköpostien, kuten esimerkiksi laskujen, vastaanottoon.

Jatkossa joutuisin maksamaan vielä lisämaksun siitä, että postini alkaa toimimaan epäluotettavammin. Ei kiitos.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Kävin sulkemassa tarpeettoman 15 Mt:n kokoisen tilini, etten turhaa kuluta ellun kullanarvoista kapasiteettia. Kuormitin palvelinta turhaan aiemmin tekemilläni liittymäsopimuksilla. Joskus sinne taisi tulla ellun ilman erityistä lupaani liittymäsopimukseeni lisättyä yhteistyökumppaneiden markkinointiviestintää. Onneksi joku tuli järkiinsä..

Käyttäjätaso 7

Tämä soppa käy vain sekaisemmaksi , kun Elisalta kerrotaan ristiriitaisia viestejä sähköpostin maksullisuudesta.

Tässä lainaus lehtiartikkelista:

“Elisan laajakaistasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Laukkanen korostaa, että muutos ei vaikuta niihin sähköpostilaatikoihin, jotka ovat osa asiakkaan tilaamaa nettiliittymää. Kyse on erikseen tilattavasta sähköpostipalvelusta. Muutoksen piirissä on silti tuhansia ihmisiä.”

Tässä se artikkeli.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000006332827.html

Ketä tässä oikein pitäisi uskoa , täällä Yhteisössä Elisan työntekijöiden ilmoituksia vai Elisan päättäjien lehtilausuntoja????

Voisiko elisalaiset vähän selventää viestintäänsä?

Käyttäjätaso 1

Eli jos Laukkaseen on uskomista niin kun nic nettiliittymästä maksoi sen 500markkaa niin ei sitten tulisi koskea sitä.

Mutta oikea syy maksullisuuteen tuli lehdessä esiin "

Juha Laukkasen mukaan asiakkaat eivät ole juurikaan sulkeneet sähköpostilaatikoitaan maksullisuuden takia. Käyttäjät ovat tottuneet sähköpostiosoitteeseensa ja ovat jakaneet sitä ympäri verkkoa. Vaihtaminen aiheuttaisi ylimääräistä vaivaa." Helppo rahastaa. Istuin otse kaksi tuntia eilen muuttamassa osoitteita eri paikkoihin ja vielä todella moni paikka mihin pitää vaihtaa. Mukava sitten jos joku toinen voi ottaa vanhan sähköpostiosoitteen ja tilailla sinne uusia salasanoja jos jostain unohtunut vaihtaa. 

Tämä oli kyllä elisalta heikko suoritus.

Käyttäjätaso 7

Roskapostisuodattimen kehitystyötä kyllä jatketaan.

Elisan tuntien se kestää taas useita vuosia ja esim. roskapostisuodatus ei ole toiminut vuosiin ettäkä ole sitä vaivautuneet korjaamaan.

Olen sietänyt toimimatonta palvelua , kun siitä ei ole tarvinnut mitään maksaa erikseen , mutta on kyllä melkoisen törkeää alkaa laskuttaa palvelusta , vaikka sen toiminnasta ei ole mitään takeita. Hävetkää vähän.

Käyttäjätaso 1

Pitäisi saada ilmaisen sähköpostin siirron ainakin. 

Käyttäjätaso 1

Nic.fi osoitteista sen verran, että nämäkin siis ovat muutoksen piirissä 🙂 Noi on aikanaan NIC Tietoverkkojen kanssa tehtyjä sopimuksia, mitkä ovat sulautuneet Saunalahdelle ja edelleen Elisaan. Nyt meneillään oleva laajempi uudistus sähköpostipalveluissa meillä tuo asiakkaille hyötynä nuo mainitut roskapostisuodattimen sekä virusturvan.

 

Millä tavalla pakkomyynti on tutekehitystä? Myös aikaisemmin pystyi ottamaan roskaposti ja virustorjunnan 1e/kk ja lisätiaa summalla x.

Nyt kyseiset lisäpalvelut on pakko ostaa jos haluaa osoitteensa pitää.

Suomi luetteli vissiin netin perusoikeuksiin, ja luulisi sitten että sähköpostikin olisi, ainakin tälläinen perus “k*kkaposti” siis ilman lisätilaaa ja roskapostisuodatuksia. Nyt se pitää ostaa jos haluaa pitää 20v vanha osoite.

Jos sähköpostin osoitteen siirto onnistuisi kuten puhelinnumeroilla en välittäisi, tehkööt elisa mitä haluaa sähköpostillansa. Harmittaa kun pitä joka paikkaan uusi osoite ilmoittaa ja muuttaa. Ja kiva kun tähänkin sai ruhtinaallisen kuukauden aikaa vaikka kyseinen sopimus ollut jo sen yli 20vee

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Elisa ilmoittaa muuttavansa sähköpostipalveluja. Mutta omalla kohdallani muutos koskee puheliittymäsopimusta, liittymäsopimusta siis ollaan muuttamassa yksipuolisesti. Mahtaako se käydä noin vain…

Käyttäjätaso 4

“Elisan laajakaistasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Laukkanen korostaa, että muutos ei vaikuta niihin sähköpostilaatikoihin, jotka ovat osa asiakkaan tilaamaa nettiliittymää. Kyse on erikseen tilattavasta sähköpostipalvelusta. Muutoksen piirissä on silti tuhansia ihmisiä.” 

 

Miten tuo oikein pitäisi ymmärtää?? Minulla sähköposti on tullut matkapuhelinliittymän mukana, kuten varmaan monella muullakin. Ei se ole mikään erikseen tilattu palvelu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Minä en taas määräaikaista sopimuksista pidä. Yleensä niiden kanssa joutuu ennemmin tai myöhemmin hirveään riitelyyn.

Kerrankin yksi operaattori kuvitteli voivansa nostaa laskutuslisän 0,00 eurosta 2,90 euroon kesken määräaikaisen sopimuksen. Homma hoidettiin tyylikkäästi hiljaisuudessa siten, että ne, jotka kieltäytyivät maksamasta sopimuksen vastaista laskutuslisää, eivät sitä maksaneet ja ne, jotka eivät asiaa jaksaneet reklamoida, maksoivat liikaa.

 

35,88 sijasta vaikkapa 29,99 euron tarjouksella, vuodeksi maksettu

Ja jos tallennustila on Elisalle niin kallista, niin miksi tarjolla ei ole vaikka 20 Mt vaihtoehto 3,90 €/vuosi.

No samapa tuolle, poistin jo 20 ja 25 Mt laatikkoni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Mistähän saa vaihdettua omaelisaan esim.sähköpostin kirjautumisen osalta ja kelpaako siihen mikä tahansa muu voimassa oleva osoite,on se sitten outlooki,gmailin tm.?

Se on tainnu alkujaan olla juurikin muotoa sposti/salasana. 

Vaihda se heti. Älä aikaile.

https://verkkoasiointi.elisa.fi/omat-tiedot/tunnukset

Huomaa vaihtaa sähköposti myös satoihin muihin palveluihin joihin kuulut.

Mielestäni on eräänlainen kiristys, että on suorastaan pakko maksaa maksuttomasta palvelusta €3 kk sen tähden, että nykyään sama osoite voi olla sadoilla yrityksillä ja sadoilla sivustoilla.

Ei sitä nyt hyvää päivää sekunnissa vaihdeta joka paikkaan.

Tarvitaan isompia aseita, jotta voidaan taistella elisalaista mielivaltaa vastaan.

Nyt soi The Prophet - Bigger Gang Bigger Guns (Original Edit).

Taitaa olla kaikkein varminta alkaa kääntämään sähköpostit pois Elisan/Saunalahden palveluista etukäteen.

Jos tammikuun laskulla näkyy jotain epämääräisiä lisämaksuja, niin voi sitten kivuttomasti vaihtaa internetpalvelun tarjoajaa ja sanoa paikkakunnan valokuitukauppiaalle “tahdon”.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kirje tuli ja ja kävin OmaElisassa sulkemassa sähköpostiosoitteen, koska se on ollut vähemmällä käytöllä. Osoitteeseen on lähinnä tullut maksullisen seuran ilmoituksia, roskapostinpäästösuodatin ei näitä ole pystynyt blokkaamaan. Elisa ei siis saa  minulta 2,90 € /kk.

Käyttäjätaso 1

Nyt kaksi päivää vaidellut eripaikkoihin sähköposti osoitetta. Kohtuu kova homma kun vuosien saatossa moneen paikkaan rekisteröitynyt mutta en todellakaan ala maksaan turhasta. Samalla kätevästi karsii niitä posteja joita ei enään tarvitse.

Nyt kaksi päivää vaidellut eripaikkoihin sähköposti osoitetta. Kohtuu kova homma kun vuosien saatossa moneen paikkaan rekisteröitynyt mutta en todellakaan ala maksaan turhasta. Samalla kätevästi karsii niitä posteja joita ei enään tarvitse.


Uskon sen, että aikaa menee. Minulla on sama homma just alkamassa. :e-mail:

Katsoin omaa listaa, missä on käyttäjätunnuksia eri paikkoihin, mihin olen rekisteröitynyt tällä Elisan sähköpostiosoitteella. niitä on etten sanoisi runsaamman puoleisesti. joissakin on kyllä sellainen anonyymi sähköpostiosoite, mitä käytän joihinkin paikkoihin mistä en niin halua edes mitään sähköpostia.

Lisäksi tulee tietty yksityiset ihmiset, laskuttajat ja eri viralliset tahot. heille on luonnollisesti tämä pääsähköposti.

Mutta ennemmin tai myöhemmin on valmista. ja jos joku unohtuu, niin ei varmaan kovin tärkeä ja on keinoja muita saada hädän tullen kii. Puhelinnumero säilyy kun numeronsiirto toiselle operaattorille tapahtuu alkuviikosta.

 

Käyttäjätaso 3

@OmaYhteisö-tiimiKuitenkin kun sähköpostit on suljettu eikä niitä näy OmaElisassa, niin myöskään palveluita ei voi silloin siirtyä Internet Palvelupaketin alle.

Well, acshually… Muinaiset nic.fi-laatikot jäävät Elisan järjestelmiin vaikka ne olisi poistanut OmaElisassa. Jurppii selvitellä näitä Elisan kupruja. Puhelinliittymäni lähti muualle tämän sähköpostifarssin seurauksena.

Käyttäjätaso 4

Elisa saa pitää yhtenäistetyn tunkkinsa.

Käyttäjätaso 7

Palataanpa tuohon sähköpostin kehittämiseen vielä vähän.

Lupaillahan voi mitä tahansa , mutta minä uskon lupauksiin vasta , kun on jotakin näyttöä toteuttamisesta.

Alotettaisiinko vaikka näistä:

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-roskapostisuodatus-ilmaiseksi-osaksi-kaikkia-postitilejae-513684

No roskapostisuodatusta on vissiin tulossa kaikille , mutta ei ilmaiseksi eikä se nykyisellään edes toimi.

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/saehkoepostin-edelleenlaehetyksen-asetukset-paremmiksi-458853/index3.html#post614713

Tätäkin on odotettu jo neljä vuotta , joten luottamus asian korjaantumiseen ei ole järin suuri.

Kun kirjoittaa hakukenttään sanan “Sähköposti” , niin tuloksena on kymmeniä ketjuja , joissa valitetaan postin toimimattomuutta. Siis korjattavaa on ja paljon.

Summa summarum , miksi maksaa toimimattomasta palvelusta , kun ilmaiseksi saa toimivan????

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Ei sitten vahingossakaan voinut kommentoida sitäkin lehtiartikkelissa??? No sitten uutta artikkelia ja uusi raivonpuuska asiakkailtanne, kai se on hyvää julkisuuskuvaa hetkeksi - että nyt ei johtajan mukaan olekaan muutos koskemassa kuin “tuhansia asiakkaita” - vai pitäisikö sanoa “aasiakkaita”. Muutos koskee siis kaikkia, mutta täytyyhän sitä pitää hyvää julkisuuskuvaa lehdessä että Elisa onkin hellävarainen operaattori kun ei koskekaan laajakaistan mukana tulleisiin laatikoihin - vielä. No, uutta lehtijuttua odotellen popparit valmiina.

Nyt soi DJ Stephanie - Sweet Disposition (Radio Edit).

Osallistu keskusteluun