Elisan kaapelimodeemi ei saa verkkoyhteyttä

  • 9 March 2017
  • 6 kommenttia
  • 2238 katselukerrat

Tässä on viime päivinä ollut useammin kuin kerran että kaapelimodeemin valot ovat ok (eli nettivalo palaa tasaisesti) mutta netti ei toimi. Aiemmin on auttanut virtojen käyttö pois jonka jälkeen netti on taas aikansa toiminut.

No eilen ei tuokaan auttanut ja menin sitten tekemään täyden resetin. Katselin illalla useamman tunnin mutta modeemi ei löytänyt verkkoa, eli tekee sitä silmukkaansa missä lähtee hakemaan ilmeisesti kanavien taajuuksia ja sitten yrittää löytää verkkoa ja sitten taas alusta kun verkkoa ei löydy.

Tein vielä resetin illalla ja aamulla oli edelleen samassa silmukassa.

Tein taas resetin mutta eipä tuo tuosta taida herätä?

Mitähän tässä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

Omalle gurulle en viitsisi euroja syytää kun omasta mielestäni ongelma ei ole nyt minun aiheuttama...

Olen Muuramessa Tervamäen alueella, liekö täällä muillakin samaa ongelmaa?

t. Timo

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

No nyt verkkovalo ilmestyi, ilmeisesti pitää vaan odottaa todella hartaasti ja pitkään ja yrittää useampaan kertaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei osu silmään kyllä tiedotetta ainakaan yleisemmästä häiriöstä yhteyksissä Muuramen alueella. Yleensä resetoinnin jälkeen yhteyden muodostuminen vie 15min-3h. Palaako siellä modeemissa nyt taas valot normaalisti ja toimiiko yhteys, vai jatkuuko ongelmat edelleen? Jos jatkuu, niin lisäähän asiakasnumerosi profiiliisi sille varattuun kenttään niin päästään kurkkaamaan yhteyden linja-arvoja. 🙂
Itse soittaisin Elisan vikapalveluun. Ennen puhelua kokeilisin toista tv-pistoketta jos mahdollista. Jos kyseessä on vanhempi Bewan C5200 on modeemi luultavasti hajonnut. Itse veikkaan että kyseessä saattaa olla pienempi vika paikallisessa solussa. Meillä oli uuden kämpän naapurustossa satunnainen vika verkossa, joka selvisi vasta 2. vikarilla. 1. Vikarin aikaan minulla oli viallinen modeemi (ei päästänyt sillattuna nettiin reitittimen kautta) ja toisella vikarilla selvisi piilevä vika verkossa. Ko. Vika oli ollut verkossa ilmeisesti pidempään, kun edellisen asukkaan poika oli valitellut heikkoa yhteyttä useamman vuoden, mutta muulla perheellä ei ollut ongelmia. Vika ilmeni pojalla vain sen vuoksi että hän pelasi netissä (siis yritti) muut perheen jäsenet käyttivät facebookkia ja iltalehteä, joissa +30% packetloss ei vaikuttanut selailuun. Myöskään kukaan naapurustossa ei ollut tehnyt vikaria kun kaikilla oli homma "ok" vaikka solussa oli vikaa. Eli vaan soittelemaan vikapalveluun, ja jos modeemi nyt nousee linjalle kannattaa kattoa paljon tulee packetlossia ja sit soittoa vikapalveluun.
Onni oli kovin lyhytaikainen, tuossa puolen päivän maissa taas nettiyhteyttä ei enää ollutkaan. Modeemin valot palavat kuten pitääkin, eli modeemin mielestä nettiyhteys olisi olemassa.

Kokeiin läppärillä piuhalla suoraan modeemiin mutta ei edes tuo paikallinen 192.168.100.1 sivu aukea.

Onko purkki sitten niin jumissa ettei totea enää mitään? Vaiko ihan rikki?

Käytin sähköt pois (eli en resetoinut tällä kertaa) ja tuossa se taas etsii taajuuksia epätoivoisesti.

Jotenkin tämän yhteyden kanssa puuhasteluun kun ei olisi aikaaja melko kalliskin tämä on ajatellen että jos tämän kanssa nyt alkaa olla jokapäiväistä riesaa.

Asiakasnumero on nyt lisätty profiiliin, hienoa olisi jos joku katsoisi ja saataisi tämä toimimaan.

t. Timo
Tein tälle vielä täyden resetin ja seurailin miten toimii.

Kun tuo "kierros" alkaa niin ensin tuolla 192.168.100.1 sivulla on tilana DS_TOPOLOGY_RESOLUTION (tms), sitten tulee RANGING... ja sitten pisimmän aikaa olla DHCPV4_IN_PROGRESS.

Jokaisella kierroksella tuo taajuus pysyy samana, 186.000 MHz.

Eli ei tuossa taajuutta kovin paljoa etsitä ainakaan noiden tietojen perusteella kun ei se kerran muutu?

DHCP osoitteet loppu tai ko palvelin hukassa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17
Kannattaa varmaankin tehdä se vikailmoitus jo samointein soittaen niin saat nopeammin vireille.

010 190 262
häiriöilmoitukset auki 24h