Vastattu

Uusi Pilvilinna Plus

  • 2 toukokuu 2016
  • 21 kommenttia
  • 1332 katselukerrat

Onko tietoa miten tähän Plussaan saa päälle automattisen tiedostojen siirron ja tallennettavien tiedostojen valinnan kuten vanhassakin Pilvilinnassa. Yksi ilta on tässä asiaa pähkäilty eikä ratkaisua löydy (Käytän vain PC:tä)???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 3 toukokuu 2016, 10:08

Valitettavasti tietokoneelle ei vielä ole työpöytäsovellusta Pilvilinna Plussasta ja tuo automaattinen varmuuskopiointi vaatii sovelluksen. 😞 Tällä hetkellä siis tiedostojen siirto tulee tehdä manuaalisesti PC:tä käytettäessä. Tuo työpöytäsovellus on kyllä tulossa. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Valitettavasti tietokoneelle ei vielä ole työpöytäsovellusta Pilvilinna Plussasta ja tuo automaattinen varmuuskopiointi vaatii sovelluksen. 😞 Tällä hetkellä siis tiedostojen siirto tulee tehdä manuaalisesti PC:tä käytettäessä. Tuo työpöytäsovellus on kyllä tulossa. 🙂
Ok, odotellaan.... Käyttö ilman noita automaatioita on kyllä hankalampaa (=huono muisti :))
Tämä uusi Pilvilinna Plus on täysin kelvoton. Aikaisempi Pilvilinna (joka oli sama kuin F-Securen Younited) oli erinomainen ja helpotti töitäni ja päivääni huomattavasti.
Missä on Sync-kansiota vastaava yhteiskansio?
Miten saan pöytätietokoneilta ja läppäreiltä tietoni kopioitumaan automaattisesti Pilvilinna Plussaan?
Miten saan laitenimen muutetuksi? Nyt Pilvilinna Plus väittää ykköspuhelimeni nimeksi sen virallista Samsung-tuotekoodia sen nimen sijasta, jonka olen puhelimelleni antanut.
Huvittava tuo Redin vastaus ("valitettavasti..."). Yhtäkkiä vaan pätkäistään hyvä palvelu poikki ilman, että ollaan tehty kunnolliset sovellukset uuteen. Ei tätä kyllä pilvipalveluksi voi kutsua. Karhunpalvelus ehkä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Täältä löytyy tietoa palvelun muutokseen liittyen: http://elisa.to/1ZbcTE5 ja täältä erinäisiä ohjeita palveluun: http://elisa.to/23ocmQe
Täältä löytyy tietoa palvelun muutokseen liittyen: http://elisa.to/1ZbcTE5 ja täältä erinäisiä ohjeita palveluun: http://elisa.to/23ocmQe
Nämä on tiedossa. Pöytäkonetuki tulossa milloin?
Huvittaa muuten nuo uudistukset:

Suuremmat tallennustilat > 20 GB > 25 Gb, big deal
Uudet mobiili- ja web-käyttöliittymät > todella surkeat aiempaan verrattuna
Tiedostojen tallennuksen Suomessa sijaitseville palvelimille > niin oli ennenkin
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Työpöytäsovelluksen julkaisusta ei ole vielä antaa tarkkaa ajankohtaa, mutta tulossa on.
Asensin Pilvilinna Plussan, kun sain viestin Pilvilinna-palvelun muutoksesta ja toimin viestin ohjeen mukaan. Vanhan pilvilinnani sisältö ei ole siirtynyt plussaan ja olen saanut jo kaksi tekstiviestiä, joissa kehotetaan toimimaan sähköpostin ohjeiden mukaan tai menetän pilvilinnan sisällön. Mitä minun pitäisi tehdä? Tuosta Pilvilinna Plussasta muuten puuttuu mahdollisuus kysellä unohtunut salasana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asensin Pilvilinna Plussan, kun sain viestin Pilvilinna-palvelun muutoksesta ja toimin viestin ohjeen mukaan. Vanhan pilvilinnani sisältö ei ole siirtynyt plussaan ja olen saanut jo kaksi tekstiviestiä, joissa kehotetaan toimimaan sähköpostin ohjeiden mukaan tai menetän pilvilinnan sisällön. Mitä minun pitäisi tehdä? Tuosta Pilvilinna Plussasta muuten puuttuu mahdollisuus kysellä unohtunut salasana.

Samat viestit tulivat minulle, ja olenkin tässä kuset sukissa. Olen yrittänyt asentaa Windowsiin sovellusta, mutta löysinkin vain vanhan Pilvillin sovelluksen. Sitten ihan näin yön tunteina tajusin katsella Palstalta asiaa. Ei semmoista sovellusta olekaan.

Nimimerkki "Pöytäkoneen automaattivarmuuskopioinnit tikulle?"
Asensin Pilvilinna Plussan, kun sain viestin Pilvilinna-palvelun muutoksesta ja toimin viestin ohjeen mukaan. Vanhan pilvilinnani sisältö ei ole siirtynyt plussaan ja olen saanut jo kaksi tekstiviestiä, joissa kehotetaan toimimaan sähköpostin ohjeiden mukaan tai menetän pilvilinnan sisällön. Mitä minun pitäisi tehdä? Tuosta Pilvilinna Plussasta muuten puuttuu mahdollisuus kysellä unohtunut salasana.
Sama täällä, en tiedä minäkään mitä mitää tehdä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kun kirjaudutte sisään uuteen palveluun uudella salasanalla osoitteessa pilvilinna.elisa.fi, pitäisi palvelun automaattisesti tarjota tiedostojen siirtämisen aloittamista vanhasta palvelusta uuteen, jos sinulla on tallennettuja tiedostoja vanhassa palvelussa. Tiedostojen siirto tulee hyväksyä antamalla vanhan Pilvilinna-palvelusi salasana. Tämä kirjautuminen tulee suorittaa tietokoneella selaimen kautta tuohon osoitteeseen, eli mobiililaitteella ei onnistu tuo siirron aloittaminen.

Kuten yllä on jo todettu, ei tietokoneille ole vielä työpöytäsovellusta Pilvilinna Plussasta, mutta kyseinen sovellus on tulossa. Tällä hetkellä siis automaattista varmuuskopiointia ei voida tietokoneella suorittaa, ainoastaan mobiililaitteilla.
Ok. Olen käyttänyt pilvilinnaa vain mobiilissa, joten siitä tuo sitten johtuu.
Eli näihin siirtoihin tarvitaan tietokonetta? Eikö tätä voi mainita ensimmäisessä viestissä? Minullekin on tullut nyt 5 viestiä kuinka kiire minulla on tehdä asialle jotain.
Miksiköhän jo siirtyneet kuvat poistuvat pilvilinnaplussasta sen jälkeen kun poistan kuvan kännykästä? Ihan susi koko uusi systeemi. Taidan irtisanoa elisalta kaiken, olen todella pettynyt näihin uudistuksiin.
Tämä elisan touhu on ihan oikeasti syvältä. Mä en odota palvelulta muuta kuin sen että se toimii. vanha systeemi on aina tallentanut automaattisesti mutta uudessa ei ole sitä mahdillisuutta. Nyt kun katsoin vanhasta saunalahdesta plussaan siirtyneitä tiedostoja niin aika paljon näyttäisi puuttuvan. Pitääkö puuttuvat siirtää jotenkin manuaalisesti kun automaattisesti ei siirtynyt kuin osa?

näissä tietokone, verkko, netti yms IT alan asioissa törmää jatkuvasti siihen että tuotteen tai palvelun myyjä innosta puhkuen kertoo miten kaikki toimii kuin junan vessa eikä asiakkaan tarvitse kuin tehdä pari klikkausta. todellisuus on sitä että asiakas tekee tunteja ilmaista työtä eikä senkään jälkeen ole varma toimiiko palvelu.
Ei **, pitääkö oikeasti tähänkin nöyrtyä? Koska palvelun muuttamisen halu lähtee elisasta itsestään oikea marssiärjestys olisi se että elisa itse toteuttaa tiedostojen siirtämisen omalla kustannuksellaan "avaimet käteen" periaatteella. Nyt asiakkaat joutuu pahimmassa tapauksessa tilaamaan itselleen omalla kustannuksellaan asentajan varmistamaan että omat tiedot saadaan säilytettyä.
Nyt olisi hyvä sauma vaihtaa palvelun toimittajaa.....

// Muokattu 18.5 Kiroilut poistettu / Prinsessaponi
Tunnen myös tulleeni petetyksi Elisan taholta. Kuvien siirtäminen vanhasta Pilvilinnastani plus versioon on tehty todella vaikeaksi. Tuntuu siltä, että on ensiksi luotu tahallisesti ongelma ja sitten tullaan isolla rahalla tarjoamaan apua (oma guru) sen ratkaisemiseksi. En pidä tätä reiluja. Pitääkö minun irtisanoa Pilvilinna palvelut?
Samat sanat
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
On tosi harmi kuulla näistä ongelmista ja ikävistä fiiliksistä.. 😞 Palvelussa on vielä jonkin verran bugeja, mutta kehitystiimimme tekee ahkerasti töitä niiden poistamiseksi ja käyttökokemuksen parantamiseksi.

Eiköhän palvelu saada pian toimimaan mallikkaasti, tätä ollaan kuitenkin vielä kehittämässä ja palautteet viety eteenpäin! 🙂
Minun mielestä se ei riitä että kehitystiiminne tekee ahkerasti töitä. Tuotteen pitäisi olla valmis silloin kun se asiakkaalle väkisin työnnetään. Yleensä järjestys on se että ensin yritys kehittää valmiiksi tuotteen joka sitten myydään asiakkaille.

Elisalla homma menee niin että tuodaan keskeneräinen tuote markkinoille, esitetään ilmoitusluonteisesti asiakkaille päivämäärä mihin mennessä on otettava tuote käyttöön tai menettää tallennetun materiaalin ja vielä asiakaspalvelun helmenä, lykätään uuden järjestelmän käyttöönotto ja tiedostojen siirto asiakkaan harmiksi ja asiakkaan mikä parasta, asiakkaan kustannuksella.

Uuden järjestelmän käyttöönotto on elisan itresseissä, ei asiakkaan. Siksi minun on vaikea sulattaa sitä että minä joudun tekemään tunteja töitä ja ostamaan ulkopuolista ammattiapua omalla kustannuksella. Elisan olisi pitänyt tehdä koko vaihtotyö, ei asiakkaan.
Kyllä minä pitkin hampain hyväksyn pahoittelunne mutta odotan että takaraja siirtyy. Varmaan joku pittinikkari selviää ongelmista, minä ainakaan en iäkkäämpänä saa järjestelmää toimimaan. Kuten edellä kommentoija totesi olisi siirto elisan hoidettava kustannuksellaan. Olen viettänyt jo linnan kanssa useamman päivän viikkojen ajan. Osa kuvista on tallessa mutta ei edes kaikki puhelimessa olevat. Ei puoletkaan vanhassa linnassa olevat kuvat jotka on siellä tallessa vanhoista puhelimistani.
Nyt oli Pilvilinna Plussasta ilmestynyt joku beetaversio työpöytäohjelmasta Windowsille. Miten saan määritettyä uuden laitteen, jotta tämän tietokoneen varmitsukset menisivät oikeaan paikkaan? Varmistus alkoi äsken (minne?), samalla koko sovellus hävisi. Kaatuiko? En näe mistään, mitä tapahtuu.

Osallistu keskusteluun