Huawei b525s-23a reitittimeen ei pääse sisään

  • 17 marraskuu 2017
  • 16 kommenttia
  • 2691 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 8 kommenttia
Ostin juhannukseksi 2017 otsikon mukaisen purkin ja siinä on alusta asti ollut vika, ettei hallintaan pääse sisään pika-asetusten teon jälkeen. Olen kokeillut resetoida laitteen useaan kertaan ja aina sama juttu. Mitäköhän tämän kanssa pitäisi tehdä? LAite itsessään toimii ihan oikein, mutta mitään asetuksia ja verkkojen nimiä ei pääse muuttamaan.

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Käytätkö siltaavaa tilaa?

Tällöin joudut vaihtamaan tietokoneesi verkkosovittimen asetuksiin käsin sellaisen IP-osoitteen, joka on samasta aliverkosta kuin reitittimesikin. Jos modeemi on esimerkiksi 192.168.8.1, laita tietokoneellesi vaikka 192.168.8.2, maski 255.255.255.0, niin pääset modeemin asetuksiin.

Jotta pääset internetiin, palauta tietokoneelle automaattiset asetukset eli DHCP.

Käytätkö VPN-yhteyttä?

Varmista, että VPN-yhteytesi ei tunneloi modeemisi hallintaosoitetta.
Siis laite vastaa kyllä selaimella 192.168.100.1 osoitteessa, mutta ei hyväksy asetettua salsanaa, ilmoittaa ettei tunnus ja salasana vastaa toisiaan ja kolmen yrityksen jälkeen kehottaa yrittämään myöhemmin uudelleen.
Edit:
Ja käytän yhteyteen Wlania, pitäisikö konfigurointi tehdä kaapelilla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oletko vaihtanut joko kirjautumis- tai langattoman lähiverkon salasanan?

Huomoithan, että vaikka nämä saattavat olla tehdasasetuksilla yksi ja sama, sen jälkeen kun kerran vaihdat jomman kumman, ne alkavat elää omaa elämäänsä.

Eli varmista, että kirjaudut modeemin hallintaan hallintasalasanalla.

Joissakin modeemeissa hallinnan langattoman yhteyden kautta voi estää. Ethän ole epähuomiossa valinnut tätä asetusta käyttöön?
Hei,

Kiitos vastauksestasi. Olen ymmärtänyt, että reitittimen hallinta salasana on eri kuin langattoman lähiverkon salasana. Langattoman salasanan vaihdon jälkeen verkkoon liittyminen tapahtuu uudella salasanalla. Tämä toimii kyllä. Pikaasetusten asettamisen jälkeen kun laitetta menee uudelleen konfiguroimaan laite kysyy hallinan tunnusta ja salasanaa ja ei hyväksy näitä. Nämä on pakko asettaa pika-asetuksissa, muutoin ei pääse eteenpäin. Pika-asetuksissa ei voi säätää sitä pääseekö reititintä konfiguroimaan WLANin kautta vai ei.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Voisiko salasanan asettamisessa pika-asetuksissa olla jotakin häikkää? Kokeile mennä pika-asetusrumba läpi jollakin toisella selaimella.

Huomioithan Caps Lock-näppäimen tilan, eli ettet asettanut salasanaa eri kokoisilla kirjaimilla kuin millä yritit sisään.

Voiko koko pika-asetussysteemin ohittaa ja siirtyä tekemään asetukset suoraan hallintasivulle?
En ainakaan löytänyt miten ohittaisin tuon pika-asetus systeemin. Ja caps lock on huomioitu salasanoja kirjoittelen päivittäin kymmeniä kertoja joten typon piikkiin en tuota laittaisi. Eilen illalla resetoin laitteen varmaan 10 kertaa ja aina sama lopputulos.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kun kaikki ylläolevat asiat on huomioitu, eipä tuossa jää enää muuta mahdollisuutta, kuin että reitittimesi on rikki. Vie se takuuhuoltoon.
Soitin asiakaspalveluun ja heiltä ollaan yhteydessä illalla kun olen reitittimen luona.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kannattaa myös kokeilla palauttaa laitteeseen tehdasasetukset reset-painikkeesta.

Sitten seuraavan kokeilu verkkokaapelilla kytketyllä laitteella.

Paikallinen hallinta (www-selain) = http://192.168.100.1
Käyttäjätunnus = admin
Salasana = Langattoman verkon salasana Wi-Fi Key, joka löytyy laitteen pohjassa olevasta tarrasta.
Reset painikkeella palautusta tein eilen noin 10 kertaa...

RATKAISU!

Tänään tein pika-asetukset verkkokaapelilla ja kaikki toimi niinkuin kuuluukin.
Täällä samankaltainen ongelma samaisen reitittimen kanssa. Mitenkään ei päästä muuta kuin pika-asetuksiin. Voisiko Ujo kertoa tarkemmin kuinka sai homman lopulta onnistumaan ja pääsi asetuksia muuttamaan?
Reititintä on resetoitu useita kertoja, pika-asetuksia tehty nettyhteydellä ja ilman nettiyhteyttä poistaen sim-kortti ja yhteys pelkän ethernit-kaapelin kautta. Aina päästää vain pika-asetuksiin.
Sekin hämmentää, että pika-asetusten 5/5 sivulla kysyy aina salasanan vaihtoa, mutta ei hyväksy edellisen sivun hyväksymää wlan-salasanaa (wi-fi key) nykyiseksi salasanaksi. Antaa yrittää muutaman kerran ja siirtyy sitten uudelleen kirjautumissivulle. Näyttää kyllä siltä, että on luonut profiilin.
Kirjautumaan ei pääse kuin admin+ admin -tunnuksilla, kun yritimme matiiaksen ohjetta admin+wi-fi key tunnuksia käyttäen. Mitä vielä voimme yrittää?
Hei Apuatarpeen,

Ensimmäiseksi tee tehdasresetti.

Ensimmäisellä sivulla laita tunnukseksi admin ja se laitteen pohjassa oleva salasana, sitten aseta seuraavalla sivulla Wlanin SSID ja salasana ja tuolla 5/5 sivulla itsellesi helppo salasana ja käytä tätä salasanaa kun seuraavan kerran kirjaudut. tunnuksena edelleen admin. Auttaisiko tämä? ja kone kiinni ethernet-kaapelilla kun teet nämä pika-asetukset.
Toivottavasti saat toimimaan.
Kiitos neuvoista, näinhän se menikin. Eli nyt toimii!
Hienoa että sait toimimaan ja että neuvoista oli apua
Ostin juhannukseksi 2017 otsikon mukaisen purkin ja siinä on alusta asti ollut vika, ettei hallintaan pääse sisään pika-asetusten teon jälkeen. Olen kokeillut resetoida laitteen useaan kertaan ja aina sama juttu. Mitäköhän tämän kanssa pitäisi tehdä? LAite itsessään toimii ihan oikein, mutta mitään asetuksia ja verkkojen nimiä ei pääse muuttamaan.

Luin koko palstan läpi ja tein kaikki jutut. Ei vaan B525 hyväksy salasanaa ja asetuksia EI pääse tekemään.

Palautan kai koko laitteen takaisin Elisalle, nyt saa edullisesti samoja operaattorivapaita laitteita.
Ihan turha pelleillä sellaisen laitteen kanssa, joka ei toimi kuten pitäisi.
Ja kun salasanaa ei hyväksy (käyttäjät. admin ja salasana sama kuin Wi-Fi Key näissä Elisan systeemeissä. Opraattorivapaissa molemmat ovat admin. sitäkin olen elisan B525-laitteessa kokeillut, kuten muitakin konsteja. Olisi muutakin tekemistä. Ei ole hyvää mainosta Elisalle!
Tulisiko sieltä tai palstalta vielä apua ennen palautusta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos ei päästä resetinkään jälkeen kirjautumaan, voi laitteen ohjelmisto olla korruptoitunut. Silloin laite tulee toimittaa myymälään huoltoa / vaihtoa varten.

Osallistu keskusteluun