Onko syytä ottaa vakavasti vai ohittaa viesti kokonaan? Mistä tämä voisi johtua?
Onko nyt kyseessä kiinteä laajakaista?
Melkeinpä kokeilisin resetoida modeemin ensimmäisenä toimenpiteenä. Jos modeemille on pesiytynyt jokin haittaohjelma, kuolee se resetoinnin yhteydessä. Resetointi onnistuu painamalla esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää "reset" -painiketta yhtäjaksoisesti noin 10-15sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.
Mikäli käytössä on jokin muu kuin operaattorilta hankittu modeemi, varmista, että siinä on tuorein ohjelmistoversio sisällä.
Antamiesi tietojen perusteella on muuten hyvin hankala sanoa, onko se roskapostia vai ihan oikea varoitus operaattorilta. Parhaiten saat tähän vastauksen olemalla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai laittamalla tarkempia tietoja (myös asiakasnumerosi ja omat yhteystietosi)
Onko syytä ottaa vakavasti vai ohittaa viesti kokonaan? Mistä tämä voisi johtua?
Hei Lentäväkana ja tervetuloa OmaYhteisöön! Viesti kannattaa ottaa suhteellisen vakavasti. Elisa saa tiedon tietoturvaongelmista Viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskukselta. Kannattaa tässä tilanteessa käydä tämän sivun kautta löytyvät ohjeet, mitä laitteille tulisi ensimäisenä tehdä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/tietoliikenteen-vaarantaminen/

Tietokoneessasi saattaa olla virus ja tietokone voi olla osa bottiverkostoa. Suosittelen päivittämään laitteiden tietoturvaa - varmista, että Avast on uusin, aja Malwarebytes haittaohjelmien varalta. Tarkista, ettei puhelimessasi ole epäilyttäviä sovelluksia. Resetoi modeemi ja vaihda sen oletuskirjautumistiedot. Elisa avaa liittymän, kun verkkosi on jälleen kunnossa. Asenna käyttöjärjestelmät uusiksi tarvittaessa viimeisenä keinona.
Nyt soi Ncrypta - Shock Therapy (Radio Edit).
Hyvää myöhäisiltaa!
Moi!
Mulle tuli samainen tekstiviesti tänään aamulla. Hoitelin kaikki toimenpiteet mitä abuse sivuilta löytyi, mutta miten voin olla nyt varma että homma on ok? Hjälp Elisan ammattilaiset!
Moi!
Mulle tuli samainen tekstiviesti tänään aamulla. Hoitelin kaikki toimenpiteet mitä abuse sivuilta löytyi, mutta miten voin olla nyt varma että homma on ok? Hjälp Elisan ammattilaiset!
Moi Jos nuo mainitut toimenpiteet on tehty niin voi helpoituksesta huokaista. Siitä tietää, että asiat on kunnossa jos meiltä päin ei enää tule uudelleen samantyyppisiä viestejä
Eikä tarvitse huolta kantaa että liittymä sulkeutuisi yllättäen viestin varoituksen mukaan, vaan jos haitake linjoilla edelleen piilee niin lähetämme uutta tekstaria ennen sulkutoimenpiteitä.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Elisalaisten sisäänkirjautuminen Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi