Kysymys

Turvapaketin asentaminen ei vain onnistu

  • 29 marraskuu 2012
  • 3 kommenttia
  • 10438 katselukerrat

Vaihdoin mobiililaajakaistani nopeampaan 1.10. ja otin samalla vastaan tarjouksen Turvapaketti Plus:sta.

Sitä nyt ei vain saa asennettua. Olen käyttänyt aikaa ja rahaa OmaGurun kanssa yli puoli tuntia kahteen eri otteeseen, mutta ei onnistu. Tähän mennessä en ole ollut koskaan kovin tumpelo tietokoneasioissa, eikä asennukset ole olleet mitään avaruustiedettä. 

Aluksi ongelma oli yksinkertainen viesti "Asennus epäonnistui". Aiempien turvapakettien ja palvelujen rippeetkin olen poistanut useita kertoja - monella eri työkalulla. Saunalahden omallakin x useita.

Koska teen oikeitakin töitä, tietokoneen kanssa pelleilylle ei jäänyt aikaa. Seuraavaksi yritin asentaa sitä toiselle koneelle (12.11.) ja silloin tulee ilmoitus, että käytän vanhaa ohjelmistopäivitystä. 

Asiakaspalveluun olen jättänyt viimeksi viestin 12.11., siihen ei ole vielä vastattu.

Osaisiko joku antaa hyviä neuvoja :smileyrolleyes: ?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Aluksi ongelma oli yksinkertainen viesti "Asennus epäonnistui". Aiempien turvapakettien ja palvelujen rippeetkin olen poistanut useita kertoja - monella eri työkalulla. Saunalahden omallakin x useita.


Tuo viittaisi siihen, että koneella on edelleen jotain ohjelmia, jotka ovat ristiriidassa tietoturvaohjelmiston kanssa. Ihan F-Securen omilta sivuilta löytyy tietoa: http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/support/article/kba/2119

Kannattaakin siis tarkistaa vielä ettei koneellesi ole jäänyt palomuuri-, virustorjuntaohjelmaa tai muita vastaavia ohjelmia. 

Missä kohtaa tuo "asennus epäonnistui" -ilmoitus tulee? Heti asennuksen käynnistettyä vai aina jossain samassa tietyssä kohtaa?

Koska teen oikeitakin töitä, tietokoneen kanssa pelleilylle ei jäänyt aikaa. Seuraavaksi yritin asentaa sitä toiselle koneelle (12.11.) ja silloin tulee ilmoitus, että käytän vanhaa ohjelmistopäivitystä.  
Riippuen mistä ohjelmistoversiosta tuo valittaa, mutta siinä on melkeinpä kaksi vaihtoehtoa. Joko asennat vanhaa tietoturvapalvelua, eli jos sinulla käytössäsi CD-levy tms, jolta asennat sitä. Kannattaa käydä lataamassa uusin versio meidän nettisivuilta: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/1300/lataa-tiedostoja/

Toinen vaihtoehto tuolle valitukselle on vanhentunut käyttöjärjestelmä. Varsinkin, jos käytössäsi on Windows XP, josta vaaditaan vähintään Service Pack 2 asennetuksi. Kannattaakin tarkistaa, että tietokoneesi täyttää tietoturvan laitevaatimukset: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/760/saunalahti-turvapaketti/9218/jarjestelmavaatimukset/
Kiitos vastauksesta...kuten sanottu, poistoja on tehty useaan kertaan, myös OmaGurun ohjauksessa.

"Asennus epäonnistui" tulee aina samassa kohtaa eli kun se on aikansa sitä asentanut - eli ymmärtääkseni lopussa eli siinä vaiheessa, kun pitäisi antaa koodit.

Luonollisesti yritän asentaa Saunalahden sivuilta, kun olen sen vasta ostanut.

Jälkimmäisessä koneessa on tosiaan WXP, täytyy tarkistaa SP. Omassa W7.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ikävää, ettei asennus ole onnistunut puhelintuenkaan avulla. Jos kuitenkin kaikki kikkamme on jo käytetty ja olet kokeillut Raiverin ohjeet läpi, voisin suositella Omaguru-kotikäyntiä (http://www.omaguru.fi/tietokone/muu-tyo-15).

Muita vastaavia ongelmatilanteita meille ei ole tullut vastaan, joten kyse tuskin on laajemmasta vikatilanteesta.

Osallistu keskusteluun