Vastattu

Huijausyritys? On tullut kuukauden sisällä 3 sähköpostia: asiakastutkimukset@elisa. Mitä tehdä?

  • 29 helmikuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 1240 katselukerrat

Minulle on tullut kuukauden sisällä 3 sähköpostia: asiakastutkimukset@elisa. (ei tarkennetta). Ensimmäisen kohdalla asikaspalvelu tutki jutun ja ilmoitti, että Elisa ei ole tehnyt ko. kyselyä. Kaksi samaa kyselyä on tullut sen jälkeen. Onko mitään muuta tehtävissä kuin olla avaamatta?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusvuori 29 helmikuu 2016, 11:13

Itselleni tulee päivittäin toistakymmentä mailia Finnairin, S-pankin, Lindexin, Viking Linen ja ties minkä yrityksen nimissä. Eipä tuohon juuri muuta voi tehdä kuin säätää sähköpostiohjelman spämmifiltteriä siten, että se blokkaa ne.

Ainakin Microsoftin ilmainen Outlook sähköposti osaa poimia nuo pois mailivirrassa hämmästyttävän hyvin ihan oletusasetuksilla.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Itselleni tulee päivittäin toistakymmentä mailia Finnairin, S-pankin, Lindexin, Viking Linen ja ties minkä yrityksen nimissä. Eipä tuohon juuri muuta voi tehdä kuin säätää sähköpostiohjelman spämmifiltteriä siten, että se blokkaa ne.

Ainakin Microsoftin ilmainen Outlook sähköposti osaa poimia nuo pois mailivirrassa hämmästyttävän hyvin ihan oletusasetuksilla.
Vanhaan hyvään aikaan piti viruksen saadakseen avata liitetiedosto, mutta nykyisin se tarvinnee vain varsinaisen postin avaamisen. Myös koneen kaappaaminen käy nykymenetelmin sutjakkaasti. Varokaa siis postia, jossa yllä oleva osoite ja jatko: "Kaipaamme mielipidettäsi laajakaistan toiminnasta. Vastaa ja voita! Hei, Toivomme, että ehdit vastat kyselyyn..."

Osallistu keskusteluun