Kysymys

Mobiiliturvan asennuslinkki ei toiminut !?

  • 30 huhtikuu 2015
  • 4 kommenttia
  • 1348 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Tilasin sähköpostitarjouksesta 3 kk :n veloituksettoman mobiiliturvan. 27.5. sain tekstiviestinä asennuslinkin ja lisenssikoodin (ja sähköpostissa sopimuksen, joka alkoi 27.5.15). Asennuslinkki ei toiminut, jota asiaa kävin tänään ihmettelemässä Elisa- myymälässämme. Siellä myyjä näppärästi haki puhelimellani windowssovelluskaupasta Elisa Turvaselaimen ja asensi sen ja sanoi, että asia on kunnossa. Minä vähän ihmettelen, että onko: turvaselaimen saa sovelluskaupasta ilmaiseksi, joten mikähän se maksullinen (tosin minulla nyt siis sopimuksen mukaan 3 kk veloitukseton) mobiiliturva sitten on? Sellaista ei ollut sovelluskaupassa, kun kävin uudelleen katsomassa. Puhelimeni sovelluksista löytyy nyt siis tuo turvaselain, mutta ei mitään mobiiliturvaan/F-secureen liittyvää sovellusta? Vai enkö minä vaan ymmärrä/osaa? Missään kohtaa ei edes kysytty tuota lisenssikoodia?

Onko siis sopimukseni silti alkanut,vaikka en ole saanut ko. sovellusta(ehkä)  asennettuksi?!

4 kommenttia

Nythän minä itse sen taisin monen mutkan kautta hoksata: windows-puhelimeen ei saa mobiiliturvaa? Miksi siitä ei sanota tai kysytä palvelua tilattaessa - tai miksi Elisa -kaupan myyjä ei sitä sanonut etsiessään ja asentaessaan tuon ilmaisen Turvaselaimen Windowsin sovelluskaupasta? Nyt pitäisi saada sopimus purettua pikimmiten- onnistuuhan se Elisa myymälässä?
Käyttäjätaso 7
Aina, siis ihan aina, pitäisi ensin tutustua siihen tuotteeseen, mitä harkitsee hankkivansa.

Koskee siis tässä tapauksessa sekä sitä windows-puhelinta (sinulle olisi selvinnyt, että siinä ei turvaohjelmistot toimi, eikä niitä edes tarvita) että turvaohjelmistoa, jonka esittelysivuilla sanotaan (elisan mittapuulla) varsin selvästi, missä käyttöjärjestelmissä se toimii.

En tiedä onko tuossa purkuperustetta, mutta irtisanominen onnistuu missä tahansa asiakaspalvelukanavassa.

... se Elisakaupan myyjä ei tainnut viimeksi ymmärtää, että sinulla oli tuollainen palvelusopimus jo olemassa, hänen olisi pitänyt sanoa että sitä ei tarvita.
Valitettavasti olen vähän taitamaton näissä asioissa.. ja edelleen sitä mieltä, että tilatessani palvelua sähköpostimainoksen linkistä ei siinä yhteydessä kyllä ollut mainintaa sopivista käyttiksistä! Mutta kiitos: nyt siis voin olla huoleton: en tarvitse ko. palvelua. Poikkean huomenna Elisa - myymälässä irtisanomassa sopimuksen
Käyttäjätaso 7
Ei varmaan pitäisi päästää tätä näppikseltä, mutta...

Etenkin silloin, kun "on vähän taitamaton", ei pitäisi koskaan tilata mitään pelkän sähköpostimainoksen perusteella. Sääntö on sama kuin puhelinmyyjän ja ovelta ovelle kiertävän pölynimurikauppiaan kohdalla: jos et ole 150 % varma siitä, että kyseiseen tarjoukseen kannattaa tarttua, älä tee kauppoja. Sähköpostin kohdalla on sitä paitsi erittäin helppoa käydä googlettamassa lisätietoja muualla, ja palata sitten takaisin jos ihan oikeasti tarvis vaatii.

Osallistu keskusteluun