Vastattu

Varo Omagurun hinnoittelua!

  • 15 tammikuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 961 katselukerrat

Olipa ikävä yllätys.

Juu, kyllä nuo hinnat kerrotaan, mutta hifistelyn kanssa voi huomaamatta puhelu kestää pitkäänkin, vaikka sitä asiakas ei välttämättä haluaisikaan.

Itselläni oli tilanne, että halusin vain kysyä, että tarvitsenko lisäpalvelua. Vastaus oli, että ehdottomasti tarvitsen ja siitä sitten pitikin asiakaspalvelijan kanssa vetäistä pitkä puhelumaraton.

Olisin osannut kyseisen homman hoitaa itsekin, jos olisi viitsitty ilmoittaa puhelun alussa, että klikkaa tuota nappia,niin saat ohjeet mitä sinun tulee tehdä jatkossa, jotta saat asennettua tarvittavat ohjelmat. Nyt ei annettu edes vaihtoehtoa, vaan puhelua pitkitettiin asiakaspalelun puolelta harhaanjohtavalla tavalla ja sen vuoksi sain ikävän yllätyksen. Kyllä noilla hinnoilla pitäisi ilmoittaa, että palvelun käyttöönottamiseksi ei välttämättä tarvita pitkää puhelua, vaan lukutaidon omaava voi ohjeita noudattamalla ottaa käyttöön palvelun ihan itse maksamatta kymmeniä euroja turhasta. Olen todella pettynyt. Miksi puhelua alunperinkään pitkitettiin  ja miksi ei kerrottu, että tietyn tieetoturva palvelun voi ottaa käyttöön itsekin ilman, että pitää olla puhelimitse yhteydessä omaguruun? Eikö riitä, että maksan elisa viihteen turvapaketista tietyn summan ja lisäksi tabin tuorvasta lisää? Pitää sitten vielä pulittaa turhasta puhelusta kymmeniä euroa? Asiakaspalvelija oli kyllä ystävällinen, mutta selkeästi oli joko ihan koulutettu johtamaan asiakasta harhaan, jotta puhelu kestäisi mahdollisimman pitkään tai sitten häntä ei oltu koulutettu lainkaan ohjeistamaan asiakasta, jotta puhelu kestäisi mahdollisimman lyhyen aikaa. Olen pitkään, vuosia, maksanut palveluista, joita en tarvitse, koska sopivaa palvelupakettia minulle ei ole löytynyt. Maksan siis paketista, jonka kaikkia ominaisuuksia en käytä. Lisäksi saan tällaista palvelua Omagurusta, lypsetään asiakkaalta vielä lisää!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 15 tammikuu 2016, 15:55

  • ?Harmillista, että palvelu ei tällä kertaa täyttänyt odotuksiasi. Omagurun palvelun tavoitteena on olla asiakkaalle mahdollisimman helppo ja vaivaton. Sinulle on tarjottu Omagurun apua ja sut on heidän huomaansa yhdistetty. Kirjoittamasi perusteella sait kuitenkin asiasi ratkaistua ja huomaamattasi on puhelu kestänyt. Puhelussa on siten ollut varmasti hyvä fiilis. Omagurun tapana on myös tehdä hommat loppuun asti ja mikäli Omaguru huomaa puhelun aikana jotain mistä pitää huomauttaa kertomasi perusteella, Omaguru myös tekee sen. Omaguru ei myöskään lähde olettamaan, että asiakas selviytyy asiastaan omin avuin ellei asiakas niin itse ilmaise. Omagurun tapana ei ole antaa vain ohjeita miten toimia ja näin mahdollisesti jättää asiakasta oman onnensa nojaan. Puhelun voi asiakas myös päättää itse missä vaiheessa tahansa, jos siltä tuntuu. :)

    Sopimusten maksut sisältävät tuotteen käyttöön edellyttävän maksun, mutta käytönopastusta se ei sisällä. Myös omien palveluiden ajantasaisuudesta tulee asiakkaan itse huolehtia.

  • Katso alkuperäinen viesti

    7 kommenttia

    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Onhan se asiakkaan kannalta ikävää, että linjan päässä oleva asiakaspalvelija pitkittää muutenkin kallista puhelua omasta vapaasta tahdostaan.

    Jatkossa suosittelen kirjoittelemaan tänne Palstalle, mikäli jonkinlaisia ongelmia Elisan/Saunalahden palveluissa ilmenee. Täältä saa apuja helposti ja nopeasti, eikä maksa kuin vaivan.

    Kannattaa toki lisätä myös oma asiakasnumero omiin henkilökohtaisiin tietoihin täällä Palstalla. Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille, joka pystyy auttamaan tarvittaessa meitä peruskäyttäjiä paremmin. Ovathan he operaattorin leivissä olevia henkilöitä. Asiakasnumeron löydät esim. laskusta.

    Kannattaa myös tutkailla Elisan asiakastuki -sivuja. Niistä löytyy apuja vaivaan, jos vaivaan. Myös Turvapaketin asennukseen löytyy ohjeet kaikille mahdollisille laitteille.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    mariakas kirjoitti:
    Olen pitkään, vuosia, maksanut palveluista, joita en tarvitse, koska sopivaa palvelupakettia minulle ei ole löytynyt. Maksan siis paketista, jonka kaikkia ominaisuuksia en käytä.

    Ominaisuudet maksaa. Minullakin on Microsoft Office paketti, enkä edes tiedä mitä kaikkia ominaisuuksia niissä ohjelmissa on.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Arska kirjoitti:
    mariakas kirjoitti:
    Olen pitkään, vuosia, maksanut palveluista, joita en tarvitse, koska sopivaa palvelupakettia minulle ei ole löytynyt. Maksan siis paketista, jonka kaikkia ominaisuuksia en käytä.

    Ominaisuudet maksaa. Minullakin on Microsoft Office paketti, enkä edes tiedä mitä kaikkia ominaisuuksia niissä ohjelmissa on.

    Näin on. Tietenkin kannattaa tarkkailla aina saatavilla olevia palveluja ja miettiä, mikä niistä on tarpeellinen ja mikä ei.

    Mikäs Office -paketti on käytössä? Voin yrittää muistella oleellisimpia ominaisuuksia. 😉 Microsoft kun on käyttänyt melko monta tuntia siihen, että pysyisin edes jollain tapaa ajantasalla näissä(kin) tuotteissa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ?Harmillista, että palvelu ei tällä kertaa täyttänyt odotuksiasi. Omagurun palvelun tavoitteena on olla asiakkaalle mahdollisimman helppo ja vaivaton. Sinulle on tarjottu Omagurun apua ja sut on heidän huomaansa yhdistetty. Kirjoittamasi perusteella sait kuitenkin asiasi ratkaistua ja huomaamattasi on puhelu kestänyt. Puhelussa on siten ollut varmasti hyvä fiilis. Omagurun tapana on myös tehdä hommat loppuun asti ja mikäli Omaguru huomaa puhelun aikana jotain mistä pitää huomauttaa kertomasi perusteella, Omaguru myös tekee sen. Omaguru ei myöskään lähde olettamaan, että asiakas selviytyy asiastaan omin avuin ellei asiakas niin itse ilmaise. Omagurun tapana ei ole antaa vain ohjeita miten toimia ja näin mahdollisesti jättää asiakasta oman onnensa nojaan. Puhelun voi asiakas myös päättää itse missä vaiheessa tahansa, jos siltä tuntuu. :)

    Sopimusten maksut sisältävät tuotteen käyttöön edellyttävän maksun, mutta käytönopastusta se ei sisällä. Myös omien palveluiden ajantasaisuudesta tulee asiakkaan itse huolehtia.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Dj_God kirjoitti:
    Arska kirjoitti:
    Ominaisuudet maksaa. Minullakin on Microsoft Office paketti, enkä edes tiedä mitä kaikkia ominaisuuksia niissä ohjelmissa on.
    Näin on. Tietenkin kannattaa tarkkailla aina saatavilla olevia palveluja ja miettiä, mikä niistä on tarpeellinen ja mikä ei.

    Mikäs Office -paketti on käytössä? Voin yrittää muistella oleellisimpia ominaisuuksia. 😉 Microsoft kun on käyttänyt melko monta tuntia siihen, että pysyisin edes jollain tapaa ajantasalla näissä(kin) tuotteissa.

     2013. Excel kyllä menee. VBA:kin sujuu siinä. Lähinnä tarkoitin ohjelmien ominaisuuksia. Wordia käytän harvemmin, mutta sielläkin on varmasti 10^3 ominaisuutta, mistä ei ole aavistustakaan. 🙂
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Arska kirjoitti:
    Dj_God kirjoitti:
    Arska kirjoitti:
    Ominaisuudet maksaa. Minullakin on Microsoft Office paketti, enkä edes tiedä mitä kaikkia ominaisuuksia niissä ohjelmissa on.
    Näin on. Tietenkin kannattaa tarkkailla aina saatavilla olevia palveluja ja miettiä, mikä niistä on tarpeellinen ja mikä ei.

    Mikäs Office -paketti on käytössä? Voin yrittää muistella oleellisimpia ominaisuuksia. 😉 Microsoft kun on käyttänyt melko monta tuntia siihen, että pysyisin edes jollain tapaa ajantasalla näissä(kin) tuotteissa.

     2013. Excel kyllä menee. VBA:kin sujuu siinä. Lähinnä tarkoitin ohjelmien ominaisuuksia. Wordia käytän harvemmin, mutta sielläkin on varmasti 10^3 ominaisuutta, mistä ei ole aavistustakaan. :)

    Wordissa yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on PDF muokkaus. Eli voit avata PDF -tiedoston Wordilla, muokata sitä ja tallentaa uudestaan PDF -muotoon. Myös PDF -asiakirjojen luonti onnistuu Wordilla. Ei siis tarvita enää erillistä sovellusta PDF -asiakirjojen luontiin.

    Excelissä saa solun sisään diagrammin. Eli taulukkoja luodessa voit tehdä esim. rivikohtaisesti käyrädiagrammin yhden solun sisään ilman, että koko taulukosta tarvitsee erikseen diagrammia vääntää. Jos haluaa esim. seurata oman talouden kulutusta Excelin avulla, tuosta ominaisuudesta on varmasti hyötyä, koska diagrammista näkee suoraan vaihtelut.

    PowerPointissa nuo videoiden lisääminen ja muokkaaminen on tehty tuossa versiossa vielä helpommaksi kuin aikaisemmin. Videot lisäksi upotetaan diaesitykseen. Helpottaa kun ei tarvitse olla kuin yksi tiedosto matkassa.

    OneNoten tärkein uudistus tuossa versiossa taisi olla se, että se osaa erotella kuvasta tekstin. OneNote on yksi Office -paketin unohdetuista helmistä. Moni ei käytä sovellusta lainkaan, koska ei tiedä siitä mitään tai sen opettelu tuntuu liian työläältä. Kyse on kuitenkin elektronisesta muistivihkosta. Voit kopioida esim. selaimesta vain osan sivusta OneNote -dokumenttiin. OneNote luo automaattisesti linkin sivustolle, josta kaappaus on tehty. Tuo on oikeasti näppärä sovellus, jos tarvitsee esim. vertailla eri tuotteiden tai vaikkapa lomamatkojen hintoja ja ominaisuuksia. Välilehtiä ja uusia dokumentteja voi luoda vapaasti lähes rajattomasti.
    Pikalukemisella huomaan muiden joutuneen samaan "ansaan". Soitin ja tein pikakysymyksen, johon guru ei osannut vastata ja sanoi ettei kuulu edes Elisalle. Puheli kuitenkin niitä näitä ja yritti auttaa.... ja puhelu taisi todella kestää kauan ! Ja perässä tuli 242€ lasku !! Melko kallis hinta yhdestä puhelusta !!??
    Nyt yritän muistaa, etten enää koskaan soita missään asioissa Elisalle, vaan käyn vain toimistolla jos tarve vaatii !

    Osallistu keskusteluun