Kysymys

elisan mobiiliturva "tilaus vanhentunut"

  • 3 lokakuu 2015
  • 7 kommenttia
  • 1876 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Hankin elisan mobiiliturvan 3vkoa sitten. 2 vkoa se toimi normaalisti ja sitten se oli kuulemma vanhentunut tai siis tilaus päättynyt.  soitin elisalle ja asiakas palvelija sanoi hänelläkin olleen sama ongelma ja kehoitti (kysyi ensin vahvistusta esimieheltään puhelun aikana) lataamaan sen uusiksi. Tein sen ja itseasiassa varmuuden vuoksi kaksi kertaa, kun ekalla ei tullut muutosta. Tokalla ei myöskään eli sama teksti

"tilaus vanhentunut" . Asiakaspalvelija oli jo aikaisemmassa puhelusta kehottanut omaguruun soittamaan, jos ei auta uudelleen lataus. No en mielelläni soita ja maksa puhelusta jonka maksaminen mielestäni ei kuulu minulle, jos ohjelma ei toimi ja oletettiin ei ole kyse minun pädistä,  kun muillakin näyttää olevan vastaavan kanssa ongelmia. Parempi siis hakea turvapalvelut muualta?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
  • ? Tervetuloa Palstalle :)

    Kannattaa vielä poistaa sovellus kokonaan laitteelta ja asentaa se uudelleen. Tässä kohdassa yleensä suositellaan avuksi Omagurun käytönneuvontaa, jos asetusten kanssa sellaista apua kaipaa :)

    Turvapaketin saat uudelleenasennettua helpoiten avaamalla OmaElisan laitteella, johon ohjelman haluat asentaa osoitteessa https://oma.elisa.fi kohdasta Turvapaketti. Jos lisenssit on kaikki käytetty, niin paina ohjelmasta kohdasta "Poista Asennus" Kun asennus on poistettu tulee näkyville "Asenna" nappula, josta pääset eteenpäin.
  • No kun minä olen sen jo poistanut  tiedostojen kautta....eikä auttanut
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    bastu1 kirjoitti:
    No kun minä olen sen jo poistanut  tiedostojen kautta....eikä auttanut

    Eli väärin poistettu, ei koskaan näin. No kantapään kautta oppii...????
     Nyt hommaat tieoturvan poistotyönkalun. Ajat se , buuttaat tietsikkasi. Ajat Ccleanerin. Poistat turhat tiedostot ja putsaat rekisterin sillä. Buuttaat tietsikkasi. Pyydät aspaa nollaamaan lisenssisi ja asennat sen jälkeen (kun olet saanut kuitin, että vapautettu lisenssit) tietoturvan uudestaan.  helppoa kuin heinän teko (kaatosateessa).

    No mobiiliturvasta kyse, niin ei ihan onnistu tuolla ohjeell, mutta sallittaneen moinen lapsus "after six beer". ????

     
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Olethan muistanut määrittää sovellukseen saamasi tuoteavaimen/-tunnuksen? Ilman tuota tuoteavainta palvelusta avautuu vain ilmainen testiversio, jonka käyttöaika päättynyt.

    Tuoteavain/-tunnus löytynee OmaElisasta.
    Ne numerot jotka sain elisalta eivöt sopineet tuohon kohtaan jossa jotain numeroa pyydettiin.
    Poistin mobiiliturvan ja valitsin ilmaisen vastaavan. Liian sekava käyttö ja asennus, ei kiinnosta tällainen sähläys. Avastin androidille tehty on tosi hyvä, suosittelen vastaavien ongelmien kanssa taisteleville.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Ei tuo Avast! varmastikaan huono ole, mutta täydellinen ei ole sekään. Ilmaisversio ei ainakaan anna käyttäjälle läheskään yhtä hyvää turvatasoa kuin maksulliset ohjelmistot. Esim. pankkiyhteyksien salaaminen ja turva identiteettivarkauksia vastaan yleensä puuttuu tai ovat pahasti vajavaiset.

    Täällä vähän juttua siitä, mitä Avast! tekee täysin käyttäjän tietämättä ja ilman käyttäjän lupaa. Henkilökohtaisesti en ikinä käyttäisi tällaista toimintaa harjoittavia sovelluksia.

    Itse olen käyttänyt mobiililaitteissa aina aitoja F-Securen tuotteita (ei palveluntarjoajan kautta hankittuja) ja ne ovat toimineet ongelmitta käyttöönotosta lähtien. Jopa yli 60 -vuotias äitini, joka ei muuten ymmärrä tekniikan ja sovellusten päälle, osasi ottaa sovelluksen käyttöön ja aktivoida sen saamallaan tuoteavaimella. Kyseessä siis F-Secure Safe -ohjelmisto, joka käy mobiililaitteiden lisäksi myös tietokoneille (Windows & Mac).

    Osallistu keskusteluun