Kysymys

Ilmainen kokelu, olenko asiakas rekisteröitymättä?

  • 31 elokuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 1368 katselukerrat

Minulle siis soitettiin Elisalta ja "myytiin" ilmainen 1kk:n kokeilu pilvipalveluun ja viihteeseen.
Puhelun aikana kysyin, tuleeko minulle kuluja jos en rekisteröidy käyttäjäksi, henkilö linjan toisessa päässä vakuuttu että ei tule.
Nyt sopimusehdot luettiani, en enää tiedä mihin uskoa.
Minut toivotetaan tervetulleeksi asiakkaaksi, vaikka en tietääkseni ole ostanut mitään.
Kysymys kuuluukin, että tuleeko minulle lasku elisa viihteestä ja pilvipalvelusta, jos en rekisteröidy kumpaankaan käyttäjäksi vaikka olen saanut tulausehdot ja tunnukset sähköpostiini?
En siis halua edes kokeilla kyseisiä palveluita.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kakummaa kirjoitti:

En siis halua edes kokeilla kyseisiä palveluita.
1) opettele sanomaan ei, tai mieluummin lopettamaan nuo puhelut niin lyhyeen, että et edes ehdi kuulla mikä on päivän "tarjous"

2) jos niistä papereista löytyy esim. lauseenpätkä "jatkuu toistaiseksi voimassa olevana", niin kyllä, olet asiakas. Puhelinmyyjä voi vakuutella vaikka mitä, ne paperit ratkaisee.
Kiitos, että näit vaivaa vastata.
Jätän kuitenkin viisastelusi omaan arvoonsa.
Pikaisen puhelun jälkeen ( jonka koko ajan lapsi huusi) perehdyin palveluun paremmin, jolloin totesin että tarvetta tälle ei ole.
Käyttäjätaso 7
Kakummaa kirjoitti:
Pikaisen puhelun jälkeen ( jonka koko ajan lapsi huusi)
Sitä suuremmalla syyllä pitäisi sanoa puhelinmyyjälle että ei kiinnosta, en osta, en tilaa, älä soita mulle enää. Tai hyödyntää Fonecta calleria ja jättää kokonaan vastaamatta.

Mutta jos tapanasi on tilailla kaikkea mitä tarjotaan "ilmaisiseksi", ja haluat jatkaa samaa rataa, niin anna mennä vaan. Kaikissa niissä on sama juttu, eli "ilmaisen" tarjouksen jälkeen tulee lasku. Ei niitä muuten tarjottaisi.

Viisastelua tai ei, mutta jos saisi edes yhden löperön tilailijan muuttamaan tapansa, niin hyvä.
Käyttäjätaso 1
Yleensä tuollaiset tilaukset jatkuu ilmaisen kuukauden jälkeen maksullinena, jos ei niitä erikseen peruuta. Eli jos et aio käyttää, kannattaa peruuttaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kuten aiemmat keskustelijat ovat uumoilleetkin, olet tehnyt puhelimitse sopimuksen Pilvilinnasta ja Tietoturvasta, jotka ilmaisen kuukauden jälkeen jatkuvat toistaiseksi voimassa olevana. Tutustu kuitenkin rauhassa palveluihin kuukauden  ajan, ja jos niille ei tunnu olevan käyttöä, voit toimia tämän ohjeen mukaisesti:

http://elisa.to/1LHbwYm
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Entisenä puhelinmyyjänä osui silmiini nimenomaan tuo aloittajan myyjälle esittämä kysymys "Tuleeko minulle kuluja, jos en rekisteröidy käyttäjäksi?"

Jos ihan pilkulleen (ja saivarrellen) mennään, niin ei, siitä ei tule kuluja, vaikka et mihinkään rekisteröityisikään.

Sopimuksenhan sinä jo teit myyjän kanssa puhelussa. Sovitte, että tilaat itsellesi Elisa Viihteen ja Pilvilinnan. Sait vieläpä nyt tarjouksena ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi, sekä normaalia pidemmän (1kk) oikeuden tilauksen peruuttamiseen. Jälkimmäinen vieläpä vain siinä tapauksessa, että tekemäsi sopimus oli määräaikainen.

Tarkalleen katsoen sinulle ei siis tule mitään kuluja siitä, että et tule rekisteröitymään jonnekin tässä lähiaikoina, koska ei sinun pidä minnekään rekisteröityäkään! Ties vaikka myyjä olisi sinulle todellisuudessa kysymykseesi vastannut tyylillä "Ei tietenkään! Jos siltä tuntuu, niin meillä sinun ei ole mikään pakko rekisteröityä! (Totta, mutta ei tarvitse kenenkään muunkaan, missään tilanteessa!). Katsot nyt vain rauhassa tämän kuukauden, jonka sinulle tässä tarjosin juuri veloituksetta, ja ties vaikka sitten olisitkin halukas jopa jatkamaan meidän asiakkaana!"

Yllämainitussa keskustelussa myyjä ei valehtele, mutta käyttää hyväkseen asiakkaan huolimatonta ja väärää sanavalintaa. En pidä tätä hyväksyttävänä, mutta tiedän näin varsin usein tehtävän.

Osallistu keskusteluun