Kysymys

Miten selvitetään onko sähköpostiosoite kaapattu?

  • 17 elokuu 2015
  • 4 kommenttia
  • 2045 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Työsähköpostiini on tullut eri osoitteista eilen kahdeksan eri mailia sisältäen linkin jota kehoitetaan avaamaan. En avannut vaikka osa lähettäjistä olikin tuttuja osoitteita, joista olisi voinut tulla myös asiallinen posti, loput ulkomaisia. Tänään tullut kymmenen uutta postia, joiden joukossa myös oma sähköpostiosoitteenikin lähettäjänä.

Kyseistä viestiä ei ole lähtevät kansiossani, ja virustorjunta on päällä. Onko postini kaapattu - miten tämä selvitetään?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
WeeTee kirjoitti:
Työsähköpostiini on tullut eri osoitteista eilen kahdeksan eri mailia sisältäen linkin jota kehoitetaan avaamaan. En avannut vaikka osa lähettäjistä olikin tuttuja osoitteita, joista olisi voinut tulla myös asiallinen posti, loput ulkomaisia. Tänään tullut kymmenen uutta postia, joiden joukossa myös oma sähköpostiosoitteenikin lähettäjänä.

Kyseistä viestiä ei ole lähtevät kansiossani, ja virustorjunta on päällä. Onko postini kaapattu - miten tämä selvitetään?

Ihan aluksi kannattaa vaihtaa sähköpostin salasana.
Tuskin on kaapattu jos ei kerran näy lähetetyissä, mutta kannattaa ehdottomasti vaihtaa salasana! Muista myös päivittää samalla salasanan palauttamiseen tarvittavat tiedot (kuten turvakysymykset tai vaihtoehtoisen sähköpostiosoitteen salasana.)
toniv90 kirjoitti:
Tuskin on kaapattu jos ei kerran näy lähetetyissä, mutta kannattaa ehdottomasti vaihtaa salasana! Muista myös päivittää samalla salasanan palauttamiseen tarvittavat tiedot (kuten turvakysymykset tai vaihtoehtoisen sähköpostiosoitteen salasana.)

Noita palauttamiseen liityviä toimintoja ei käsittääkseni ole esimerkiksi Elisan sähköpostissa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:

toniv90 kirjoitti:

Tuskin on kaapattu jos ei kerran näy lähetetyissä, mutta kannattaa ehdottomasti vaihtaa salasana! Muista myös päivittää samalla salasanan palauttamiseen tarvittavat tiedot (kuten turvakysymykset tai vaihtoehtoisen sähköpostiosoitteen salasana.)


Noita palauttamiseen liityviä toimintoja ei käsittääkseni ole esimerkiksi Elisan sähköpostissa.


Oikein olet käsittänyt, niitä ei ole, sillä salasanan voi vaihtaa OmaElisassa.

Osallistu keskusteluun