Tekstiviestit tiettyyn numeroon ei mene perille
Puhelimena iPhone 4 ja tekstiviestit ei mene yhdelle yhteystietojen kontaktille perille, vaikka viesti-ikkuna näyttää ihan "normaalilta" kuin viestit olisi toimitettu. En tiedä vastaanottajan puhelimen mallia enkä operaattoria. Miten tällaista kannattaisi lähteä selvittämään? Mitä voisin ihan ensimmäiseksi kokeilla?
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Käyttäjätaso 5
Tommmi kirjoitti:
Puhelimena iPhone 4 ja tekstiviestit ei mene yhdelle yhteystietojen kontaktille perille, vaikka viesti-ikkuna näyttää ihan "normaalilta" kuin viestit olisi toimitettu. En tiedä vastaanottajan puhelimen mallia enkä operaattoria. Miten tällaista kannattaisi lähteä selvittämään? Mitä voisin ihan ensimmäiseksi kokeilla?
Viestien lähettämistä kannattaisi ihan ensiksi kokeilla toisella puhelimella, jotta saadaan mahdolliset laite-/asetusviat rajattua pois. Kannattaa myös kokeilla näppäillä vastaanottajan numero suoraan käsin, sekä normaalissa että +358-muodoissa (ja jos toimii toisella, niin varmistaa että kontakti-tiedoissa on numero oikein ja samassa muodossa). Vastaanottajan olisi hyvä myös kokeilla toisella puhelimella ja/tai varmistaa ettei ole jotenkin vahingossa estänyt sinun numerostasi tulevien viestien vastaanottoa esimerkiksi blacklist-toiminnolla.
Jos viestit eivät millään suostu toimimaan, ottaisitko ylös 3 esimerkkiviestiä (päivämäärä, kellonaika, numero josta lähetetty ja numero johon lähetetty) ja ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme numerossa (09) 4243 0456 niin voimme tehdä tapauksesta häiriöilmoituksen.
Hei,
Todettiin tuossa vastaavanlainen ongelma, kuin tässä ketjussa on ollut. Mielenkiintoisinta on, että viestistä tulee heti välitystieto, että se on mennyt perille, mutta vastaanottajalla se ei näy. Mitään estoa ei löytynyt ja numerokin pitäisi olla oikein, koska soittamalla menee oikeaan osoitteeseen ja hänen lähettämänsä viestit menevät perille. Pitäisikö suosiolla tehdä häiriöilmoitus?
Todettiin tuossa vastaavanlainen ongelma, kuin tässä ketjussa on ollut. Mielenkiintoisinta on, että viestistä tulee heti välitystieto, että se on mennyt perille, mutta vastaanottajalla se ei näy. Mitään estoa ei löytynyt ja numerokin pitäisi olla oikein, koska soittamalla menee oikeaan osoitteeseen ja hänen lähettämänsä viestit menevät perille. Pitäisikö suosiolla tehdä häiriöilmoitus?
Käyttäjätaso 4
Hei!
Kannattaa toki vielä testata, kuten Vortex tuossa alempana neuvoo.
Meneekö tuohon toiseen numeroon viestit perille jostain toisesta puhelimesta? Joskus ongelma on niinkin yksinkertainen, että viestimuisti on täynnä! Jos muista numeroista viestit menee perille ja sinä voit lähettää viestejä muihin kuin tähän yhteen numeroon, niin testaa lähetystä suoraan, siten ettet vastaa viestiin.
Esimerkkiaikoja tarkalla päivämäärällä ja kellonajalla tarvitaan häiriöilmoitukseen, joten ilmoita testien jälkeen yksityisviestillä ne sekä numero mistä viestiä lähetät ja mihin numeroon. 🙂
Kannattaa toki vielä testata, kuten Vortex tuossa alempana neuvoo.
Meneekö tuohon toiseen numeroon viestit perille jostain toisesta puhelimesta? Joskus ongelma on niinkin yksinkertainen, että viestimuisti on täynnä! Jos muista numeroista viestit menee perille ja sinä voit lähettää viestejä muihin kuin tähän yhteen numeroon, niin testaa lähetystä suoraan, siten ettet vastaa viestiin.
Esimerkkiaikoja tarkalla päivämäärällä ja kellonajalla tarvitaan häiriöilmoitukseen, joten ilmoita testien jälkeen yksityisviestillä ne sekä numero mistä viestiä lähetät ja mihin numeroon. 🙂
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi