Vastattu

Your access to submit messages to this e-mail system has been rejected.


Käyttäjätaso 3
Saan otsikon virheen, kun yritän lähettää sähköpostia alihankkijayrityksellemme. Kenelle voin laittaa ongelmasta tarkempaa tietoa?

Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.ya.elisa.fi
Diagnostic-Code: smtp; 550 #5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail
system has been rejected.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 16 huhtikuu 2018, 11:52

biterror kirjoitti:

Virheilmoitus on tällainen:
: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: 550
#5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail system has been
rejected. (in reply to RCPT TO command)

Poistin nimen ja domainin asianomaisten suojelemiseksi. Yritän siis lähettää Elisan ulkopuolelta sähköpostia osoitteeseen, joka ilmeisesti on Elisan palvelimilla (mx-record ao. domainille osoittaa mx1.ya.elisa.fi- ja mx2.ya.elisa.fi-koneisiin).

Lähettävä ip/domain ei näyttäisi olevan blacklistattu.



Ok. Jos vastaanottajalla on Elisan posti , niin sitten kai Elisan pitäisi tehdä asialle jotakin. Nopein tapa saada asia korjattua lienee Elisan vikapalvelu.

Tässä yhteystiedot. Kuuntele ensin nauhoite loppuun , että pääset vikapalveluun.

010 190 240 (mpm/pvm)

Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista ma-su 24 h.

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
biterror kirjoitti:

Saan otsikon virheen, kun yritän lähettää sähköpostia alihankkijayrityksellemme. Kenelle voin laittaa ongelmasta tarkempaa tietoa?

Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.ya.elisa.fi
Diagnostic-Code: smtp; 550 #5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail
system has been rejected.



Hmmm...

Jos lähetät postia Elisan tilin kautta ja vastaanottajalla on Microsoftin posti , niin vaikuttaa siltä , että Elisa on joutunut Microsoftin mustalle listalle tuon virheilmoituksen kuvauksen perusteella.

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/3024906/550-5-7-1-message-rejected-due-to-content-restrictions-when-you-send-e

En tiedä voiko Elisa asialle mitään , koska se musta lista on Microsoftilla ja siellä pitäisi tehdä asialle jotakin.

Jos vastaanottajalla ei ole Microsoftin posti , niin sitten sen postipalvelun ongelmasta lienee kyse.
Käyttäjätaso 3
Virheilmoitus on tällainen:
: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: 550
#5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail system has been
rejected. (in reply to RCPT TO command)

Poistin nimen ja domainin asianomaisten suojelemiseksi. Yritän siis lähettää Elisan ulkopuolelta sähköpostia osoitteeseen, joka ilmeisesti on Elisan palvelimilla (mx-record ao. domainille osoittaa mx1.ya.elisa.fi- ja mx2.ya.elisa.fi-koneisiin).

Lähettävä ip/domain ei näyttäisi olevan blacklistattu.

EDIT: En saa kirveelläkään koko virheilmoitusta näkyviin, palsta sensuroi..
Käyttäjätaso 7
biterror kirjoitti:

Virheilmoitus on tällainen:
: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: host mx1.ya.elisa.fi[193.64.173.32] said: 550
#5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail system has been
rejected. (in reply to RCPT TO command)

Poistin nimen ja domainin asianomaisten suojelemiseksi. Yritän siis lähettää Elisan ulkopuolelta sähköpostia osoitteeseen, joka ilmeisesti on Elisan palvelimilla (mx-record ao. domainille osoittaa mx1.ya.elisa.fi- ja mx2.ya.elisa.fi-koneisiin).

Lähettävä ip/domain ei näyttäisi olevan blacklistattu.



Ok. Jos vastaanottajalla on Elisan posti , niin sitten kai Elisan pitäisi tehdä asialle jotakin. Nopein tapa saada asia korjattua lienee Elisan vikapalvelu.

Tässä yhteystiedot. Kuuntele ensin nauhoite loppuun , että pääset vikapalveluun.

010 190 240 (mpm/pvm)

Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista ma-su 24 h.
Käyttäjätaso 3
40 minuuttia kesti puhelu kolmen henkilön kanssa, mitään varmuutta ei vielä ole että ongelma korjaantuu. Onhan se nyt outo tilanne, että joku valittaa Elisan sähköpostipalvelimesta, vaikkei ole Elisan sähköpostiasiakas. Ensimmäinen "asiakaspalvelija" ei millään halunnut antaa minun keskustella kenenkään sellaisen kanssa, joka ymmärtäisi, mistä on kysymys. Toinen ilmeisesesti ymmärsi, mutta ei pystynyt tekemään asialle mitään, Kolmas kirjasi ongelman muistiin ja lupasi palata asiaan. Jännityksellä odotamme.

Tulee mieleen muutaman vuoden takainen 3G-ongelma, jossa datayhteys katkesi tasan 2 tunnin välein eikä sitäkään Elisa suostunut ottamaan vakavasti ennen kuin palstalla riittävän moni kertoi, että heidänkin yhteytensä katkeilee ja vieläpä samaan aikaan kuin minun. Silloin Elisakin lopulta myönsi vian olemassaolon ja ilmoitti, että yhteyksissä on "laaja-alainen vika" - eikä mennyt kauaa, kun vika korjattiin. Se, että Elisan sai uskomaan vian olemassaolon, vei viikkoja ja vaati testausta eri GSM-modeemeilla ja lokien keräämistä katkoista.

No, vasta viime viikolla valitin Telialle 4G-viasta ja sieltäkin ilmoitettiin "ei ole vikaa, boottaa kännykkäsi". Jonkin ajan päästä soitettiin perään että "tukiasema on rikki, korjataan asap".

Ymmärrän, että valtaosassa ongelmista vika on asiakkaan päässä tai laitteissa, mutta turhauttaa silti käyttää tunti- tai viikkokausia omaa työaikaansa siihen, että saa operaattorin uskomaan, että vika _on_ heillä.
Käyttäjätaso 3
Kuinka hirveän kauan tämän korjaaminen oikein kestää? Edelleen tulee virhe

550 #5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail system has been rejected.

kun yritän lähettää postia Elisan palvelimella olevaan yritykseen.
Käyttäjätaso 3
Kello käy, vika vaan jatkuu..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Jos sinulla on joku asiakasnumero meiltä, niin lisää se profiiliisi niin voin koittaa etsiä tuosta tilanteesta tietoja 🙂
Käyttäjätaso 3
Olen kyllä Elisan GSM-asiakas, mutta se ei liity tähän ongelmaan millään lailla. Voisin laittaa tarkempaa tietoa vaikka yksityisviestinä, jos osaisin. Olen ilmoittanut ongelmasta myös osoitteeseen hostmaster@elisa.fi, mutta ei sekään tuntunut auttavan.
Käyttäjätaso 7
biterror kirjoitti:

Voisin laittaa tarkempaa tietoa vaikka yksityisviestinä, jos osaisin



Yksityisviestiä Palstatiimille voi lähettää tämän linkin kautta.

https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702
Käyttäjätaso 3
Kiitos, laitoin viestiä ja esimerkin ongelman ilmenemisestä.

Osallistu keskusteluun