Vastattu

Mobiiliturva

  • 2 marraskuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 42182 katselukerrat

Tilasin mobiiliturvan kuukausi sitten ja se on toiminut tähän saakka moitteettomasti. Nyt kuitenkin vinkuu että tilaus vanhentunut, syötä uusi koodi. Vanha koodi ei kelpaa. Oma-saunalahdessa ei ole valikkoa josta voisin tilata koodin (turvapaketti). Kyseessä on android-puhelin.

Kysymys siis kuuluu mistä saan uuden koodin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi J11J11 4 marraskuu 2014, 15:46

Hei ja tervetuloa Palstalle! :)

Suosittelen tässä tapauksessa asentamaan ohjelmiston uudelleen. Uudelleen asennuksen voit tehdä OmaSaunalahti-palvelun kautta kohdasta Yleiset > Turvapaketti. Tuon linkin takaa löydät  kohdan "Poista". Tämän jälkeen lisenssi vapautuu ja voit lähettää sen uudelleen tekstiviestillä puhelimeesi. 🙂 Suosittelen tätä ennen poistamaan ohjelmiston laitteestasi.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Syötitkö kuukausi sitten koodia ohjelmaan? Kuulostaa siltä, että olisi ollut kuukauden ilmainen testijakso käytössä ilman koodin syöttöä. Jos menet oma.saunalahteen ja sieltä klikkaat "Turvapaketti"-kohtaa, löytyy sieltä "Asenna uudelleen"-kohta, josta aukeaa ikkuna, josta näkee koodin.
Mutta kun ei ole sitä kohtaa josta klikata!! Sehän tässä se ongelma onkin. Annoin kuukausi sitten aktivointi koodin ja ilmoitti että kaikki ok!
Käyttäjätaso 2
Myös android laitteille löytyy virusturvaa ja niistä melko hyvä valikoima googlen kaupasta.
Käyttäjätaso 7
maverick kirjoitti:
Myös android laitteille löytyy virusturvaa ja niistä melko hyvä valikoima googlen kaupasta.

ssshh...

Älä nyt ainakaan ääneen kerro, että Avastin ilmainen turva pelittää ihan yhtä hyvin kuin fsecurekin, ja Elisan mobiiliturva on vain värjättty ja vähän hitaammin päivittyvä versio fsecuresta...
Käyttäjätaso 3
Hei ja tervetuloa Palstalle! :)

Suosittelen tässä tapauksessa asentamaan ohjelmiston uudelleen. Uudelleen asennuksen voit tehdä OmaSaunalahti-palvelun kautta kohdasta Yleiset > Turvapaketti. Tuon linkin takaa löydät  kohdan "Poista". Tämän jälkeen lisenssi vapautuu ja voit lähettää sen uudelleen tekstiviestillä puhelimeesi. 🙂 Suosittelen tätä ennen poistamaan ohjelmiston laitteestasi.
Minulla samaa ongelmaa, mutta toistuvasti. Käyn aina poistamassa puhelimeni mobiiliturvan OmaElisasta ja asennan sen jälkeen uudelleen, mutta ongelma toistuu silti muutaman päivän välein. Alan olla kyllästynyt korjaamaan ongelmaa jatkuvasti uudelleen ja haluaisin palvelun toimimaan nyt ilman tällaista hikottelua. Tilaukseni ei ole missään välissä oikeasti vanhentunut taikka laskut jääneet maksamatta joten saisi kyllä toimiakin yhtä luotettavasti kuin minäkin oman osuuteni puolesta.

J11J11 kirjoitti:
Hei ja tervetuloa Palstalle! :)

Suosittelen tässä tapauksessa asentamaan ohjelmiston uudelleen. Uudelleen asennuksen voit tehdä OmaSaunalahti-palvelun kautta kohdasta Yleiset > Turvapaketti. Tuon linkin takaa löydät  kohdan "Poista". Tämän jälkeen lisenssi vapautuu ja voit lähettää sen uudelleen tekstiviestillä puhelimeesi. 🙂 Suosittelen tätä ennen poistamaan ohjelmiston laitteestasi.

Käyttäjätaso 5
  • , äsryttävä tilanne tuo kyllä jos joutuu vensklaamaan asennuksen kanssa. Mites muuten itse tuon Mobiiliturva -ohjelman kanssa; olitko siis sen uudelleenasennusta tehnyt vaiko vain OmaElisan kautta poiston ja uudelleenaktivoinnin?
  • Minullakin rupesi sekä kännykkä että tabletti herjaamaan vanhentuneesta tilauksesta, vaikka tilaus on voimassa toistaiseksi ja koodit on syötetty. Syötin nyt kännykkään koodin uudestaan ja taas pelittää.

    Mutta ei kai voi olla niin, että koodi pitää syöttää jatkuvassa tilauksessa joka kuukausi uudelleen?!?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Melkeinpä tekisin niin, että poistaisin tuon asennuksen laitteesta ja sen jälkeen aloittaisin kaiken ns. puhtaalta pöydältä.

    Tässä vielä ohjeet ns. oikeaoppiseen asennukseen.

    Jos noilla ohjeilla ei ala toimimaan, vaan herjailee joka kuukausi tilauksen päättymisestä, kannattaa harkita sopimuksen irtisanomista Turvapaketin osalta ja siirtyä käyttämään vaikkapa F-Secure Safe -tuotetta, jonka kanssa tällaisia ongelmia ei ole.

    Vinkki operaattorille: Kannattaa tsekata, että nuo lisenssien aktivoinnit menevät oikeasti läpi. Nyt vaikuttaisi siltä, etteivät mene. Tämä aiheuttaa sen, että Turvapaketista aktivoituu asennuksessa ainoastaan tuo 30pv kokeilujakso.

    Osallistu keskusteluun