Vastattu

Vahvistamaton sähköpostiosoite?


Käyttäjätaso 2
Omaelisassa oikean yläreunan valikkoon on ilmestynyt teksti "Vahvistamaton sähköpostiosoite" numeropallukan kanssa ikään kuin vaatien jotain. Mitä kummaa tämä tarkoittaa? Linkki ei johda minnekään.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 22 June 2016, 09:14

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Jaa katsos... niin on tullut minullekin. Törmäsin tähän jo kertaalleen yhden omalähitukiapu-kohteen kanssa, ja silloin kuvittelin että ko. sähköposti on vain rekisteröinnin yhteydessä jäänyt vahvistamatta (kyseinen tunnus oli luotu vain pari viikkoa aiemmin, ja olen 99 % varma että sähköpostikuittaus tuli tehtyä jo silloin).

Elisalaiset voisivat selittää, miksi sähköposti pitää vahvistaa nyt uudelleen, vai onko tämä vain "tavallinen elisalainen" härö?

Sähköpostin vahvistusohjeet löytyvät "omat tiedot" -sivun alareunasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tunnistautumissa muuttuu joku systeemi ja siihen käy vaan voimassaoleva sähköpostiosoite.
Mene Omaelisassa -> sähköposti -> niin sieltä voi tilata vahvistuksen omaan sähköpostiinsa.
Siellä oli muistaakseni myös kerrottu, miksi osoitteita vahvistetaan.
Käyttäjätaso 7
Tunnistautumissa muuttuu joku systeemi ja siihen käy vaan voimassaoleva sähköpostiosoite.
Mene Omaelisassa -> sähköposti -> niin sieltä voi tilata vahvistuksen omaan sähköpostiinsa.
Siellä oli muistaakseni myös kerrottu, miksi osoitteita vahvistetaan.


Mikähän siinä sitten on muuttunut viimeisen kuukauden aikana? Tunnus kun on kumminkin näitä modernin aikakauden pankkitunnuksilla varmistettuja elisatunnuksia. Ja tosiaan se toinen hoidossani ollut tapaus oli toukokuussa perustettu ja silloin varmistettu, ja pari viikkoa myöhemmin piti varmistaa spostiosoite uudelleen.

Enkä kyllä mitään perustettakaan asialle huomannut.
Käyttäjätaso 2
Sähköposti-osiossa en löytänyt mitään tähän liittyvää, mutta "omat tiedot" -osiossa oli ohje vahvistukseen, kuten kv36 sanoi. Jotain syytä asialle olisin itsekin kaivannut. Ehkä vahvistusta pitää päivittää aika ajoin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
..Jotain syytä asialle olisin itsekin kaivannut. Ehkä vahvistusta pitää päivittää aika ajoin.

Joka olisi jo täysin älytöntä! kv36:den kertoman tapauksen mukaan tätä kyseistä "päivitystä" pyydettäisiin jo parin viikon jälkeen.

Varsinkin näinä aikoina, kun jatkuvasti (syystäkin) varoitellaan kaikista kalastelu- ja huijausviesteistä, niin toivoisi tosiaan Elisan antavan edes jonkin selityksen sille, miksi spostiosoite pitää varmentaa uudestaan.
Käyttäjätaso 7
Sähköposti-osiossa en löytänyt mitään tähän liittyvää, mutta "omat tiedot" -osiossa oli ohje vahvistukseen, kuten kv36 sanoi. Jotain syytä asialle olisin itsekin kaivannut. Ehkä vahvistusta pitää päivittää aika ajoin.

Hmmm....

Jotakin Oma Elisassa on "omat tiedot"-osiossa päivitetty ja ilmeisesti Elisa-tunnuksen ja sähköpostiosoitteen välinen varmennus on hukkunut , koska pyytää uutta varmennusta.

Itsekin huomasin taannoin selatessani Oma Elisaa , että käyttäjätunnus oli varmentamattomassa tilassa ja siellä pyydettiin varmentamaan. No klikkasin linkkiä ja hetken päästä sähköpostiini tuli viesti , jossa oli varmennuslinkki ja sitä kun klikkasi , niin hetkenpäästä Oma Elisassa käyttäjätunnus ilmoitti olevansa varmennettu. Siis ei ole kyse mistään huijauksesta , vaan Elisan omasta palvelusta.

Se kyllä jäi mysteeriksi miksi palvelu pyysi uudelleen varmennusta , vaikka tunnus oli jo varmennettu luontivaiheessa. No katsotaan mitä tapahtuu jatkossa vai onko tämä aina pakollinen rutiini , kun Elisa tekee päivityksiä Oma Elisaan.

PS. Käyttäjätunnuksen vahvistus pankkitunnuksilla varmentaa , että käyttäjä on se kuka ilmoittaa olevansa. Käyttäjätunnuksen ja sähköpostiosoitteen linkitys on eri asia ja sillä varmistetaan , että osoite on oikea ja postiosoite käytössä.
Olin vastaamassa tähän, mutta sisäänkirjautumiseni ei toiminut. Tarjosi mahdollisuutta kirjautua elisatunnuksin. Sen jälkeen valitti, että nimimerkkini on jo käytössä, mutta haluatko linkittää s-postiosoitteeni. Tein näin ja kas kas se pallukka siellä kirjaudu sisään valikosta katosi. Kyseessä oli nähtävästi palstan tunnuksen linkitys sähköpostiin. Samperi, että on huonosti rakennettu käyttöliittymä.
Siinä pallukassa pitäisi olla linkki ohjeisiin, mitä pitää tehdä. Ja ohjeissa linkki sinne, missä se haluttu toimenpide tehdään. Tällöin tyhmempikin ymmärtää.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12
joo minullekin tuli samanlainen vahvistus viesti. sain omin avuin korjattua "omat tiedot" kohdassa ja lähetä vahvistuslinkki uudestan tai jotain sinnepäin.

minuakin hämmentää mistä tämä johtuu koska minulla on muistikuva että sähköposti olisi vahvistettu alunperin tosin en ole täysin varma.
Käyttäjätaso 7
Elisalaisilta mitään kommenttia asiaan?

(vai lukeeko tätä enää kukaan, kun on merkitty "ratkaistuksi")
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Elisa-tunnuksena käytettävät sähköpostiosoitteet ovat tähän saakka olleet ns. "vahvistamattomia". Sähköpostiosoite on siis toiminut Elisa-tunnuksena, mutta sitä ei ole vahvistettu/varmennettu kyseisen henkilön käytössä olevaksi sähköpostiosoitteeksi. Jatkossa kun rekisteröi käyttöönsä uuden Elisa-tunnuksen, vahvistetaan sähköpostiosoite. Rekisteröinnin yhteydessä lmoitettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään sähköpostiviesti, jonka aktivointilinkkiä painamalla sähköpostiosoite vahvistetaan. Sähköpostiosoitteen vahvistusviesti lähetetään myös, jos muuttaa Elisa-tunnustaan. Vahvistusviestin voi myös itse tilata OmaElisan Omat tiedot-osiosta, jos Elisa-tunnuksena toimivaa sähköpostiosoitetta ei ole vielä vahvistettu (ilmoitus katoaa, kun vahvistus on tehty).

Nyt siis on aloittajalla ollut tässä kyse tuosta, ettei hän ole aiemmin "vahvistanut" sähköpostiosoitetta itselleen kuuluvaksi ja hänen käytössään olevaksi toimivaksi osoitteeksi. Merkkaan tästä uuden ratkaisun, jos tämä avasi tapausta tarkemmin. 🙂
Käyttäjätaso 7
Eli tarkoittaako tuo, että minun ja mm. lasselussen muistissa on vikaa, kun kuvittelemme tehneemme saman asian jo aiemmin? (vai onko vanhat sähköpostikuittausviestit olleet vähemmän varmistavia...)

Milloin tuo muutos on tapahtunut?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuo muutos tehtiin nyt kesäkuussa ja aiemmin ei sähköpostin vahvistuslinkkiä noista tunnuksen rekisteröinneistä lähtenyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo muutos tehtiin nyt kesäkuussa ja aiemmin ei sähköpostin vahvistuslinkkiä noista tunnuksen rekisteröinneistä lähtenyt.

Mutta kyllähän nuo vahvistaa piti jo silloin ennen kesäkuutakin. Ainakin minun piti joskus alkuvuoden aikoihin..
Käyttäjätaso 7
Tuo muutos tehtiin nyt kesäkuussa ja aiemmin ei sähköpostin vahvistuslinkkiä noista tunnuksen rekisteröinneistä lähtenyt.

Mutta kyllähän nuo vahvistaa piti jo silloin ennen kesäkuutakin. Ainakin minun piti joskus alkuvuoden aikoihin..


Hmmm...

Kaivelin sähköpostejani ja löysin Elisan vastausviestin , kun loin uuden Elisa-tunnuksen. Viestissä kyllä mainitaan mihin palveluihin ko. tunnuksella pääsee , mutta mitään vahvistuslinkkiä viestissä ei ole ja muita viestejä tunnukseen liittyen en ole saanut. Tuo vahvistusvaatimus ilmestyi minulle Oma Elisaan vasta tämän vuoden toukokuussa ja silloin sen tein.

Enpä tiedä mitä vahvistuspyyntöjä muut ovat saaneet ja olen taipuvainen uskomaan mitä matiaas tuossa edellä kertoi.

No tämösstä..
Käyttäjätaso 7

No tämösstä..


Tuo on eri asia kuin Oma Elisassa näkyvä vahvistuspyyntö. Yllä oleva on ihan silkkaa kalastelua.