Vastattu

Nettiliittymän vaihto epäonnistunut

  • 28 toukokuu 2019
  • 9 kommenttia
  • 709 katselukerrat

Hei,
yritin aktivoida Elisa laajakaista kotona vaihtamalla Telian SIM kortin Elisan korttiin reitittimessä. Syötin ssid salasanan, PIN koodi, mutta valo vain jatkui palamaan punaisena. Kokeilin takaisin Telian kortti, kaikki toimii mainiosti. Missä on vikaa? Tai mitä teen väärin? Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan aiemmin? Terv. Margarita
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 31 toukokuu 2019, 15:32

Sitten vaikuttaisi että kortti on viallinen 😕 Pääsetkö vaihtamaan sen Elisan myymälässä uuteen?
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @mavakoul!

Oletko siis tilannut tässä liittymän siirron operaattorilta toiselle vai onko tuo Elisan liittymä tilattu erikseen?

Jos kyseessä on liittymän siirto operaattorilta toiselle, voi "ongelman" aiheuttaja olla se, että tuo siirto ei ole vielä astunut voimaan, mikä selittäisi sen, että Telian kortti ja liittymä toimii, mutta Elisan ei.

Mikäli olet tilannut Elisalta erikseen liittymän, onhan tuo SIM -kortti aktivoitu tälle liittymälle ja liittymä avattu Elisan puolelta? Jos SIM -korttia ei ole aktivoitu tälle Elisan liittymälle, tulee se tehdä OmaElisan kautta. Toki sinulle pitäisi tulla esim. tekstarilla ilmoitus, kun liittymä on Elisalla kytketty ja on käyttövalmis.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/
Hei, SIM kortti on aktivoitu vähän aikaa siten. Äsken yritin taas kirjautua nettiin Elisa SIM kortilla. Täytin käyttäjä-salasana vaaditut kentät, joiden tiedot löysin reittimen taka-osasta. Väittää, et tunnukset ovat väärät. (?) Laitoin vanha Telia kortti takaisin ja toimii heti eikä edes vaadi kirjautumista nettiin. Olen hyvin turhautunut. Ehkä jätän asiat niin kuin oot- puhelin Elisalla, netti -Telialla. Terv. Margarita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa Elisan SIM -kortissa on ilmeisesti PIN -kysely päällä ja tästä syystä yhteys Elisan kortilla ei toimi. Mobiilireititin ei tuota PIN kyselyä osaa ohittaa.

Laitapa SIM -kortti vaikka puhelimeen ja ota puhelimen avulla PIN -kysely pois päältä. Sitten kortti takaisin mobiilireitittimeen ja uutta testiä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Toinen vaihtoehto on kirjautua sinne mobiilireitittimen hallintasivulle ja antaa kysytty PIN-koodi siellä.

Jotta tähän voisi vielä jotain rautalankaa taivuttaa kaveriksi, voisi @mavakoul kertoa, mikä se mobiilireititin on malliltaan, tieto lukee samassa paikassa, kuin muutkin "tunnustiedot".
Hei,
tein niin kuin sanoit- laitoin SIM kortti tablettiin ja näppäilin PIN koodin 0000, mut laite väittää, et PIN koodi on väärä. Muuta koodia minulla ei ole. Terv. Margarita
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eli tuossa meidän lähettämässä kortissa ei tuo 0000 koodi toiminut? Onko kyseessä Elisan Saunalahti kortti (henkilöasiakaspuolen liittymä) vai mahdollisesti Elisan yritysasiakasliittymä? Jälkimmäisessä tapauksessa koodi on 1234
Hei, kylla kortti on Elisan Saunalahti. Terv. Margarita
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sitten vaikuttaisi että kortti on viallinen 😕 Pääsetkö vaihtamaan sen Elisan myymälässä uuteen?
pääsen, tottakai. Kiitän avusta. Terv. Margarita

Osallistu keskusteluun