tilauksen peruutus

  • 5 October 2020
  • 1 kommentti
  • 1115 katselukerrat

Kävin tilaamassa liikkeestä iphone 11 pron ja kotiin päästyä tulikin vakuusmaksusta sposti mistä myyjä ei maininnut mitään. Otin 36kk maksusopimuksen liikkeessä, puhelimen hinta 1200€. Vakuusmaksu 900€ 😅 Käyn ostamassa puhelimeni kyllä muualta ja peruinkin tilauksen omasta mielestäni, mutta voiko joku vahvistaa teiltä elisalta että tilaus on varmasti peruttu eikä aleta karhuamaan maksuja?  Ihan älytön vakuusmaksu 900€, ei oo mitään merkintöjä tms. luottotiedoissa tai laskujen maksamisissa. Ensimmäistä kertaa ostamassa omiin nimiin puhelinta niin tuntuu aika omituiselta tuo summa ja kun kyselin lähipiiristä niin ei kyllä muille ollut tämmösiä sposteja tullut 🙄 


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @viivimarianna ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) 

Noi vakuusmaksut määräytyy monen tekijän summana ja voi välillä tuntua kyllä  aika kohtuuttomille, myönnän :/ Millään tasolla ei ole tarkoitus henkilökohtaisesti loukata  tuon suhteen, siellä on vain järjestelmä tulkinnut tilauksen ja tilaajan perusteella että tässä voi olla riskiä jonka vuoksi tarvitaan isompi vakuusmaksu. Tähän vaikuttavia tekijöitä luottotietojen ja laskujen maksamisen ohella on ihan esimerkiksi se että kuinka pitkä asiakassuhde on takana, onko jo muita luottokauppasopimuksia tai historiaa niistä, mikäli niitä on niin paljonko niitä jo on ja niin edelleen. Vakuusmaksukirjeessä on aina mukana puhelinnumero minkä kautta tilanteesta voi tapauskohtaisesti tiedustella tarkemmin ja tarvittaessa voidaan aina tarkistaa onko perustetta kohtuullistamiselle eli onko järjestelmä esimerkiksi ylireagoinut jonkin tms