Vastattu

turvapaketti

  • 14 tammikuu 2016
  • 5 kommenttia
  • 1070 katselukerrat

Olen maksanut Elisan tietoturvasta jo useita vuosia. Viime kesänä systeemi vaihdettin turvapakettiin ja kahteen eri osoitteessa olevaan tietokoneeseen. Tänä aamuna huomasin, että toisessa koneessa turvapaketti ilmoitti, että se ei ole päivittynyt marraskuun jälkeen. Kävin Joensuun Elisa-myymälässä ja siellä todettiin, että jonkun (laskutus?)järjestelmän muutoksen myötä jotakin oli jäänyt tekemättä. Sen takia tässä koneessa paketti ei päivittynyt. Myyjä totesi lisäksi, että olin  maksanut myös kahdesta ylimääräisestä, matkapuhelimeen liitetystä turvapaketista.

OK, myyjä lähetti sähköpostiini kaksi asennuspakettia. Se kone, joka ei ollut päivittynyt, ilmoitti, että asennuspaketin mukana tullut koodi ei kelpaa siihen tietokokeeseen(mutta saattaa kelvata muuhun koneeseen). Tulin sitten maalle kokeilemaan toistaa konetta: se ilmotti heti koneen avauduttua, että turvapaketin tilaus on päättynyut ja kone suojaamaton.

Pyydän nyt pikaisia toimia Elisalta siihen nähden, että olen kuitenkin maksanut tietoturvasta kahteen koneeseen kaiken aikaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tiude- 14 tammikuu 2016, 18:53

  • ?



    Hei ja tervetuloa Palstalle!



    Ensimmäisenä sinun tulisi poistaa koneilta vanha tietoturva kokonaan. Se saattaa estää uuden asennuksen. 



    Saamiesi linkkien lisäksi tietoturvan saa asennettua suoraan Oma Elisasta. Onko kyseinen paketti sinulla osa Elisa Viihdettä? Se löytyy silloin Oma Elisan "Viihde" valinnan kautta. Sieltä löytyy käytettävä lisenssi, sekä linkit latausta varten "lisäpalvelut" välilehdeltä.



    Mikäli ei, se näkyy erillisenä Oma Elisan vasemmassa laidassa kohdassa "Turvapaketti". Sieltä voit valita turvan asennuksen käytössä olevaan laitteeseen. 



    Lisää ohjeita asennukseen löytyy myös täältä



    Jos näistä neuvoista ei ole apua, laita minulle täällä yksityisviestillä asiakastietosi. Katson sitten tarkemmin, millainen sopimus on kyseessä. :)
  • Katso alkuperäinen viesti

    5 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +1
  • ?

    Hei ja tervetuloa Palstalle!

    Ensimmäisenä sinun tulisi poistaa koneilta vanha tietoturva kokonaan. Se saattaa estää uuden asennuksen. 

    Saamiesi linkkien lisäksi tietoturvan saa asennettua suoraan Oma Elisasta. Onko kyseinen paketti sinulla osa Elisa Viihdettä? Se löytyy silloin Oma Elisan "Viihde" valinnan kautta. Sieltä löytyy käytettävä lisenssi, sekä linkit latausta varten "lisäpalvelut" välilehdeltä.

    Mikäli ei, se näkyy erillisenä Oma Elisan vasemmassa laidassa kohdassa "Turvapaketti". Sieltä voit valita turvan asennuksen käytössä olevaan laitteeseen. 

    Lisää ohjeita asennukseen löytyy myös täältä

    Jos näistä neuvoista ei ole apua, laita minulle täällä yksityisviestillä asiakastietosi. Katson sitten tarkemmin, millainen sopimus on kyseessä. :)
  • Hei,

    kiitokset vanhan ohjelman poisto-ohjeesta. Sain nyt molemmat koneet kuntoon. Voisi olla hyvä, että ohjeistaisitte meikäläisiä tietämättömiä tuollaisissa asioissa alusta lähtien... En tiennyt asentavani ohjelmaa uudestan vaan luulin, että kyse oli päivityksestä. Kiitokset joka tapauksessa!
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
  • ? Hienoa, että tuli kuntoon. :) 
  • Hei,

    pallan vielä entiseen asiaan. Kun pitkän tauon jälkeen tulin toiselle koneelleni, kävi ilmi, että edelleenkään tietoturva ei ole päivittynyt. Ohjelma käskee varmistamaan, ettei verkkoliikennettä ole estetty mobiililaajakaista-asetuksissa.

    Mielestäni asetukset ovat OK. Mikä on seuraava apu?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Turvapaketin kanssa on ollut muillakin ongelmia, esim. tietokantojen kanssa. Yleensä tuon ohjelman poiston ja uudelleen asentamisen pitäisi auttaa asiaan. Poistitko vanhan Turvapaketin asennuksen käyttämällä F-Securen poistotyökalua vai perinteisesti ohjauspaneelin kautta?

    Kannattaa myös lukaista tämä aihe. Tuolla on melko kattavasti kerrottu, mitä kannattaa kokeilla asian korjaamiseksi.

    Osallistu keskusteluun