Vastattu

Uuden tietokoneen yhteys katkeaa jatkuvasti

  • 29 April 2024
  • 14 kommenttia
  • 210 katselukerrat

Hei! Ostin uuden kannettavan tietokoneen ja Internet katkeaa jatkuvasti? Yhteys on olemassa, mutta viestintä sivuston kanssa katkeaa jatkuvasti. Voitko auttaa minua? Mahdotonta työskennellä!

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 29 April 2024, 18:07

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hei! Ostin uuden kannettavan tietokoneen ja Internet katkeaa jatkuvasti? Yhteys on olemassa, mutta viestintä sivuston kanssa katkeaa jatkuvasti. Voitko auttaa minua? Mahdotonta työskennellä!

Tuleeko sivulla joku ilmoitus. Esim. ”Sivustoon ei saada yhteyttä”, “Sivua ei löydy.”Ym.

  • Kokeile selaimen välimuistin tyhjennystä.
  • Toisella selaimella.
  • Ota hetkellisesti pois päältä tietokoneesi palomuuri ja mahdollinen virustorjuntaohjelmisto, jotka saattaisivat estää sivun latautumisen. Kokeile sen jälkeen sivun lataamista uudelleen. Huom! Muista laittaa palomuuri ja virustorjunta takaisin päälle, kun olet testannut ettei vika johdu niistä.

 

 

Olen jo kokeillut kaikkea. uusi kannettava tietokone chrome os käyttöjärjestelmällä. Mikään ei auta. 😩

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Onkos tuossa nyt kyseessä jokin tietty sivusto? Käytät langatonta wifi-yhteyttä, kun kyseessä on Chromebook, joten täytyykö wifi-yhteys muodostaa koko ajan uudelleen vai miten saat yhteyden palautettua? 🤔

Kyllä, langaton. Kyllä, minun on jatkuvasti kytkettävä Wi-Fi päälle/pois

Kaikki sivut eivät lataudu

Käyttäjätaso 7

Kaikki sivut eivät lataudu

Tuollahan on jotain:

Laitteiston ja järjestelmän ongelmien korjaaminen

Esim.

Verkkosivuongelmat

Harmin paikka!

dns-palvelinta ei löydy

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Jos sulla on IPv6 käytössä, koita ottaa se pois ja kokeilla toimiiko paremmin.

Mutta en voi sammuttaa sitä, sellaista painiketta ei ole 😩

Käyttäjätaso 7

Jos kokeilisi tuoltakin:

DNS-virheiden korjaus - Chrome-käyttöjärjestelmä Ohjeet

Ei auta. Se toimii 2 minuuttia ja kaikki jäätyy 😭

Käyttäjätaso 7
Vielä DNS:ä
“Mikä on suojattu DNS?
Tietosuojasi vuoksi Chrome salaa tietosi haun aikana, jos suojattu DNS-haku on päällä. Suojattu DNS-haku on Chromessa oletuksena päällä ja automaattitilassa. Jos Chromella on vaikeuksia hakea sivuston tiedot tässä tilassa, ne haetaan suojaamattomassa tilassa. Voit itse valita tähän käytettävän palvelun.
Mitä tehdä kun DNS-palvelin ei vastaa?

 Kun saat viestin ”DNS palvelin ei vastaa”, se tarkoittaa, että palvelin, jonka pitäisi kääntää verkko-osoitteet IP-osoitteiksi, ei toimi oikein.

Siitä IPV-6:sta toisaalla tuollaista:

“ChromeOS-laitteet, kuten Chromebookit, hyödyntävät täysin IPv6-ominaisuutta, jonka avulla isännät voivat määrittää useita IP-osoitteita.”

“IPv6:ta ei yleensä voi poistaa käytöstä järjestelmätasolla Chrome-käyttöjärjestelmässä. Jos siirryt kehittäjätilaan, voit poistaa IPv6:n väliaikaisesti käytöstä avaamalla Chrome-ikkunan kirjoittamalla:sudo ip6tables –FBut tämä toimii vain, kunnes käynnistät Chromebookin uudelleen.”

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Näkyykö reitittimestäsi vain yksi verkko, vai onko valittavissa 2.4GHz ja 5GHz verkot erikseen ? Jos näkyy vain yksi, niin kokeile poistaa tuo taajuuksien yhdistäminen reitittimestä, eli että saisit valittua jommankumman taajuuden chromebookista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Onko ongelma edelleen läsnä @Oili71 ? 🤔

Osallistu keskusteluun