Vastattu

Onko Elisa tietoturvassa virhe?

  • 4 helmikuu 2014
  • 58 kommenttia
  • 40886 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

58 kommenttia

Käyttäjätaso 2
NA kirjoitti:
THDX kirjoitti:

Vastaus on lähetetty, ison lokitiedoston kera 218Mt. Upload- nopeus on sen verran vaatimaton että lähetys kesti n. 35min.

Onko sinulla zip-tiedoston koko yli 200 Mt? Minulla ohjelman luoma fsdiag.zip on kooltaan 10,9 Mt. Purettuna samat tiedostot vievät tilaa 120 Mt.

Lähetin suoraan FSDIAG: in tekemän paketin, joka on muotoa: fsdiag.tar.gz, jolla oli kokoa tuo 218Mt.( Auki sitä ei saanut)
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tein fsdiag-testin Elisa Tietoturvan mukana asennetulla ohjelmalla (C:Program FilesElisadiagnosticsfsdiag.exe). Se tekee minulla noin 10 megan zip-tiedoston. Olisiko F-Securen sivuilta ladattava diagnostiikkaohjelma jotenkin epäyhteensopiva Elisa Tietoturvan kanssa?
Käyttäjätaso 2
Kokeilin F-securen sivulta ladattavalla. Elisa Security Center 1.62 build 373, Win7x64UK. fsdiag.zip 9747 kiloa. Hän puhuu tuolla tar.gz:sta, linuxistako onkin kyse?
Käyttäjätaso 2
antero kirjoitti:
Minulla meni asennus ilman virheilmoitusta, kun poistin vanhan Windows 8.1 Ohjauspaneelin "Ohjelmat ja toiminnot"-kautta.

Uudet versiot:
Elisa Turvakeskus 1.99 build 192

Elisa Tietoturva 14.99 build 103

Tietoturvan versiotiedot löytyvät  Tietoturvan etusivun ?-merkin takaa.

Eilen asennettu tuolla tavalla eli ohjauspanelista asennuksen poisto ja uudelleen käynnistys.

Tänään tulikin jo tuttu virhe tapahtumien valvontaan: Tapahtumatunnus:1023, Perflib, 

Kuvaus:
Windows ei voi ladata laajennettavan laskurin DLL-tiedostoa F-Secure Gatekeeper Handler Starter. Dataosan ensimmäiset neljä tavua (DWORD) sisältävät Windows-virhekoodin.

Ratkaisua ei ole vielä tullut? Elisan IT- welhoilla on tämän softan tukiasiat.

Pystyttekö kysymään F-Securelta vinkkiä?
Käyttäjätaso 2
NA kirjoitti:
 Olisiko F-Securen sivuilta ladattava diagnostiikkaohjelma jotenkin epäyhteensopiva Elisa Tietoturvan kanssa?

En käyttänyt F-Securen sivulta ladattavaa versiota vaan Rapsin osoittamasta paikasta ladattavaa versiota: http://asiakastuki.saunalahti.fi/aihe/sl-ladattavat/1/

Se vaan tekee samanlaisen/ nimisen tiedoston kuin F-Securen sivuilla mainittu, tosin koko on paljon isompi.

http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/support/contact/fsdiag

@srout:
"Hän puhuu tuolla tar.gz:sta, linuxistako onkin kyse"?

Kyse on Windows 8.1: stä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Sen verran uuden version asennus auttoi, että https:///t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Onko-Elisa-tietoturvassa-virhe/m-p/343211#M32416 SideBySide-ilmoitusta ei enää tule tapahtumienvalvontaan. Aiemmin minulla tuli lokiin päivittäin samanaikaisesti virheilmoitus sekä Turvakeskuksesta että Logitechin hiiren ohjelmistosta. Nyt SideBySide herjaa vain hiirestä.
Käyttäjätaso 6
KooMikko kirjoitti:

Jaaha. Kukahan tuon pankkihomman on sitten päätänyt disabloida käytöstä. :smileyhuh:

3.3. postin mukaan (Jaksuu) F-Securen hemmo sitä mainostanut ja sitten sitä ei kuitenkaan olekaan.

Asiasta tietämättömien ja ymmärtämättömien 49 nron lippaskenkähemmojen päätöksellä vissiiin tätäkin taas hoideltu. Tullut varmaan halvemmaksi hommata versio, jossa tuota ei ole.


Tuo F-securen tyyppi käytti juuri Saunalahden tietoturvaa, kun esitteli palvelua. Oletinko sitten liikoja, kun ymmärsin suojauksen olevan heti molemmissa 😞
Käyttäjätaso 6
THDX kirjoitti:

antero kirjoitti:

Minulla meni asennus ilman virheilmoitusta, kun poistin vanhan Windows 8.1 Ohjauspaneelin "Ohjelmat ja toiminnot"-kautta.

Uudet versiot:
Elisa Turvakeskus 1.99 build 192

Elisa Tietoturva 14.99 build 103

Tietoturvan versiotiedot löytyvät  Tietoturvan etusivun ?-merkin takaa.


Eilen asennettu tuolla tavalla eli ohjauspanelista asennuksen poisto ja uudelleen käynnistys.

Tänään tulikin jo tuttu virhe tapahtumien valvontaan: Tapahtumatunnus:1023, Perflib, 

Kuvaus:
Windows ei voi ladata laajennettavan laskurin DLL-tiedostoa F-Secure Gatekeeper Handler Starter. Dataosan ensimmäiset neljä tavua (DWORD) sisältävät Windows-virhekoodin.

Ratkaisua ei ole vielä tullut? Elisan IT- welhoilla on tämän softan tukiasiat.

Pystyttekö kysymään F-Securelta vinkkiä?


Olithan käyttänyt myös poistotyökalua? Löytyy tämän linkin takaa http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/ladattavat/1 kohdasta ongelmatilanteet 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
FSDIAG-ohjelmasta on useita eri versioita:

Elisan tai Saunalahden sivuilta ladattu: 7.0.14490.0
F-Securen sivuilta ladattu: 8.0.18131.34605
Elisa Tietoturva 14.99:n mukana asennettu: 8.01.239.0

Latasin Elisan asiakastukisivuston FSDIAG-ohjelman ja koitin suorittaa sen, mutta ohjelma jumittui Collecting diagnostics -vaiheeseen. Ilmeisesti FSDIAGin versio 7.0.14490.0 on tarkoitettu Elisa Tietoturvan (tai Windowsin) aiemmalle versiolle.
Käyttäjätaso 2
NA kirjoitti:
FSDIAG-ohjelmasta on useita eri versioita:

Elisan tai Saunalahden sivuilta ladattu: 7.0.14490.0
F-Securen sivuilta ladattu: 8.0.18131.34605
Elisa Tietoturva 14.99:n mukana asennettu: 8.01.239.0

Latasin Elisan asiakastukisivuston FSDIAG-ohjelman ja koitin suorittaa sen, mutta ohjelma jumittui Collecting diagnostics -vaiheeseen. Ilmeisesti FSDIAGin versio 7.0.14490.0 on tarkoitettu Elisa Tietoturvan (tai Windowsin) aiemmalle versiolle.

Itsellä on tuo Elisa Tietoturva 14.99 ja Windows 8.1, eikä sen suorittamisessa ollut mitään ongelmaa. Ajoitko adminina sen?
Käyttäjätaso 2
Jaksuu kirjoitti:
THDX kirjoitti:
antero kirjoitti:
Minulla meni asennus ilman virheilmoitusta, kun poistin vanhan Windows 8.1 Ohjauspaneelin "Ohjelmat ja toiminnot"-kautta.

Uudet versiot:
Elisa Turvakeskus 1.99 build 192

Elisa Tietoturva 14.99 build 103

Tietoturvan versiotiedot löytyvät  Tietoturvan etusivun ?-merkin takaa.

Eilen asennettu tuolla tavalla eli ohjauspanelista asennuksen poisto ja uudelleen käynnistys.

Tänään tulikin jo tuttu virhe tapahtumien valvontaan: Tapahtumatunnus:1023, Perflib, 

Kuvaus:
Windows ei voi ladata laajennettavan laskurin DLL-tiedostoa F-Secure Gatekeeper Handler Starter. Dataosan ensimmäiset neljä tavua (DWORD) sisältävät Windows-virhekoodin.

Ratkaisua ei ole vielä tullut? Elisan IT- welhoilla on tämän softan tukiasiat.

Pystyttekö kysymään F-Securelta vinkkiä?

Olithan käyttänyt myös poistotyökalua? Löytyy tämän linkin takaa http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/ladattavat/1 kohdasta ongelmatilanteet :)

Tekeekö Elisalla kukaan mitään tämän asian hyväksi ?? (vai pitääkö tehdä vikailmoitus?)

En usko että poistotyökalu auttaa mitään, koska asennuksessa ei ollut mitään ongelmia, ristiriitoja tai herjauksia tehtävienvalvontaan.

Olen itse selvitellyt tilannetta:

Siis v.12 ja v.14 ei ongelmia (tapahtumatunnus:1023, Perflib)  Windows 7: lla, Windows 8.1 mainittu yhteensopivuus(?) ongelma tullut 82 kertaa 27.10.2013-24.3.2014 välisenä aikana.

Työkoneessa ollut n. 2kk Windows 8.1 64bit ja F-Secure client security premium 11.00 build 332 ei aiheuta mitään virheilmoituksia!
Käyttäjätaso 2
THDX kirjoitti: Odottelen Elisan helpdeskin sähköpostikommenttia asiaan.
Tänään tuli vastaus, osa lainaus:  "ikävä kyllä elisalla ei ole tarjota "alkuperäistä" asennuspakettia" 

Ongelma saadaan kuulemma kuitenkin selville Fsdiag- tiedostosta. Jonka olen lähettänyt heille (latauslinkin) jo aikaisemmin ja jo toistamiseen koska, edellistä ei pilvestä voinut ladata. 

Tuosta vastauksesta sai vain sellaisen kuvan ettei kyseinen henkilö ollut tietoinen jo uudestaan lähetystä linkistä, vaikka siinä oli otsikossa sama TN- numero. Ts. on edelleen epävarmaa eteneekö asia?
Käyttäjätaso 2
Jaksuu kirjoitti:
THDX kirjoitti:
antero kirjoitti:
Minulla meni asennus ilman virheilmoitusta, kun poistin vanhan Windows 8.1 Ohjauspaneelin "Ohjelmat ja toiminnot"-kautta.

Uudet versiot:
Elisa Turvakeskus 1.99 build 192

Elisa Tietoturva 14.99 build 103

Tietoturvan versiotiedot löytyvät  Tietoturvan etusivun ?-merkin takaa.

Eilen asennettu tuolla tavalla eli ohjauspanelista asennuksen poisto ja uudelleen käynnistys.

Tänään tulikin jo tuttu virhe tapahtumien valvontaan: Tapahtumatunnus:1023, Perflib, 

Kuvaus:
Windows ei voi ladata laajennettavan laskurin DLL-tiedostoa F-Secure Gatekeeper Handler Starter. Dataosan ensimmäiset neljä tavua (DWORD) sisältävät Windows-virhekoodin.

Ratkaisua ei ole vielä tullut? Elisan IT- welhoilla on tämän softan tukiasiat.

Pystyttekö kysymään F-Securelta vinkkiä?

Olithan käyttänyt myös poistotyökalua? Löytyy tämän linkin takaa http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/ladattavat/1 kohdasta ongelmatilanteet :)

En ole käyttänyt poistotyökalua. Elisa tietoturvan asennuksen poistossa valitsin, kaikki osat poistettaviksi. (ja ajoin CCleanerin) Jos rupean uudelleen nyt poistamaan, menee siihen viimeinen asennuskoodini. Ja auttaako varmasti?

Linkki viallinen: 

Pahoittelut, jotain on nyt kateissa...

Valitettavasti hakemaasi sivua ei löytynyt.

Korjaus: Tässä linkki toimii, muttei alkuperäisessä kohdassa.
Käyttäjätaso 5
Hei THDX,

No jopas, ei siis 14.1 poistanutkaan kyseistä ongelmaa.

Nyt olisi hyvä ladata tuolta FSDIAG-ohjelma: http://asiakastuki.saunalahti.fi/aihe/sl-ladattavat/1/ (kohdasta "Apuohjelmat ongelmatilanteissa"). Se luo lokitiedoston, joka liitetään vikailmoitukseen. Ilmoittele tähän ketjuun, kun olet suorittanut FSDIAG-ohjelman, niin tehdään vikailmoitus. Ilmoitellaan sitten s-postiosoite ja vikailmoituksen numero, joka tulisi liittää s-postin otsikkoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Heittäkää hyvät ihmiset vesilintua noilla operaattoreiden pilaamilla turvapaketeilla ja tilatkaa se alkuperäinen suoraan F-Securelta.

Tulee halvemmaksi ja takuulla toimii sekä versiopäivitykset tulevat heti kun ne julkaistaan eikä vasta vuoden tai kahden päästä kuten Elisalla.
Käyttäjätaso 2
THDX kirjoitti:
Rapsi kirjoitti:
THDX kirjoitti:
Rapsi kirjoitti:
Hei THDX,

No jopas, ei siis 14.1 poistanutkaan kyseistä ongelmaa.

Nyt olisi hyvä ladata tuolta FSDIAG-ohjelma: http://asiakastuki.saunalahti.fi/aihe/sl-ladattavat/1/ (kohdasta "Apuohjelmat ongelmatilanteissa"). Se luo lokitiedoston, joka liitetään vikailmoitukseen. Ilmoittele tähän ketjuun, kun olet suorittanut FSDIAG-ohjelman, niin tehdään vikailmoitus. Ilmoitellaan sitten s-postiosoite ja vikailmoituksen numero, joka tulisi liittää s-postin otsikkoon.

FSDIAG- ohjelma on suoritettu.

Lähetin sähköpostiisi viestin. Voit vastata siihen ja liittää vastaukseen FSDIAG-tiedoston, niin vikailmoitus lähtee niillä tiedoilla tutkittavaksi.

Vastaus on lähetetty, ison lokitiedoston kera 218Mt. 

2 viikkoa on mennyt, odottaa ilmeisesti vielä käsittelyä? (kun ei ole mitään kuulunut)
papparainen kirjoitti:
Heittäkää hyvät ihmiset vesilintua noilla operaattoreiden pilaamilla turvapaketeilla ja tilatkaa se alkuperäinen suoraan F-Securelta.

Tulee halvemmaksi ja takuulla toimii sekä versiopäivitykset tulevat heti kun ne julkaistaan eikä vasta vuoden tai kahden päästä kuten Elisalla.

Miten voi tulla halvemmaksi, kun nyt sisältyy Viihteeseen ilman lisämaksua?

Uudempiin sopimuksiin tosin ei enää sisälly ilmainen tietoturva.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Heittäkää hyvät ihmiset vesilintua noilla operaattoreiden pilaamilla turvapaketeilla ja tilatkaa se alkuperäinen suoraan F-Securelta.

Tulee halvemmaksi ja takuulla toimii sekä versiopäivitykset tulevat heti kun ne julkaistaan eikä vasta vuoden tai kahden päästä kuten Elisalla.

Miten voi tulla halvemmaksi, kun nyt sisältyy Viihteeseen ilman lisämaksua?

Uudempiin sopimuksiin tosin ei enää sisälly ilmainen tietoturva.

Vanhat asiakkaat ovat vanhoja ja se ilmaisuus voi loppua milloin vain , kun Elisa niin päättää. Uudet joutuvat maksamaan 5,90€/kk eli 70,80€/v. F-Securelta saa saman ja ennen kaikkea toimivan version melkeinpä puolta halvemmalla.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minulla on käyttöjärjestelmänä 32-bittinen Windows 8.1 Pro. Kokeilin FSDIAGin versiota 7.0.14490.0 uudestaan käynnistämällä sen järjestelmänvalvojana. Ohjelma jämähti jälleen Collecting diagnostics -vaiheeseen, joskin nyt diagnostiikan etenemisestä kertovia pisteitä ehti tulla enemmän kuin viime kerralla. Kun ohjelma oli ollut samassa kohdassa yli tunnin ajan, yritin keskeyttää diagnostiikan painamalla CTRL+C. Ohjelma ei vastannut komentoon, joten suljin sen.
Käyttäjätaso 5
Hei THDX,

Vikailmoitus on otettu vastaan, ratkaisua etsitään.
Käyttäjätaso 2
Vilsi kirjoitti:
Elisa tietoturvaa voi olla samalla koodilla 3 aktiivista asennusta, koodin voi siis uudelleenkäyttää asennuksen yhteydessä.
Tähän asti on vaatinut asiakaspalvelun suorittaman käytettyjen tilausten nollauksen (kun tulee kolme käytettyä), (kun kyseessä on sama ohjelmistoversio).

Tuo on siis nyt muuttunut?

Itsellä on käytössä 2 koneessa toinen asennus jossa on Windows 7 64bit. Ja jossa ei ole tuota ed. mainittua virheilmoitusta tullut (asennettu samalla tavalla 8.1: een). Yhteensopivuus ongelma ilmeisesti liittyy vain 8.1: een (ehkä myös 8: iin).
Käyttäjätaso 2
NA kirjoitti:
Minulla on käyttöjärjestelmänä 32-bittinen Windows 8.1 Pro. Kokeilin FSDIAGin versiota 7.0.14490.0 uudestaan käynnistämällä sen järjestelmänvalvojana. Ohjelma jämähti jälleen Collecting diagnostics -vaiheeseen, joskin nyt diagnostiikan etenemisestä kertovia pisteitä ehti tulla enemmän kuin viime kerralla. Kun ohjelma oli ollut samassa kohdassa yli tunnin ajan, yritin keskeyttää diagnostiikan painamalla CTRL+C. Ohjelma ei vastannut komentoon, joten suljin sen.

Mulla myös pro, mutta 64- bittinen.
Eipä Elisa voi muuttaa ehtoja kesken määräaikaiskauden.;)
Kyllä minulla tuli nyt päivityksen yhteydessä käyttökerrat täyteen ja jouduin lisenssin vapautuksen pyytämään asiakaspalvelusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Eipä Elisa voi muuttaa ehtoja kesken määräaikaiskauden.;)

Eipä kyllä tai ainakin , jos muuttaa , niin silloin asiakkaalla on mahdollisuus irtisanoa sopimus välittömästi. Arvaanko väärin , että sinulla määräaikaisuus on jo taakse jäänyttä elämää?

Osallistu keskusteluun