Pilvilinna plussaa ihmettelen ja pähkäilen ja aikaa kuluu..................


jo on aikoihin eletty, julkaisette palvelun joka siis on kesken- Aluksi silmäilin toki visuaalisuutta aivan innoissani ja näytti hyvältä kokonaisuutena, mutta jokin vaan ei nyt sitten mennytkään ihan putekeen eli totuus alkoi paljastua.

nuo lähteiden nimet ovat jotenkin erikoiset......en jummarra.....palvelussani on 10000 kuvaa ja haluaisin löytää yhden kuvan, heh, selaan kaikki kuvat läpi yksitelle, ei ole hakuominaisuutta? Jotenkin on sekavaa ja symbolit erikoisia, jatkuvasti painelen jos jotain nuolta ja häkkyrää nähdäkseni mitä tapahtuu.

siis summa summarum, miksi se laitettiin eetteriin jos ei kaikki kerran ollut valmista? palaa hermot jatkuvasti.......:@:

16 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eikö tuota hakua löydy oikeasta yläkulmasta? Millä laitteella käytät palvelua? Web-käyttöliittymällä vaiko mobiilisovelluksella?
Terve,
Ei löydy hakua, valikossa on pelkästään tilankäyttötietoa, siito, profiili ja kirjaudu ulos. Windows10 läppärillä käytän.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mäpä laitoin tästä nyt kysymystä eteenpäin, palataan asiaan kun vastausta saadaan että mikä tässä on tilanne! 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sain tiedon, että hakutoimintoa ei palvelussa valitettavasti tällä hetkellä ole. Palveluun on kuitenkin lähikuukausina tulossa päivityksiä ja tämä on yksi toiminnallisuus, jota on toivottu kovasti. 🙂
Kiitos, hyvä tietää. Samalla kun sinä etsit tuota tietoa, etsin minä lisää ongelmia. Kännykästä ei näy myöskään siirtyvän videopätkät linnaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mikä käyttöjärjestelmä sun luurissa on? Onhan sulla valittuna videoiden tiedostotyyppi automaattisen varmuuskopioinnin säännössä? Android-laite saattaa muistin vähetessä automaattisesti sulkea sovelluksen. Tämä keskeyttää tiedostojen siirron. Käynnistä tällaisessa tilanteessa sovellus uudelleen tiedonsiirron jatkamiseksi. iOS taas sulkee Pilvilinna-sovelluksen, kun se ollut tausta-ajossa yli 10 minuuttia. Palaa välillä sovellukseen varmistamana, että tiedonsiirto ei ole katkennut. Kun otat uusia valokuvia tai videoita, niin aukaise Pilvilinna-sovellus etualalle tiedonsiirron aloittamiseksi.

Saatko noita videotiedostoja siirrettyä manuaalisesti puhelimestasi Pilvilinnaan vai eikö onnistu silloinkaan? Mikä tiedostomuoto on kyseessä?
Huomenia,

Luurissa on Lumia 950. Valikossa kun valisen "Tallennus" saan valintaruudut yhteystietoihin ja kuviin, mutta musiikki, videot ja tiedostot kyllä lukee näytöllä mutta sitten teksti "ei käyttöoikeutta" ja niissä ei myöskään ole valintaruutuja. Lumiassa ainakin on myös muuten jotenkin hitaantuntuinen tuo sovellus verrattuna edelliseen ja se saa sen tuntumaan myös hyvin kömpelöltä eikä missään nimessä kätevältä.
höh, siis luurissa on windows käyttäri tietenniii ja kännynä siis lumia:(
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ilmeisesti WindowsPhoneissa automaattiseen tallennukseen ei saa kuin kuvat ja yhteystiedot tällä hetkellä. 😞
jottet nyt kyllästy, niin jouduin nyt juuri turvautumaan onedriveen kun ei tuo pilvilinna nyt oikein toimi asiallisesti. eli kun lataan pilvestä omalle koneelle niin tiedostot tulevat ihmeellisessä muodossa eikä niitä voi tallentaa koneelle. aikaisemminhan ne tulivat kansiossa joka purettiin ja kuvat olivat siinä ja nyt ne tavallaan tulevat kyllä ja avautuvat toki valitsemalla ohjelman, eli kympin oletusvalokuvankatseluohjelma ei niitä pysty edes avaamaan automaattisesti. kun yritän kuvaa sitten tallentaa tai muokata niin se ei anna mahdollisuutta siihen.

mulla tökkii nyt kyllä kaikki tuon uudistuksen kanssa. eilen jouduion jo parit videot laittamaan onedrivesta myös koska se kännykkä ei niitä mihinkään siirtänytkään eikä puhelimesta niitä pysty lähettään, ei siis kuvia eikä mitään??? Kun valitsen kuvia, on ainoa mahdollisuus ja siis vaihtoehto "Poisto"???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hmm, onpas kummaa jos ne ihan oudossa muodossa sinne tulevat ja myöskin tuo ettei luurilta saa mitään tallennettua palveluun. Mä laitoin tästä selvitystä menemään, palataan taas asiaan kun tulee infoa!
thanks
Ei oikein pelitä, näyttää siltä että kaikki kuvat eivät ikinä siirry uuteen sovellukseen, eli vanhasta sovelluksesta vielä puolet siirtymättä. Puhelin väittää, että jotain kesken, tallennus peruutettu,,, Uudet ei tallennu automaattisesti eikä manuaalisesti. Ihan kaikkea olen kokeillut mitä valikoista löytyy, kuvat on vaikea löytää ilman hakutoimintoa. Enää en jaksa pähkäillä, ja tämä on vielä maksullinen sovellus. Pitäisi olla helpompi tämä uuteen siirtyminen, ettei tarvitse näin paljon ihmetellä ja mahdollisesti sekoittaa lisää omia systeemeitä, kun kaikkea kokeilee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
adege kirjoitti:

Ei oikein pelitä, näyttää siltä että kaikki kuvat eivät ikinä siirry uuteen sovellukseen, eli vanhasta sovelluksesta vielä puolet siirtymättä. Puhelin väittää, että jotain kesken, tallennus peruutettu,,, Uudet ei tallennu automaattisesti eikä manuaalisesti. Ihan kaikkea olen kokeillut mitä valikoista löytyy, kuvat on vaikea löytää ilman hakutoimintoa. Enää en jaksa pähkäillä, ja tämä on vielä maksullinen sovellus. Pitäisi olla helpompi tämä uuteen siirtyminen, ettei tarvitse näin paljon ihmetellä ja mahdollisesti sekoittaa lisää omia systeemeitä, kun kaikkea kokeilee.



Riippuen kuvien määrästä voi siirtymisessä kestää jopa päiviä ja lopuksi tulee sähköpostiin vielä raportti ja kuittaus kun siirto on mennyt kokonaan läpi uuteen systeemiin. Tämän siirroksen aikana voi sovellus toimia virheellisesti myös. Toivottavasti maltat odottaa siirron loppuun ja sitten katsoo miten toimii.
Käyttäjätaso 3
Selkeät bugit pyritään korjaamaan mahdollisimman pian ja käyttökokemaa pyritään parantamaan, pahoittelen että palvelu ei vielä pelitä ihan täysillä! Toiveita kuunnellaan siis tietenkin käyttäjienkin puolelta ja testaajamme myös etsivät bugeja aktiivisesti. Kiitos siis palautteesta, se on tärkeää palvelun kehittämisen kannalta 🙂
En vaan piru saa tallennettua kaikkia kuviani vanhasta pilvilinnasta. Kun en löydä peikkaa missä se kysyisi sitä salasanaa. Tarvii kai luovuttaa.

Osallistu keskusteluun