Vastattu

Mitä tarkoittaa??

  • 11 April 2019
  • 5 kommenttia
  • 4791 katselukerrat

Hei! Internet-liittymäsi (numero) on väärinkäytön alaisena. Syy: Porttiskannaus. Estä väärinkäyttö mahdollisimman pian tai liittymä suljetaan. Liittymän avauksesta veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun. Lisätietoa ja apua: (linkki tänne tai soitto numeroon) T. Elisa

Onko syytä ottaa vakavasti vai ohittaa viesti kokonaan? Mistä tämä voisi johtua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vektoriikka 11 April 2019, 12:36

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tervetuloa OmaYhteisöön @Lentäväkana!

Onko nyt kyseessä kiinteä laajakaista?

Melkeinpä kokeilisin resetoida modeemin ensimmäisenä toimenpiteenä. Jos modeemille on pesiytynyt jokin haittaohjelma, kuolee se resetoinnin yhteydessä. Resetointi onnistuu painamalla esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää "reset" -painiketta yhtäjaksoisesti noin 10-15sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Mikäli käytössä on jokin muu kuin operaattorilta hankittu modeemi, varmista, että siinä on tuorein ohjelmistoversio sisällä.

Antamiesi tietojen perusteella on muuten hyvin hankala sanoa, onko se roskapostia vai ihan oikea varoitus operaattorilta. Parhaiten saat tähän vastauksen olemalla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai laittamalla tarkempia tietoja (myös asiakasnumerosi ja omat yhteystietosi) @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. He voivat tarkistella, onko Elisa oikeasti moista toimintaa liittymälläsi havainnut.
Käyttäjätaso 3
Hei! Internet-liittymäsi (numero) on väärinkäytön alaisena. Syy: Porttiskannaus. Estä väärinkäyttö mahdollisimman pian tai liittymä suljetaan. Liittymän avauksesta veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun. Lisätietoa ja apua: (linkki tänne tai soitto numeroon) T. Elisa

Onko syytä ottaa vakavasti vai ohittaa viesti kokonaan? Mistä tämä voisi johtua?

Hei Lentäväkana ja tervetuloa OmaYhteisöön! Viesti kannattaa ottaa suhteellisen vakavasti. Elisa saa tiedon tietoturvaongelmista Viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskukselta. Kannattaa tässä tilanteessa käydä tämän sivun kautta löytyvät ohjeet, mitä laitteille tulisi ensimäisenä tehdä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/tietoliikenteen-vaarantaminen/ 🙂 Toki kuten @Dj_God sanoikin voit esimerkiksi laittaa asiakasnumerosi omiin tietoihisi niin pääsemme tarkastelemaan asiaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Tietokoneessasi saattaa olla virus ja tietokone voi olla osa bottiverkostoa. Suosittelen päivittämään laitteiden tietoturvaa - varmista, että Avast on uusin, aja Malwarebytes haittaohjelmien varalta. Tarkista, ettei puhelimessasi ole epäilyttäviä sovelluksia. Resetoi modeemi ja vaihda sen oletuskirjautumistiedot. Elisa avaa liittymän, kun verkkosi on jälleen kunnossa. Asenna käyttöjärjestelmät uusiksi tarvittaessa viimeisenä keinona.

Nyt soi Ncrypta - Shock Therapy (Radio Edit).

Hyvää myöhäisiltaa!

Moi!

Mulle tuli samainen tekstiviesti tänään aamulla. Hoitelin kaikki toimenpiteet mitä abuse sivuilta löytyi, mutta miten voin olla nyt varma että homma on ok? Hjälp Elisan ammattilaiset!

Käyttäjätaso 5

Moi!

Mulle tuli samainen tekstiviesti tänään aamulla. Hoitelin kaikki toimenpiteet mitä abuse sivuilta löytyi, mutta miten voin olla nyt varma että homma on ok? Hjälp Elisan ammattilaiset!

Moi @Elf ja tervetuloa OmaYhteisöön :blush: Jos nuo mainitut toimenpiteet on tehty niin voi helpoituksesta huokaista. Siitä tietää, että asiat on kunnossa jos meiltä päin ei enää tule uudelleen samantyyppisiä viestejä 👍 Eikä tarvitse huolta kantaa että liittymä sulkeutuisi yllättäen viestin varoituksen mukaan, vaan jos haitake linjoilla edelleen piilee niin lähetämme uutta tekstaria ennen sulkutoimenpiteitä.