Kysymys

Elisa viihteen irtisanominen kesken sopimuskauden!

  • 14 February 2016
  • 31 kommenttia
  • 3827 katselukerrat

Hei kaikki elisa viihteeseen pettyneet, jotka haluavat päästä irti palvelusta, mutta sopimuskausi on kesken niin siihen löytyy keino. Nimittäin vetoatte vaan sopimusrikkomukseen kun palvelun laatu on laskenut siitä mitä teille on luvattu varsinkin sen uuden mustan boxin kanssa, siinä nimittäin EI toimi se pause palvelu jolloin voi itse pitää taukonsa ohjelmien katselussa. Tähän vetoamalla sain itse määräaikaisuuden pois ja sanoin viihteen irti kun sain muualta halvemmalla samanlaisen palvelun nopeammalla yhteydellä. ????

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

31 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Netgemin mustalla boksilla pystyy katselemaan tallennuksia ennen kuin ohjelma on päättynyt. Niitä pystyy kelaamaan eteenpäin ja taaksepäin ja katselun voi laittaa myös pauselle.



Yleisesti ottaen sanoisin, että ihmisten kannattaisi miettiä millaiseen sopimukseen kirjoittavat nimensä. Jos et halua sitoutua maksamaan jostain palvelusta 24 kuukautta, älä tee sopimusta jossa sitoudut maksamaan siitä 24 kuukautta. Tämä on aika yksinkertainen sääntö, jolla välttyisi monelta pettymykseltä. Moni tuntuu ajattelevan, että he voivat sopia mitä tahansa ja sitten myöhemmin vaan muuttaa mieltään.



Hyvä tietysti, että pääsit haluamaasi lopputulokseen.
Kyse ei olekaan siitä mitä sillä pystyy tekemään vaan siitä, että löysin tavan jolla siitä sopimuksesta pääsee irti noin niinkuin muillekin tiedoksi, jotka sitä haluavat. Ja tosiaan siinä boxissa ei ole pause toimintoa ilman ohjelma menee nauhalle etukäteen. Siis tämä oli tiedoksi niille ketkä eivät halua maksaa moisia summia hitaasta netistä ja viihdepalvelusta (ADSL).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos sinulla on hidas ADSL, se todennäköisesti johtuu asuntoosi tulevista puhelinlinjoista. Varaudu siihen, että jos tilaat ADSL-liittymän joltain toiselta toimittajalta, se ei ole yhtään nopeampi, koska niitä samoja kaapeleita joka ikinen operaattori käyttää.



PS. Netgemin boksilla saa tallennuksen päälle kesken ohjelman ja ohjelma tallentuu alusta lähtien vaikka tallennuksen aloittaisi puolivälistä. Eli kyllä sen pauselle saa, jos vähän yrittää...  :D
Kyse on edelleen siitä että löysin porsaanreiän päästä huonosta diilistä pois. Oletko joku elisan trolli vai muuten tyhmä?? Ominaisuudet eivät ole enää sitä mitä mulle on myyty, rautalangasta väännettynä! Nykyinen netti tulee ilmoja pitkin kodin laitteille 50 megaa ja 16,90e/kk plus tv palvelu 3,5e/kk ja hyvin pelittää.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Nakki1 kirjoitti:

Oletko joku elisan trolli vai muuten tyhmä?? 
Jos näistä vaihtoehdoista pitää valita, valitsen vaihtoehdon "muuten tyhmä".
Jep...no minä en periaatteessa maksa liikaa palveluista vaikka rahaa onkin, tyhmäähän se on.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Itselläni on 100M mobiililaajakaista ja Viihde ilman laajakaistaliittymää. Koen palvelun ominaisuudet ja hinnan kilpailukykyiseksi omiin tarpeisiini ja budjettiini.
Jep no tänne korpeen ei taida saada kuin 50 megaa ilmoja pitkin, mutta se ja tv palvelu alle 20e/kk ei ole mielestäni kova hinta. Lisäksi vaihdoin saunalahden puhelinliittymän pois kun netti tökki varsinki tässä kotona ja sain kympin halvemmalla eli 20megaa (joka riittää puhelimelle varsin hyvin)+5000min+5000text ilman datakattoa, vajaa 17e/kk. Ennen maksoin puheluista sen 25e/kk 50 megan netillä, mutta oikeat nopeudet kaukana siitä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Meikällä on muuten sama tilanne, että ADSL linjat on liian hitaat. Käytin aluksi 50M mobiilikaistaa ja jossain vaiheessa päädyin kokeilemaan, josko 100M toimisi ja näytti toimivan.



Viihde-palvelun halusin kun vanha digiboksi rupesi temppuilemaan enkä halunnut investoida uuteen. Lisäksi halusin Ylen ja maikkarin kanavat HD-lähetyksenä sekä mahdollisuuden katsella tallenteita ulkomailla. Reissuhommissa siitä on paljon iloa. Siinä vaan kävi siten, että tarjonta kohtasi kysynnän.



Nyt kun on tottunut siihen, että tallenteet on pilvessä ja niitä voi katsoa missä vain, ei tee mieli palata aikaan jolloin tallenteet on vain olohuoneen digiboksin kiintolevyllä.



Mutta kai se oleellisin asia on se, että jokainen tilaa sitä, mitä tarvitsee. 🙂
Joo niinhän se menee että jokainen tilaa tarvitsemansa, itse kilpailutan lähes kaiken vuoden välein ja valitsen siitä hinta-/laatusuhteeltaan parhaimman. Pilveenhän ne menee tallenteet nykyään varmaan kaikilla operaattoreilla. Ei ole mullakaan ollu ns digiboxia levyllä aikoihin. Tähän tv-palveluun on ottanut boxia/tv korttia, koska heitän ohjelmat ruudulle tai tykille chromecastillä, näin sen hinta on vaan tuo 3,5e/kk. Tosin jos maksukanavia tilaa niin hintaa tulee lisää niinku kaikilla. Nettiä antoivat 2kk kaupantekijäisiä ja tv palvelua 3kk ilmatteeksi testiksi. Näillä mennään nyt kokeeksi. ????
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Totta kai toimimaton palvelu voidaan purkaa kesken sopimuskauden, jollei sitä voida korjata. Aina kuitenkin nämä päätökset tehdään viankorjauksessa, jossa todetaan ettei palvelua saada korjattua. Se, että laitteesta puuttuu joku käyttäjän toivoma ominaisuus ei siis ole irtisanomisperuste. :) 
Kuulepas "Mits" tottakai sinä elisalaisena kirjotat mitä sylki suuhun tuo, mutta toi että uudesta boxista puuttuu toiminto joka kuuluu sopimuksen, EI OLE HÄIRIÖ vaan myymänne tuotteen palvelutason heikennys ja se on syy irtisanomiseen sanotte te mitä haluatte niin silleen se asia on. Minulle on myyty viihde palvelu parivuotta sitten sillä valkealla boxilla ja sopimuksen päättyessä puhelinmyyjänne soitti jatkoa palveluun. Sanoin että se valkoinen boxi avautuu todella pitkään, hakee joka kerta kanavat uudestaan ja jumittaa etenkin maksukanavia selatessa niin sepä sanoi että laitetaan uusi parempi boxi ja uusi soppari johon suostuin, mutta tästäpä puuttuu toiminto, joka minulle on myyty ja josta ei ole sanottu ettei sitä ole uudella boxilla. Se ei siis ole häiriö vaan palvelun tason lasku. Tämä voidaan kysyä vaikka kuluttaja asiamieheltä jos joku ton nojalla haluaa päästä eroon teidän ylihintaisesta viihdepalvelusta todella pitkine sopimusaikoineen. Nii ja se Kymp viihde oli ihan paras ennenku elisa ostin sen firman, siinä kaupassa lähti esim kahden viikon tallennus joka kanavalta pois (ei maksulliset) eli kanavia pystyi katsomaan kaksi viikkoa taaksepäin. Sekö on sitä asikkaiden palvelua että karsitaan hyviä juttuja pois, mutta hinta pysyy samana tai nousee??
"Käyttäjän toivoma ominaisuus" nyt se onkii sillä nimellä mikä oli ennen teidän kovasti mainostama ominaisuus elisa viihteessä, eturivin näyttelijät oikeen mainoksissa, muistan ton "pidä taukosi kun sinulle sopii" hehe ????
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Nakki1 kirjoitti:

Kuulepas "Mits" tottakai sinä elisalaisena kirjotat mitä sylki suuhun tuo, mutta toi että uudesta boxista puuttuu toiminto joka kuuluu sopimuksen

Ehkä kuitenkin haluaisin kysyä, että oletko lukenut sen sopimuksen, jonka teit Elisan kanssa? Ei siinä sanota, että palveluun kuuluu pause-nappi.



Sopimuksessa lukee seuraavasti:



Palvelun ominaisuudet vaihtelevat käyttöliittymittäin, eivätkä kaikki ominaisuudet ole käytettävissä kaikissa käyttöliittymissä. Osa palveluista saattaa olla lisämaksullisia käyttöliittymästä riippuen. Elisalla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla sekä muuttaa Palvelun ominaisuuksia ja sisältöä tai poistaa osia niistä. Elisa kehittää jatkuvasti palveluaan, minkä johdosta palvelun sisältö saattaa muuttua.:D
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllähän se on ihan tieto, että kun muutoksia tehdään niin kaikkia se ei tule miellyttämään. Uusin boksi taidettiin aika pitkälle palautteiden perusteella kehitellä ja siinä on paljon hyviäkin puolia. 🙂  Paljon on myös tullut palautteita, joiden perusteella palveluita pyritään parhaan mukaan kehittämään myös jatkossa. :) 
Voi ***** käy sinäki siinä viisastelemaan! Väännetään ratakiskosta, jos mulle on myyty palvelu tietyillä ominaisuuksilla niin eihän se ***** mee niin että ominaisuuksia lähtee pois kun saat uuden boxin toimimattomuus ongelman takia. Sama ku meet ostaa auton samaa mallia uuden version ni huomaat et mitä *****a eihän tässä ole takavaloja tms ollenkaa tässä mallissa. Kui yksinkertaisia ihmisiä täällä oikee on? Yritin vaan kertoa että millä verukkeella tosta sopparista pääsee pois jos ei sitä halua pitää. Tämäkin selvisi kun katsoin jonkuu aikaa sitten hyvää sarjaa ja kaveri soitti niin aattelin että menempä tupakille juttelemaan ja laitan pausen niin eihän tää boxi virkkanu siihen mitään..
Se on ihan *****n sama mitä missäki boxissa on toimintoja, pointti on se että löysin ns porsaanreiän päästä määräaikaisuudesta pois...PISTE
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ja ennen kuin vetoaa sopimusrikkomukseen, kannattaisi ottaa selville, mitä on sopinut. 😛
Just just, ei sulle yksinkertaiselle tullu vieläkään selväksi asian pointti. Pääasia et sain tuon palvelun poikki ja hyvä niin. Ja tiedän mitä oon sopinut silloin parivuotta sitten ja sopimusta jatkettiin samoilla ehdoilla. Minä vetosin sopimusrikkomukseen ja sain määräaikaisuuden pois ja sen saa muutkin halukkaat ihan samalla tavalla. Ei mulla muuta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyllä hyvä porsas aina reiän löytää, mutta pointtini on se, että kyseessä ei ole sopimusrikkomus jos asiasta ei ole sovittu.
Käyttäjätaso 4
Toivottavasti tämä keskustelu jatkuu vielä pitkään. Taidan paistaa popcornit!
No kyllä on tai ainakin sen perusteella sain ton *****an pois. Palvelun taso heikkeni uudella boxilla eikä siitä kukaan maininnut mitään, päinvastoin piti olla parempi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mulla on jo irtokarkit tässä kädenulottuvilla... :P



Se vähän harmittaa, että ennakkosensuuri poistaa mehukkaimmat nimittelyt.
Niistähän vaan lihoaa, hyi teitä 😃
Nakki1 kirjoitti:

No kyllä on tai ainakin sen perusteella sain ton *****an pois. Palvelun taso heikkeni uudella boxilla eikä siitä kukaan maininnut mitään, päinvastoin piti olla parempi.
Tällaisessa tilanteessa sen vanhan voi kyllä vaihtaa takaisin käyttöön (olettaen, että Viihteen nettiliittymä on edelleen Elisan kiinteässä verkossa, eikä esim. ole vaihdettu mobiiliksi).



Toiset kokevat live-pause ominaisudeen puuttumisen tärkeäksi, toiset taas tyykkäävät uuden boksin mukanaan tuomasta Netflixistä ja kattavammasta Yle Areenasta.



Makuasioita, niinkuin se Koistisen labradorinnoutajakin joskus totesi nuollessaan PIIP...