Vastattu

Turvapaketin lataus: "Tämä koodi ei kelpaa tässä tietokoneessa.."

  • 1 helmikuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 1115 katselukerrat

Hei!

Vanhempani maksavat kolmesta turvapaketista tällä hetkellä ja rekisteröimme oman läppärini nyt äidin omaelisa-sivuilla ja sain sähköpostiin asennusviestin. Asennus kuitenkin herjaa "Tämä koodi ei kelpaa tässä tietokoneessa. Se saattaa kelvata jossakin toisessa tietokoneessa." Aika epämääräinen viesti... Koodi on sama kuin siellä omaelisan sivuilla ja sähköpostissa luki ym. Missä vika? Voiko se johtua siitä etten asennushetkellä ole äitini tilaamassa laajakaistaverkossa (kyllähän elisan sivuilla mainostetaan että turvapaketti sopii kenen tahansa operaattorin netin kanssa ja tällä hetkellä olen myös elisan verkossa...) Minulla oli ennen käytössä elisan tietuturva, voiko vanha ohjelma jotenkn häiritä asennusta? Yritän painaa tietoturvaruudun kohtaa "Uusi tilaus" mutta mitään ei tapahdu.

Apua, kiitos!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 3 helmikuu 2016, 09:00

Näyttää ainakin meille, että 2/3 lisenssiä on asennettuina. Kerroit tuossa aiemmin että sulla oli aiemmin Elisa tietoturvapalvelu koneellasi niin poistithan sen varmasti oikein? Täältä pystyt lataamaan poistotyökalun tuosta Apuohjelmat ongelmatilanteissa-kohdasta klikkaamalla. Kun oot sen ajanut niin kokeile vielä kertaalleen poistaa Turvapaketti-asennus sun laitteeltasi OmaElisan kautta ja asentaa sitten vielä uudelleen. Tuo oli tosiaan kahdelle laitteelle tällä hetkellä asennettuna, ongelmaa oli kuitenkin vaan tämän sun laitteen kanssa ja toiselle laitteelle onnistui ilman ongelmia?
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kokeilehan poistaa vielä kokonaisuudessaan vanhan elisan turvapaketin asennustiedot ja lataa paketti uudelleen.

Poista myös varuuksi uusi turvapaketti asennus. Eli poistat kaikki mitkä liittyy elisaan ja turvapakettiin ja sitten aloitetaan alusta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Ja ehkä tärkeintä, vapauta lisenssi Oma Elisasta (paina "poista"-nappia). Mikäli yksi asennus on mennyt mönkään, pitää lisenssi vapauttaa ennen kuin sen voi suorittaa uudelleen 🙂
  • Kiitos neuvoista! Poistin edellisen tietoturvan ja uusimme lisenssin omaelisassa. Lataus käynnisty hyvin, mutta päättyi tekstiin "Asennus valmis. Asennuksessa ilmeni joitakin ongelmia. Tietoturva: Asennus epäonnistui. Perheturva: Asennus epäonnistui." Kuitenkin kun avaan alapalkista Elisa turvakeskuksen niin tutulta näyttävä ikkuna on jostain syystä englanniksi (en ole vaihtanut kieltä missään vaiheessa, eikä missään pysty vaihtmaan takaisin suomeen) ja ilmottaa "All security features are up to date" ja sivussa näkyy tuttu vihreä merkki. Kävin ehdottamanne askeleet läpi vielä kerran ja samoin kävi.

    Olisko turvakeskus nyt kuitenkin toiminnassa vaikka asennus muuta väittää?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Lisäisitkö asiakasnumerosi Palstan profiiliisi niin voin vielä vilkaista näyttääkö kaikki olevan ok myös meidän järjestelmissä. 🙂 Vähän outoa tuo kyllä on, että asennusvaiheessa väittää asennuksen epäonnistuneen.
  • Lisäsin äitini asiakasnumeron, sillä sopimus on hänen tilillään ja hänen lisenssiiään yritän tässä käyttää. Kiitos avusta!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Näyttää ainakin meille, että 2/3 lisenssiä on asennettuina. Kerroit tuossa aiemmin että sulla oli aiemmin Elisa tietoturvapalvelu koneellasi niin poistithan sen varmasti oikein? Täältä pystyt lataamaan poistotyökalun tuosta Apuohjelmat ongelmatilanteissa-kohdasta klikkaamalla. Kun oot sen ajanut niin kokeile vielä kertaalleen poistaa Turvapaketti-asennus sun laitteeltasi OmaElisan kautta ja asentaa sitten vielä uudelleen. Tuo oli tosiaan kahdelle laitteelle tällä hetkellä asennettuna, ongelmaa oli kuitenkin vaan tämän sun laitteen kanssa ja toiselle laitteelle onnistui ilman ongelmia?
    Nyt näyttäisi toimivan kun käytin tuota poisto-ohjelmaa! Kiitoksia paljon! Ongelma ratkaistu . :)

    Osallistu keskusteluun