Kysymys

Laskussa Valtakunnallisia yritysnumeroita??

  • 1 marraskuu 2014
  • 11 kommenttia
  • 3679 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Saunalahdelta tuli lasku jossa on rivi:

Puhelut

  Valtakunnalliset yritysnumerot 1.9.2014-30.9.2014, 55 kpl ja kesto 05:23:15, hintaa 33,17

En tosin ole soittanut mihinkään palvelunumeroon yli viittätuntia ja liittymään sisältyviä puheluita on sen 6 tuntia.

Onko puhelimeni kaapattu?, mitään erittelyä ei näy, jossa kerrottaisiin mikä tämä mystinen numero on, josta minua laskutetaan.

Onko ainut vaihtoehto tehdä rikosilmoitus?

Laskua en tuolta osuudelta kyllä maksa.

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ikävä kyllä Suomesssa saa olla todella tarkkana, ettei soita maksullisiin palvelunumeroihin. Jopa meripelastus on nykyään maksullisessa palvelunumerossa! Lisäksi palvelunumeroiden käyttäjät usein valehtelevat, ettei heille soittaminen mukamaste olisi kallista.

Oletko käynyt tarkistamassa liittymän hallintasivut https://verkkoasiointi.elisa.fi/  Tuolta pitäisi löytyä puheluerittely. Joskin hallintasivuston uusimisen vuoksi siellä esiintyy tällä hetkellä jos jonkinlaisia toimintahäiriöitä.

Kannattaa myös muistella, ettei ole soittanut normaalihintaisten puhelinnumeroiden ulkopuolelle. Normaalihintaiset puhelinnumerot tunnistat alkunumeroista 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098.

Kaikki muut numerosuunnat on hinnoiteltu omilla erikoistaksoillaan.

Ensimmäisenä kannattaa tehdä Saunalahdelle laskureklamaatio.
Valtakunnalliset tilaajanumerot eivät ole palvelunumeroita, vaikka niistä peritäänkin erillinen maksu, joka on usein korkeampi kuin mpm/pvm.
Käyttäjätaso 7
Jonottanut saunalahden asiakaspalveluun?

Sähkölaitokselle? Kuntaan? Mihin tahansa valtion putiikkiin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Saunalahden liittymään puhe- ja viestipaketteihin kuuluvat normaalihintaiset tapahtumat GSM/lankanumeroihin.

Ulkopuolelta menevät mm. palvelu- ja yritysnumerot.

Jos käyt Oma Saunalahden erittelyssä, siellä näkyy eriteltynä minne kaikkialle olet soittanut Valtakunnalliset puhelinnumerot -kohdassa. Puhelimen / liittymän kaappaaminen vaatisi puhelimen ja/tai SIM-kortin varastamista.

Tässä tapauksessa tuskin on petos kysymyksessä, jos on omaa tietämättömyyttään ajatellut, että liittymäpakettiin kuuluu KAIKKI!
Niitä oli 55 kpl!;)
Käyttäjätaso 7
antero kirjoitti:
Niitä oli 55 kpl!;)

Viittaa vahvasti siihen, että jollain tutulla on yritysliittymä, johon soittaminen ei kuulu pakettiin. Tai sitten on kovasti kuunneltu hissimusiikkia johonkin paikkaan, lyöty aina välillä luuri kiinni ja aloitettu alusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:
Puhelimen / liittymän kaappaaminen vaatisi puhelimen ja/tai SIM-kortin varastamista.

Tahi tilaajaidentiteetin kaappaamista,  sim-kortin kopiointia tai saman numeron luovuttamista kahden asiakkaan käyttöön samaan aikaan.

Mahdollisuuksia virheelle on monia. Lisäksi laskutusjärjestelmässä puhelu on voinut kirjautua väärin tai taksoitus on ollut väärä.

Jos ei heti tule mieleen Ai perhana, Villehän sai työpaikalta uuden kännykän. Siinähän olikin kallis 106/107/010/020/029/030/071/075-puhelinnumero!, kannattaa tukia puheluerittely ja tarpeen mukaan reklamoida lasku.
Käyttäjätaso 7
irritus kirjoitti:

Tahi tilaajaidentiteetin kaappaamista,  sim-kortin kopiointia tai saman numeron luovuttamista kahden asiakkaan käyttöön samaan aikaan.

... tai Saunalahti on taas lähettänyt kaksi sim-korttia samalla tunnistenumerolla, ja toisen saanut asiakas on jättänyt aktivoinnin tekemättä tahi jättänyt huomioimatta aktivoinnin epäonnistumisen "...on jo käytössä. Ota yhteys asiakaspalveluun" ja käyttää iloisesti liittymää sen ensimmäisen aktivoijan laskuun.

Tosin ainakin puheluiden vastaanottamisen suhteen tämä on vähän hankalampi kuvio...
Asia selvisi, kiitos neuvosta mistä näin erittelyn.

Eipä tosiaan minulle kerrottu että numero johon soitin, oli yritysnumero!

Olkaa tarkkana minne soitatte... voi penaali.... :)

Asia ratkaistu.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Aika monissa (kaikissa?) firmoissa yritysnumeroiden takana olevilla kännyköillä on myös se "normaali" kännykkänumerokin. Jos jollain kaverilla on tällainen luuri käytössä niin kannattaa pyytää antamaan se suora kännykkänumero 010/020/minkätahansa numeron sijasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Meillä esim.työpuhelimen ns.kännykkänumeroon soittaminen toimistoaikaan kasvattaa laskua ja on ihan sama,soittaako siihen vai 020...alkusena eikä kuulu pakettiin. Kun soitat samaan numeroon klo 17 jälkeen,se sisältyykin jo pakettiin. En tiedä toimiiko muualla näin,mutta meillä toimii.

Osallistu keskusteluun