Vastattu

Elisa viihde android sovellus, kuva nykii


Moi.
Puhelimena op3t johon päivitin android 9:n. Tämän jälkeen elisa viihde android sovelluksen videot alkoi pätkimään. Poistin ja asensin sovelluksen uudelleen. Myöskin asetuksista muuttelin mm. Köytetäänkö puhelimen omaa videotoistinta yms.asetuksia, mutta näistä mistäön ei ollut apua. Missäköhän vika?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi cimoh 29 May 2019, 20:24

Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Moikka cimoh ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla, että päivittäminen eiheutti pätkimisongelman 😩
Esiintyykö pätkimistä siis videovuokraamon elokuvissa, tallenteissa, maksukanavissa vaiko peräti kaikissa näissä?
Nyt testasin niin tallenteet toimii, mutta hbo:lla kaikki nykii.
Käyttäjätaso 2
Hyvä että sait vikaa rajattua 🙂 Oletko vielä ehtinyt testailemaan, tekeekö tätä kaikkialla? 🤔Netin yli myös HBO näkyy, eli hidas verkko voi aiheuttaa ongelmia.
Joo kyllä näkyy. Esim kun chromecastilla laitan televisioon, niin toimii moitteita. Nykii vain kännykällä katsoessa.

Ja muut sovellukset, esim. Netflix toimii normaalisti.
Ongelman ratkaisu olikin yksinkertainen. Tyhjensin välimuistin. Operaatio olisi melko työläs, joten jos jollain tatvetta tyhjentää kaikki välimuisti, kannattaa ladata sovelluskaupasta google files ja tällä poistaa "roskaposti" (tyhjentää välimuistin). Nyt toimii siis taas.
Ongelman ratkaisu olikin yksinkertainen. Tyhjensin välimuistin. Operaatio olisi melko työläs, joten jos jollain tatvetta tyhjentää kaikki välimuisti, kannattaa ladata sovelluskaupasta google files ja tällä poistaa "roskaposti" (tyhjentää välimuistin). Nyt toimii siis taas.
Oli ennenaikaista juhlinista. Vika tuli völittömästi takaisin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Äh, olispa ollut kiva jos tuo olisi ratkaissut ongelman 😕 Testasitko toistuiko korjaus, eli tyhjensitkö vielä uusiksi? Kävitkö tämän jälkeen vaihtelemassa vielä testiksi videosoitinta ja kiihdytystä asetuksista?
Äh, olispa ollut kiva jos tuo olisi ratkaissut ongelman 😕 Testasitko toistuiko korjaus, eli tyhjensitkö vielä uusiksi? Kävitkö tämän jälkeen vaihtelemassa vielä testiksi videosoitinta ja kiihdytystä asetuksista?
Kokeilin uudelleen tyhjennystä, mutta aina vain nykii. Kokeilin vaihtaa myös soitinta asetuksista, mutta ei vaikutusta. Mystinen vika.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Äh, olispa ollut kiva jos tuo olisi ratkaissut ongelman 😕 Testasitko toistuiko korjaus, eli tyhjensitkö vielä uusiksi? Kävitkö tämän jälkeen vaihtelemassa vielä testiksi videosoitinta ja kiihdytystä asetuksista?Kokeilin uudelleen tyhjennystä, mutta aina vain nykii. Kokeilin vaihtaa myös soitinta asetuksista, mutta ei vaikutusta. Mystinen vika.


Siirrytäänpä tässä vaiheessa yksityisviestein katsomaan asiaa. Sen verran erikoinen vika, että mielellään katsotaan asiaa hieman tarkemmin. Laitappa siis meille viestiä @OmaYhteisö-tiimi ja jatketaan siellä vielä.
Ei mitään.
Käyttäjätaso 7
Klikkaa vain tuota Rantomeisterin viestissä olevaa linkkiä , niin pääset lähettämään sen sivun kautta aspalle yksityisviestin
Selvisikö mistä nykiminen johtui? Itselläni myös op3t ja ainakin viasatin ja cmoren lähetykset nykii kun puhelimella yritän katsoa. Kesällä ei haitannut kun formulaa katsoin koska cmoren omaa appia pystyy käyttämään viihteen tunnuksilla ja sitä kautta kun katsoi ei nykinyt. Mutta nyt kun valioliiga alkoi niin olis kiva jos löytyisi joku ratkaisu tähän. Tuntuu meinaa tyhmältä maksaa Viasat kanavista ja kuitenkin joutuu kännykällä etsiä streamia silloin kun ei ole kotona. Streami toimi täysin ilman nykimistä.
Mulla melkein vastaava tilanne; uusi Huawei Mediapad T5 + Elisa Viihde android appi. Tallenteet toimii jonkun aikaa hyvin ja sitten alkaa hyytymään, video hidastuu ja ääni kuuluu hidastettuna. Laitteen boottaus ainakin helpotti sen verran että taas meni vartti puutumatta. Tuossakin laitteessa taitaa olla Android 9.
Sama ongelma op3t puhelimella sovellusta käyttäessä että kuva nykii todella paljon. Oli jo alkukesästä formuloita katsoessa mutta ongelma unohtui kun sovellusta en käyttänyt paljoa. Nyt uudelleen koitin valioliigaa katsoa ja kuva nykii yhä paljon
Sama vika myös täällä OP3 puhelimena!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13
@Futari @UrheiluMiäs @Zator

Tästä tehtiin ihan vikailmoitus, ja tuossa epäiltiin että vika oli OnePlussan omissa ohjelmissa, tuon pitäisi olla korjaantunut Android-versioon 9.0.3. eikä meidän viankorjauksesta pystytty enää tuolla versiolla toistamaan tuota probleemaa. Kannattaa siis tarkistaa että puhelin on varmasti päivitetty uusimaan ohjelmistoversioon! 😊

@skuutteri

No johan 😮 kun on kyse eri valmistajan laitteesta niin me voitaisiin kurkata tuota vähän tarkemmin vaikka yksityisviestien puolella, laittaisitko meille vielä viestiä @OmaYhteisö-tiimi -profiilin kautta niin päästään pureutumaan tähän vähän tarkemmin sitä kautta? 😊
On kaikki uusimmat päivitykset ja kuva se vaan nykii. Onneksi enää pari kuukautta jäljellä tätä Viasat tilausta(onneksi Elisa ei sido määräaikaisilla sopimuksilla, vai miten se mainos meni?) ja sitten voi siirtyä suoraan Viaplay asiakkaaksi. Samaan hintaan saa enemmän sisältöä ja ohjelman mikä toimii. Kaikki olis ok jos Elisa suostuisi antamaan Viaplay tunnukset, jotka jokainen muu yritys antaa. Mutta ku haluavat asiakkaat käyttämään oma toimimatonta appia niin suosittelen muitakin lopettamaan tilauksen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9
On kaikki uusimmat päivitykset ja kuva se vaan nykii. Onneksi enää pari kuukautta jäljellä tätä Viasat tilausta(onneksi Elisa ei sido määräaikaisilla sopimuksilla, vai miten se mainos meni?) ja sitten voi siirtyä suoraan Viaplay asiakkaaksi. Samaan hintaan saa enemmän sisältöä ja ohjelman mikä toimii. Kaikki olis ok jos Elisa suostuisi antamaan Viaplay tunnukset, jotka jokainen muu yritys antaa. Mutta ku haluavat asiakkaat käyttämään oma toimimatonta appia niin suosittelen muitakin lopettamaan tilauksen.

Laitatko OmaYhteisö -tiimille yksityisviestiä noiden yllä laitettujen linkkien kautta, niin saadaan vikailmoitus aukaistua.
Itsellä Samsungin tvssä sovelluksen kautta tallenteita katsottuna ääni toimii mutta kuva nykii. Missä vika?
Itsellä ilmeni kyseinen ongelma alkukesästä jolloin soitin Elisan asiakas palveluun. Silloin siellä ei ollut tullut vastaavaa tilannetta vielä tietoon. Kokeilin Elisa viihde sovellusta toisessa puhelimessa ja kuva ja ääni toimi hyvin ja ei kun yhteyttä 1+ asiakaspalveluun ja sama homma, ei tietoa aikaisemmista nykimisistä. Ohjeena reboot ja tyhjentää välimuisti.... Ongelma kuitenkin jatkunut tähän päivään asti. nimenomaan Viasat ja c More...jos ongelma on androidissa miksei ihmeessä ole vieläkään tullut oikeaa päivitystä ongelman korjaamiseksi... Hyvä puhelin muuten, en kyllä haluais tämän takia ostaa uutta puhelinta.... Taitaa ongelma kuitenkin olla Elisa viihde sovelluksessa, koska Viaplay kautta näkyvä Viasat jalkapallo näkyy nykimättä😅
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Itsellä ilmeni kyseinen ongelma alkukesästä jolloin soitin Elisan asiakas palveluun. Silloin siellä ei ollut tullut vastaavaa tilannetta vielä tietoon. Kokeilin Elisa viihde sovellusta toisessa puhelimessa ja kuva ja ääni toimi hyvin ja ei kun yhteyttä 1+ asiakaspalveluun ja sama homma, ei tietoa aikaisemmista nykimisistä. Ohjeena reboot ja tyhjentää välimuisti.... Ongelma kuitenkin jatkunut tähän päivään asti. nimenomaan Viasat ja c More...jos ongelma on androidissa miksei ihmeessä ole vieläkään tullut oikeaa päivitystä ongelman korjaamiseksi... Hyvä puhelin muuten, en kyllä haluais tämän takia ostaa uutta puhelinta.... Taitaa ongelma kuitenkin olla Elisa viihde sovelluksessa, koska Viaplay kautta näkyvä Viasat jalkapallo näkyy nykimättä😅
Jos puhelimessa ja sovelluksessa on uusimmat päivitykset, niin vielä voi koittaa laitteen asetuksista kurkata onko siellä jotain videontoistoasetuksia mitä ränkätä. Mutta muutoin voidaan ihan vikailmoitusta laittaa, jos jatketaan jutunsäilää yksityisviesteissä eli: @OmaYhteisö-tiimi

Onkohan tähän ongelmaan tullut selvyyttä. Minulla uusi Samsung galaxy tab A7 jossa  viaplay ja etenkin jääkiekkossa kuva nykii. Lenovo tabilla ei samaa ongelmaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @JorHe tervetuloa OmaYhteisöön. 

Mitään tiedossa olevaa vikaa ei nyt ole niin pitää alkaa selvittämään lisää. 
Jos olet jo varmistanut, että laitteessa sekä sovelluksessa on viimeisimmät päivitykset asennettu niin laitatko meille yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimi tarkempia tietoja laitteesta niin viedään ilmoitusta eteenpäin. :) 

Osallistu keskusteluun