Kysymys

Elisa Turvakeskus

  • 6 kesäkuu 2014
  • 48 kommenttia
  • 62957 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Elisa turvakeskus huutaa koko ajan että saatavilla on ilmainen päivitys ja että kannattaa päivittää.

Kun annan päivitykselle luvan, niin se kertoo että olen käyttänyt kolmen koneen päivitysoikeuteni anna uusi koodi?

Kone jota yritän päivittää on yksi niistä kolmesta.

Mitä teen???

48 kommenttia

Täällä taas lataus onnistui, mutta silti huutaa jatkuvasti (useita kertoja päivässä), että tietoturvasi on vanhentunut asenna uudestaan. Toiseen koneeseen ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut mitään päivityksiä. Ammattitaidotonta puuhastelua!

Tietenkään tähän ei Elisan puolelta kukaan vastaa, mutta muutakaan palautekanavaa ei näytä olevan tai sitten se on hyvin piilotettu.
Itseasiassa saattaa olla että päivitysten huuto alkoi ekan asennuskerran jälkeen. Samoin ei muille koneille ole tullut mitään päivitystä. Samaa mieltä, amatöörimaista puuhastelua. Tukea ja apua saa kun soitta omagurulle hintaan 7,99€ minutti ja tuskin ongelmat korjaantuu. Kun ei apua löydy niin vaihdetaan operaattoria...
Käyttäjätaso 4
PKar ja Ferro, voitteko vielä lisätä asiakasnumeronne tietoihinne, niin pääsen katsomaan Tietoturvaongelmaa tarkemmin. 

Tosiaan tässä voi olla syynä tietoturvapalvelun päivittyminen uudempaan hieman erilaiseen versioon, jolloin nykyinen asennus tulisi kokonaan poistaa ja asentaa Elisa Tietoturva uudelleen. Tosin täältä käsin tarvitsee siinä tapauksessa vapauttaa lisenssikoodi uudelleen käyttöä varten.
Sama homma täällä, herjaa parin minuutin välein että olisi tarjolla "Ilmainen päivitys Elisa Turvakeskukselta", vaikka on jo asennettu. Ärsyttää varsinkin kun viesti hyppää silmille kesken töiden. Eikä mitään täppää mistä voisi kyseisen viestin poistaa muuta kuin "asenna" tai "kysy myöhemmin". Jos painaa "asenna" niin kertoo että on jo asennettu. Kiva juttu - jos haluaa että asiakas vaihtaa johonkin muuhun palveluntoimittajaan niin ärsyke on juuri sopiva.
Juu, sama homma eilisestä alkaen. Eilen ekaa kertaa lisa Turvakeskus pyysi päivittämään uuteen versioon ja nyt tulee atkuvasti uusia päivityskehotuksia. Kun painan päivitä, tulee lopuksi tieto että on voimassa 20.12.2030 saakka. En minä tuota tietoa 10 minuutin välein tarvitse ja eroon siitä ei tunnu pääsevän millään. Taas hienoa toimintaa Elisalta!!!!! ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!
Käyttäjätaso 4
pitääkin tätä hieman selvitellä huomenissa, onko nyt sitten jotakin yleistä vikaa tuossa Elisan Tietoturvassa noiden päivitysten suhteen. Olisi hyvä, jos lisäisitte asiakasnumerot tietoihinne, niin saadaan selvitykseen ongelmaa.
Asiakas nro lisätty.
Taukkina pakko kysyä miten se asiakasnumero lisätään? Kun menin omiin tietoihini ei kenttä ottanut vastaan mitään tietoa.
Erehdyksen ja yrityksen kautta onnistui, joten asiakasnumero litätty.
Täällä sama vika 😞
Vika tuntuu olevan yleinen, luulisi Elisan ottavan jotain kantaa, tämä on jatkunut jo monta päivää.
Käyttäjätaso 4
Tämä on selvityksessä, koska tosiaan tuntuu useammalla olevan ongelmaa päivityksen suhteen. Palaamme asiaan heti, kun tiedämme lisää.
Käyttäjätaso 4
Laitoin nyt kuitenkin kaikista näistä (jotka asiakasnumeronsa ovat ilmoittaneet) pyynön vapauttaa lisenssikoodi uudelleen käyttöä varten. Kuittaan kun on vapautettu, niin sitten voisi kokeilla asentaa tietoturvan kokonaan uudelleen.
Toivottavasti annat sitten tarkat ohjeet miten pitää menetellä, jotta tällainen tavallinen taukkikin osaa. Mitään tietotekniikkajorinaa en ymmärrä, minulle täytyy antaa ohjeet selvällä suomen kilellä:)
Käyttäjätaso 4
Nyt pitäisi olla nuo lisenssikoodit vapautettu, joten voisi kokeilla nykyisen Tietotuvan poistoa tietokoneen ohjauspaneelin kautta. Sieltä pitäisi löytyä Ohjelmien alta Poista ohjelma tai joku vastaava linkki, kuten Lisää tai poista sovellus. Sieltä sitten poistella se nykyinen asennus Tietoturvan osalta.

Poiston voi myös tehdä mahdollisesti suoraan tuolla uudella asennuspaketilla. Ei välttämättä kaikkien tietoturvien osalta toimi, mutta tässä Elisan Tietoturvan tapauksessa pitäisi toimia. Uuden asennustiedoston voi käydä hakemassa tästä linkistä:  http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/ladattavat/1/. Siitä sitten vain valita se oman käyttöjärjestelmän mukainen tiedosto.

Ja ohjeita käyttöönottoon löytyy: http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/tietoturva/ ja hyvinkin kattavasti sivulta http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/81/#tilaus otsikoiden mukaisesti. Toki neuvoja voi kysyä myös Omaguru-palvelustamme. Nuo ohjeet tietysti kannattaa lukaista etukäteen, toisin kuin allekirjoitukseni toteaa 😃.
Nyt näyttäisi toimivan uudelleen asennuksen jälkeen. Ainakin osasi päivittää kaikki tunnisteet ajan tasalle. Kiitos.
Hei.

Vapautatko multa myös lisenssikoodin että saan asennettua uusiksi tietoturvan. Hyppii 5s välein sama ilmoitus täälläkin,
Käyttäjätaso 5
DaZuissi kirjoitti:

Hei.

Vapautatko multa myös lisenssikoodin että saan asennettua uusiksi tietoturvan. Hyppii 5s välein sama ilmoitus täälläkin,


Nyt vapautettu, eli siitä vaan uudelleen asentelemaan.
Samanlainen päivityspyyntö täällä. Ihmettelen, sillä päivitysten tulisi tapahtua automaattisesti. Viesti on Elisan Turvakeskukselta ja näkymä aidon näköinen mutta onko varmasti aito , eikä sisällä kalastelua?
Käyttäjätaso 4
Koodit2013 kirjoitti:

Samanlainen päivityspyyntö täällä. Ihmettelen, sillä päivitysten tulisi tapahtua automaattisesti. Viesti on Elisan Turvakeskukselta ja näkymä aidon näköinen mutta onko varmasti aito , eikä sisällä kalastelua?


Välillä nuo automaattiset päivitykset lakkaavat toimimasta 😞 ja silloin melkeinpä paras on asentaa ohjelmisto uusiksi. Nyt on tuo sinunkin tietoturvan lisenssi vapautettu uudelleen asennusta varten.
Samaa vikaa täälläkin, eli loputon päivitys pyyntö vaikka päivitykset tehty...
Täälläkin ongelmana tuo samainen päivityksen tarjoaminen vähän väliä, vaikka päivitykset on tehty.
Tässä olen jo useana päivänä asentanut Elisa Turvakeskuksen päivityksen. Alkaa jo tympimään koko touhu. Aina vaan on näytöllä uudestaan, että Ilmainen päivitys Elisa Turvakeskukselta. No syötän tilauskoodin, koodia vahvistetaan ja vahvistus onnistuu ja näyttö ilmoittaa Elisa Turvakeskuksen tilauksen olevan voimassa 20.12.2030 saakka. Ja tietokoneeni on suojattu. Kunnes taas hetken kuluttua tietokoneeni ei olekaan suojattu.

Tänään kävin Espoon Sellossa Elisan myymälässä selvittämässä asiaa, mutta siellä ei voitu auttaa, koska heillä ei ole oikeuksia!!!!!!  
Sama juttu täällä. Ja asiakasnumeroa en pysty antamaan, koska Turvakeskus on mieheni nimissä.
Minne se asiakasnumero sitten pitää ilmoittaa? Sehän pitää antaa jo tälle palstalle rekisteröityessä. Miksei muuten tästä ilmaisesta tietoturvapäivityksestä ole mitään mainintaa Elisan tiedotuksissa eikä myöskään tietoturvasivuilla mistä latauksen voi suorittaa? Minkä takia koodi pitää "vapauttaa",eikös päivitykset pitäisi voida ladata samalla koodilla jos sopimus kerran on voimassa? Jos ostat uuden koneen voithan sillekin ladata tietoturvan uudestaan saamalla koodilla kun sopimus on voimassa,en nyt kyllä oikein ymmärrä tätä,tää on nyt Elisalta jotenkin vähän outoa toimintaa.En lataa päivitystä ennenkun tulee jotakin vähän selkeämpää tietoa mikä tää homma oikein on. Täällä joku kysyikin onko mahdollisesti feikkiä muttei saanut suoraa vastausta.

Osallistu keskusteluun