Kysymys

Pilvilinna ei avaa osaa kuvista - näyttää pelkän vihreän ikonin

  • 24 helmikuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 440 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
 

Hei, osaisikohan joku auttaa tämän ongelman kanssa? Olen käyttänyt Pilvilinnaa jo monta kuukautta parin eri laitteen kautta ja kaikki on toiminut hyvin. Helmikuun alkupuolella huomasin että pari kuvaa jotka olin siirtänyt Pilvilinnaan näkyivät vihreinä ikoneina eikä niitä saanut avattua tai downloudattua muualle. Muut kuvat olivat siirtyneet ihan hyvin. Tämän jälkeen näitä "vihreitä ikoneita" alkoi tulla enemmän, ja nyt viimeisen parin päivän ajan suurin osa siirretyistä kuvista näkyy vihreänä ikonina jota ei voi avata (vanhat kuvat näkyvät hyvin, ongelma koskee vain uusia siirrettyjä kuvia). Kun yritän avata kuvaa, tulee Elisan ilmoitus "toimenpidettä ei voitu viimeistellä, palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä. Yritä myöhemmin uudestaan." Mutta odottelu ei muuta tilannetta.

 

Tämä ongelma ei tunnu riippuvan käytetystä laitteesta tai Pilvilinna-sovelluksesta, käytössäni on älypuhelin (ajantasalla oleva android versio, vapaata muistia riittävästi) sekä Macbook, ja ongelma ilmenee kummankin kohdalla. Puhelimeeni tulee kuvien siirron jälkeen normaalisti viesti "varmuuskopiointi onnistui", ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Mutta kun menen Pilvilinna-sovellukseen, siellä näkyy vain nuo vihreät ikonit. Ne näkyvät myös Macbookin Pilvilinna-sovelluksessa, sekä web-versiossa. Ikonin kohdalla lukee että se on jpg tiedosto, ja kokokin on oikein, mutta auki sitä ei saa.

 

Ongelma ei tunnu johtuvan myöskään nettiyhteyden nopeudesta, koska se ilmenee riippumatta siitä käytänkö puhelimen omaa yhteyttä vai nopeampaa wifiä (ja aiemmin siis ovat siirrot onnistuneet hyvin kummallakin). Jostakin siirtoon liittyvästä ongelmasta kuitenkin tuntuisi olevan kyse (?), mutta mikä se voisi olla, kun ongelma ilmenee riippumatta siitä mitä nettiyhteyttä, laitetta tai Pilvilinna-sovellusta käytän?

 

Minulla on käytössä automaattinen siirto, mutta tämä ongelma ilmenee myös kun yritän siirtää kuvia manuaalisesti Pilvilinnaan. Kuvien siirto esim Google Driveen toimii ihan hyvin, tämä ongelma on vain Pilvilinnan kanssa.

 

Olisi hienoa jos joku voisi auttaa, haluaisin mielelläni jatkaa Pilvilinnan käyttöä jos vain tämän ongelman saisi ratkaistua. Muutoin olen ollut palveluun tyytyväinen.

 

Kiitos paljon jo etukäteen jos voit auttaa! :)

 

 

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Kävin tätä ongelmaa läpi ja päädyin, että teen asiasta vikailmoituksen. Todennäköisesti tiedostot korruptoituu jostakin syystä nyt. Asia varmasti saadaan kuntoon. Laitan että saat sähköpostiisi tästä ilmoitukset miten selvitys etenee + kännykkään sms. Löysin tietosi palstalla käyttämäsi sähköpostin avulla 🙂 Ongelma todennäköisesti liittyy jotenkin helmikuun alussa tulleisiin pieniin teknisiin muutoksiin palvelussa joiden ei kylläkään pitänyt vaikuttaa normaalikäyttöön mitenkään.
  • Hei Urhokas, Kiitos paljon nopeasta vastauksestasi! Hienoa jos ongelma korjaantuu. Jään siis odottelemaan tietoja tilanteen kehityksestä. Kiitos vielä!
    Samat ongelmat täälläkin, miksei näitä ongelmia näy häiriölistauksessa, monta tntia yrittänyt ongelmaa jo itse ratkaista ja heitin videotkin jo taivaan tuuliin koko palvelusta kun luulin vievän tilaa. Saisinko mahdollisesti myös tietoa ongelman tilanteestaa pls.
    Sama ongelma oli vanhan pilvilinna kanssaminullakin, tiedostot korruptoitui jostain syystä. Kyllästyin ja vaihdoin uuteen pilvilinna plussaan. Siinä taas on toisenlainen ongelma, tai vissiin ominaisuus... se nimittäin tallehtaa kaikki kuvat kahteen kertaan. Lisäksi jos pilvilinnasta poistaa kuvia, muttane ovat edelleen puhelimen muistissa, ne tallentuu itsepäisesti uudelleen, kahteen kertaan luonnollisesti. Onkohan näille mitään tehtävissä?

    Osallistu keskusteluun