Vastattu

Arris Touchstone modeemi

  • 3 June 2021
  • 9 kommenttia
  • 205 katselukerrat

Hankin tänään uuden Arrisin modeemin ja asensin sen. Olen nyt katsellut televisiota yli kaksi tuntia eri kanavilta. Kuva kuitenkin pikselöityy jatkuvasti kanavasta riippumatta. Pikselöinnin koko ja väli vaihtelee, mutta asia häiritsee. Mitä asialle voi tehdä? Langaton verkkoyhteys tietokoneeseen toimii hyvin.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pentti2014 6 June 2021, 10:34

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Hankin tänään uuden Arrisin modeemin ja asensin sen. Olen nyt katsellut televisiota yli kaksi tuntia eri kanavilta. Kuva kuitenkin pikselöityy jatkuvasti kanavasta riippumatta. Pikselöinnin koko ja väli vaihtelee, mutta asia häiritsee. Mitä asialle voi tehdä? Langaton verkkoyhteys tietokoneeseen toimii hyvin.

Moi @pentti2014 ! Ikävä kuulla näistä katseluongelmista. :disappointed_relieved:  Onko sinulla tuossa TV:llä käytössä meidän Elisa Viihde digiboksia tai muuta laitetta välissä vai katseletko IPTV-kanavia suoraan TV:stä?

Antaako tuo Arris läpi langattomassa verkossa millaisia tuloksia nopeusmittauksesta: https://elisa.fi/nopeustesti/ ? Yleisesti ottaen tasainen 10Mbps latausnopeus riittää noiden kanavien pikselöimättämään pyöritykseen. 💡

Hei. Modeemin ja TV:n välissä on Elisan digiboksi. Se kämmenen kokoinen musta laatikko.

Tietokoneeni on kerrosta ylempänä kuin modeemi ja nopeustesti antaa langattomalle yhteydelle latausnopeudeksi n. 67 Mbps.

Vastaamiseni kesti, sillä samana iltana modeemin asennuksen kanssa tietokoneestani hävisi WiFi-ajuri eli en päässyt nettiin ennen kuin sain (etäavustettuna) asennettua uuden ajurin. Langattoman tulostimen sain asennettua vihdoin eilen illalla.

Muutaman päivän käytön jälkeen modeemi vaikuttaa sisäänajetulta eli pikselöinti on lähes kokonaan kadonnut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kiva kuulla, että sisäänajon jälkeen toimivuus on parantunut! :slight_smile: Erilaiset langattoman verkon pulmat ne vain tuntuvat lisääntyvän vuosi vuodelta, kun eri palvelut vaativat kaistaa aina vain enemmän ja enemmän. Meiltä löytyy ihan uusi palvelu näihinkin tilanteisiin, kannattaa kurkata Elisa Wifi:blush:

Kiitos vastauksista. Kysyisin vielä, pystyykö Elisan vikapalvelu tutkimaan “etänä” huoneeseen tulevan signaalin laatua? Modeemin vaihdon yhteydessä tuli uusi liitin seinään, samoin modeemille tuleva kaapeli sekä modeemin ja digiboxin välinen kaapeli meni vaihtoon. Onko näillä vaikutusta kuvan laatuun, jos seinäliittimen signaalissa olisi vikaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Kiitos vastauksista. Kysyisin vielä, pystyykö Elisan vikapalvelu tutkimaan “etänä” huoneeseen tulevan signaalin laatua? Modeemin vaihdon yhteydessä tuli uusi liitin seinään, samoin modeemille tuleva kaapeli sekä modeemin ja digiboxin välinen kaapeli meni vaihtoon. Onko näillä vaikutusta kuvan laatuun, jos seinäliittimen signaalissa olisi vikaa?



Sisäverkon puolen signaaleja emme valitettavasti etänä näe (esim. siis tiettyyn huoneeseen tulevaa signaalia). Yleisesti katsottuna antennijohdot, haarottimet ja muut vaikuttavat kaikki kyllä toteutuvaan kuvanlaatuun.

 

Lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi, voidaan kyllä vilkaista miltä kaapelimodeemiyhteys näyttää linjan puolesta? :)

Hei. Asiakasnumero löytyy, mutta missä se profiili on? En ole ollut mukana muutamaan vuoteen keskusteluissa, sori.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei. Asiakasnumero löytyy, mutta missä se profiili on? En ole ollut mukana muutamaan vuoteen keskusteluissa, sori.

 

Eli täällä OmaYhteisön etusivulla painat omasta profiilikuvastasi → Oma profiili → Muokkaa profiilia. Sieltä löytyy kohta Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) :)

Hei taas! Asiakasnumero lisätty. Kiitos kärsivällisestä opastuksesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hmm, eipä tuolta mitään kovin selkeää vikaa ainakaan löytynyt yhteydestä :thinking: digiboksi toki taitaa olla jo vanhemmanpuoleinen. Me kyllä voitaisiin katsoa tätä @pentti2014 vielä tarkemmin yksityisviesteissä, laittaisitko meille viestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? :slight_smile:  Kiitos!