Vastattu

Huawei 5G CPE Pro 2 päivitys - julkaistu toukokuussa mutta ei saatavilla?

  • 2 June 2021
  • 3 kommenttia
  • 1206 katselukerrat

Siirryin eilen 5G-aikaan Huawei 5G CPE Pro 2-reitittimen myötä. Liittymänä on Elisa Mobiililaajakaista 300M. Käytössä on myös “Mobiililaajakaistan julkisen verkon IP”.

Kauniin alun jälkeen n. 5 tunnin käytön jälkeen yhteys katkesi ja reititin vaati virtajohdon irroituksen ja takaisin laiton. Ei siis hyvä alku.

Huomasin, että ohjelmistoversiona on 10.0.5.1, ja että tähän olisi toukokuusta 2021 lähtien tarjolla 11.0.2.11. Valitettavasti vain laite ei sitä löydä toiminnolla “Tarkista päivitykset (Check for updates)”.

Eikä se myöskään päivittynyt automaattisesti yöllä.

 

Miten uuden ohjelmistoversion saa päivittymään, josko se ehkäisisi jumittumista ?

(Jatkokysymys: onhan uudessakin ohjelmistoversiossa siltaava tila?)

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 2 June 2021, 09:36

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Siirryin eilen 5G-aikaan Huawei 5G CPE Pro 2-reitittimen myötä. Liittymänä on Elisa Mobiililaajakaista 300M. Käytössä on myös “Mobiililaajakaistan julkisen verkon IP”.

Kauniin alun jälkeen n. 5 tunnin käytön jälkeen yhteys katkesi ja reititin vaati virtajohdon irroituksen ja takaisin laiton. Ei siis hyvä alku.

Huomasin, että ohjelmistoversiona on 10.0.5.1, ja että tähän olisi toukokuusta 2021 lähtien tarjolla 11.0.2.11. Valitettavasti vain laite ei sitä löydä toiminnolla “Tarkista päivitykset (Check for updates)”.

Eikä se myöskään päivittynyt automaattisesti yöllä.

 

Miten uuden ohjelmistoversion saa päivittymään, josko se ehkäisisi jumittumista ?

(Jatkokysymys: onhan uudessakin ohjelmistoversiossa siltaava tila?)


Päivityksiä jaellaan porrastetusti ja välttämättä alueellasi ei vielä sitä ole jaossa automaattisesti.

Laita yksityisviestillä modeemin MAC-osoite ja sarjanumero @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä heitä päivittämään manuaalisesti.

Mitä ominaisuuksia päivityksessä on ja onko poistettu jotakin , niin siihen en osaa vastata , joten kysy em. tiimiltä sitäkin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Siltaustila löytyy edelleen. Mitään muutosta en varsinaisesti ole huomannut toiminnassa suuntaan enkä toiseen, ja päivitysten muutoslogit muutenkin on jotain valtionsalaisuuksia (edit. ihan siis Huaweilta asti)

Kiitokset neuvosta!

Omayhteisötiimi reagoi ja reititin on nyt päivitetty. Toivottavasti tällä on positiivinen vaikutus, ettei enää tule jumeja. Testaus jatkuu...