Vastattu

Elisa Tietoturva vanhentunut???

  • 22 kesäkuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 1384 katselukerrat

Hei,

Minulla on Elisa viihde ja nyt on menossa päivitys VDSL-nopeuteen. Sopimus on ainakin omaelisan mukaan toistaiseksi voimassa oleva.

Elisa tietoturva alkoi yhtäkkiä ilmoittaa, että tilauskoodi on vanhentunut. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ystävällisesti ilmoitettiin jo Omaelisasta itsekin katsomani tilauskoodi ja ehdotettiin, että voisi kokeilla asentaa uudestaan tietoturva.

Lisäksi todettiin, että he eivät voi mitään tälle tuotteelle, kun on f-securen eikä heillä ole mitään tekemistä sen kanssa???

No, uudelleenasennus ei toiminut. Koodi ei kelpaa tässäkään tilanteessa.

Nyt minun pitäisi siis ottaa asiakaspalvelun mukaan yhteyttä f-secureen ja jotenkin todistella, että minulla on oikeasti oikeus tuotteeseen elisa viihteen kautta???

Pystyykö joku täällä auttamaan tilanteessa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patchien 22 kesäkuu 2015, 11:56

Elisan päästähän tuo vika löytyikin. Kävin vielä asiansa tuntevan naismyyjän luona Elisan liikkeessä, ja siellä hän heti huomasi, että "supersiirrosta" oli unohtunut täppä kohdasta "lisäpalvelut säilyvät ennallaan".

Kiitos kaikille ja toivotaan asiakaspalvelijoille hieman lisäkoulutusta, ettei tarvitsisi monessa paikassa juosta.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Jos se kuuluu sopimukseesi niin soita siinä tapauksessa F-Securelle:

https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/support/contact-support
Patchien kirjoitti:
Hei,

Minulla on Elisa viihde ja nyt on menossa päivitys VDSL-nopeuteen. Sopimus on ainakin omaelisan mukaan toistaiseksi voimassa oleva.

Elisa tietoturva alkoi yhtäkkiä ilmoittaa, että tilauskoodi on vanhentunut. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ystävällisesti ilmoitettiin jo Omaelisasta itsekin katsomani tilauskoodi ja ehdotettiin, että voisi kokeilla asentaa uudestaan tietoturva.

Lisäksi todettiin, että he eivät voi mitään tälle tuotteelle, kun on f-securen eikä heillä ole mitään tekemistä sen kanssa???

No, uudelleenasennus ei toiminut. Koodi ei kelpaa tässäkään tilanteessa.

Nyt minun pitäisi siis ottaa asiakaspalvelun mukaan yhteyttä f-secureen ja jotenkin todistella, että minulla on oikeasti oikeus tuotteeseen elisa viihteen kautta???

Pystyykö joku täällä auttamaan tilanteessa?

Kun tuo tietoturva on Elisa Viihteeseen sisältyvä Elisa Tietoturva, niin kyllä Elisan asiakaspalvelu on oikea paikka hoitaa palvelu kuntoon.

Ymmärtääkseni F-Secureltakin ohjattaisiin ottamaan yhteys Elisalle.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
antero kirjoitti:
Patchien kirjoitti:
Hei,

Minulla on Elisa viihde ja nyt on menossa päivitys VDSL-nopeuteen. Sopimus on ainakin omaelisan mukaan toistaiseksi voimassa oleva.

Elisa tietoturva alkoi yhtäkkiä ilmoittaa, että tilauskoodi on vanhentunut. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä ystävällisesti ilmoitettiin jo Omaelisasta itsekin katsomani tilauskoodi ja ehdotettiin, että voisi kokeilla asentaa uudestaan tietoturva.

Lisäksi todettiin, että he eivät voi mitään tälle tuotteelle, kun on f-securen eikä heillä ole mitään tekemistä sen kanssa???

No, uudelleenasennus ei toiminut. Koodi ei kelpaa tässäkään tilanteessa.

Nyt minun pitäisi siis ottaa asiakaspalvelun mukaan yhteyttä f-secureen ja jotenkin todistella, että minulla on oikeasti oikeus tuotteeseen elisa viihteen kautta???

Pystyykö joku täällä auttamaan tilanteessa?

Kun tuo tietoturva on Elisa Viihteeseen sisältyvä, niin kyllä Elisan asiakaspalvelu on oikea paikka hoitaa palvelu kuntoon.

Ymmärtääkseni F-Secureltakin ohjattaisiin ottamaan yhteys Elisalle.

Kyllä, jos kyse on ko. sovelluksen tilauksesta (joka on ilmeisestikin Elisan puolelta voimassa) mutta teknisissä asioissa (kyseisen koodin voimassaolon päättyminen) kuten tässä on ilmeisesti kyseessä, oikea taho ottaa yhteyttä on juuri F-Secure.
Eikös kuitenkin Elisa ole vastuussa myymästään palvelusta, joka nimenomaan on heille erikseen tuotteistettu?
Elisan päästähän tuo vika löytyikin. Kävin vielä asiansa tuntevan naismyyjän luona Elisan liikkeessä, ja siellä hän heti huomasi, että "supersiirrosta" oli unohtunut täppä kohdasta "lisäpalvelut säilyvät ennallaan".

Kiitos kaikille ja toivotaan asiakaspalvelijoille hieman lisäkoulutusta, ettei tarvitsisi monessa paikassa juosta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kiitos palautteesta
  • , liittymämuutosten yhteydessä pitäisi aina muistaa varmistaa asiakkaalta, haluaako hän säilyttää liittymään kuuluvat lisäpalvelut kuten sähköpostilaatikot ja tietoturvan. Pahoittelut, että näin ei ole muistettu kohdallasi tehdä ja olet joutunut selvittelemään asiaa useaan otteeseen. Hyvä, että tämä kuitenkin selvisi, vaikkakin mutkien kautta.
  • Osallistu keskusteluun