Vastattu

Webmail sähköpostin lähetys antaa virheraportin 400

  • 7 lokakuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 581 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Mikähän mättää, kun Elisan omilta sivuilta (https://webmail.elisa.fi) webmailia lähetettäessä palauttaa jonkin ajan kuluttua seuraavanalaisen virheilmoituksen ?

code:
Diagnostic-Code: smtp; 400 Network error: Could not connect to xxx.yyy:25


Tuo xxx.yyy on siis ihan validi osoite, mutta tietoturvasyistä korvattu tähän "xxx.yyy" merkeillä.

Yritin kysellä tuesta asiasta, mutta sieltä sanoivat vian olevan selaimessa ja Java-asetuksissa, ja että pitää soittaa Gurulle, missä sitten selvittävät asian jollain 30 eurolla...

Eli josko täältä löytyisi asiantuntevampaa opastusta 😃
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mlau 8 lokakuu 2019, 07:14

Näyttäs olevan sen verran ovela systeemi Elisan webmailissa, että käyttää sähköpostien lähetykseen porttia 25, minkä on sitten Elisa itse blokannut pois käytöstä.

No nyt sitten pitää soittaa maksulliseen oma-Guruun, että saa ongelman poistettua :D

Haiskahtaa vähän rahastukselta...

No ongelma poistui sillä, että lakkasin käyttämästä Elisan mailia ja johan alkoi homma taas toimimaan.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Näyttäs olevan sen verran ovela systeemi Elisan webmailissa, että käyttää sähköpostien lähetykseen porttia 25, minkä on sitten Elisa itse blokannut pois käytöstä.

No nyt sitten pitää soittaa maksulliseen oma-Guruun, että saa ongelman poistettua :D

Haiskahtaa vähän rahastukselta...

No ongelma poistui sillä, että lakkasin käyttämästä Elisan mailia ja johan alkoi homma taas toimimaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Näyttäs olevan sen verran ovela systeemi Elisan webmailissa, että käyttää sähköpostien lähetykseen porttia 25, minkä on sitten Elisa itse blokannut pois käytöstä.

No nyt sitten pitää soittaa maksulliseen oma-Guruun, että saa ongelman poistettua :D

Haiskahtaa vähän rahastukselta...

No ongelma poistui sillä, että lakkasin käyttämästä Elisan mailia ja johan alkoi homma taas toimimaan.

Arvoisa herra/rouva mlau.

Älä ikinä, koskaan missään tilanteessa soita Elisan Omaguruille, he puristavat rahasi kuiviin. Elisan sähköposti tosiaan käyttää porttia 25 ja se on joissakin tapauksissa estetty mm. mobiilikaistassa. Tämä Elisan posti on muutenkin SURKEA. Laajakaistani kautta niitä on 5 kpl, mutta en käytä yhtäkään, juurikin tuon porttijutun takia ja sitten eihän sinne 200 megatavuun mitään mahdukaan. Ilman kunnollista spammisuojaakin vielä... Vain Elisalta.

Hienoa jos löysit ratkaisun muualta, itsekin käytän Gmailia. Toimii.

Elisan liittymästä pääsee portilla 25 ainoastaan Elisan ja Saunalahden sähköpostipalvelimille. Näin on kai myös DNA:lla, joten suosittelen tarkistamaan asetukset vielä uudelleen. Suosittelen määrittämään Elisan postin tietokoneelle asennettavalla asiakasohjelmalla - esimerkiksi Thunderbird tai Microsoft Outlook Office-paketista. Saattaa toimia paremmin.

Nyt soi Mortalis - Can't Tear Us Apart (Radio Edit).
Juu kuukkelin maili toimii hienosti, ja on muutenkin hyvin synkroonissa muiden sovellusten kanssa mm. kalenteri.

*Just thinking*
Kuinkahan moni Elisan veppimailin käyttäjistä joutuu soittamaan ihan tämän saman Elisan itsensä tekemän "ongelman" vuoksi sinne Guruun, ja olemaan täysin syyttömästi maksumiehenä...

Osallistu keskusteluun