Liittymänä 100 megan laajakaista ja reititin Asus DSL-AC55U. Alusta alkaen vikana on ollut, että nettiyhteys menee poikki epämääräisen säännöllisen väliajoin (joskus toimii useamman päivän peräjälkeen, tosinaan menee poikki parikin kertaa päivässä). Tähän auttaa ainoastaan laitteen uudelleen käynnistys. Vaihdoin reitittemenkin uuteen samanlaiseen, koska luulin vian olevan laitteessa, mutta sama meno vaan jatkuu. Laitteessa kaikki valot palaa niin kuin pitääkin, päätelaitteen (esim. läppäri) wifi näyttää täyttä yhteyttä mutta laite ei pääse nettiin….eli ei nettiyhteyttä. Kun kirjaudun modeemiin, niin siellä näyttää, että yhteys on päällä???
Alkaa huumori olla kateissa tämän ongelman kanssa….onko kellään vinkkiä mitä tehrä????
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kyyhky58
Tervehdys vaan kaikille...lisäilin tietojani profiiliin...reitittimessä on piuhalla kiinni parikin konetta ja näilläkään ei verkkoon pääse silloin...tuota virransäästötoimintoa en nyt heti sieltä löytänyt...sellainen ominaisuus siinä häiriötilanteessa vielä on, jotta melko usein silloin siihen purkiin ei myöskään pääse kirjautumaan sisään… ei piuhalla eikä wifin kautta...mutta tämä ei tapahdu aina häiriön sattuessa….
Harmikseni en ole tallentanut logi tiedostoa josta kait sitä lukea osaava jotain irti saisi...laitan login talteen seuraavan häiriön sattuessa….
Purkissa on usbi väylä levyä varten jossa minulla on ollut ssd -levy kiinni...poistin senkin nyt viimeisimmän häiriön yhteydessä (su n. klo 17.00)...eli siitä saakka on nyt pelittänyt moitteetta...(sitä edellinen katkos oli viime torstaina)….eli tämä ompi tilanne tällähetkellä...
Katkeaako nettiyhteys kaikilta päätelaitteilta (puhelin, tabletti yms.) vai pelkästään läppäriltä?
Jos muilla laitteilla langaton verkko toimii, mutta pelkästään läppäriltä katkeaa, kannattaa kokeilla ensimmäiseksi läppärin langattoman verkkokortin ajureiden päivitystä / uudelleen asennusta. Suosittelen myös testaamaan sellaista, että teet puhelimesta ns. hotspotin, eli jaat puhelimesta nettiyhteyden läppärille langattomasti. Katkeaako langaton yhteys myös tällöin?
Oletko tarkistanut, onko tuohon Asusin reitittimeen saatavilla ohjelmistopäivityksiä? Yhteyden katkeamisen saattaa aiheuttaa myös viallinen firmware itse reitittimessä. Firmwaren päivittäminen saattaa korjata nämä ongelmat.
Kaikilta laitteilta katkeaa ja ongelma on nimenomaan siinä, että langaton verkko kyllä pelaa mutta laite ei pääse nettiin siitä huolimatta….ja kuten aiemmin sanoin, kun kirjaudun reittimeen niin sekin näyttää, että nettiyhteys on päällä mutta siitä huolimatta esim. läppäri ei pääse nettiin….uusin firmis on asennettu, eikä sekään auttanut eikä uuden reittimen hommaaminen!!
Viimeisin kokeilu on, jotta muutin reittimen LAN asetuksista DHCP välilehdeltä lupa-ajaksi vuorokauden sijasta 7 vrk:ta!!
Morjes @Kyyhky58 ja tervetuloa omastakin puolestani vielä OmaYhteisöön
Kurjempi homma, että nettiyhteydessä on nyt ongelmia voitaisiin varmuuden vuoksi myös kurkata tuo itse yhteys niin saadaan rajattua ongelmaa lisää, lisäisitkö vielä omaan profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin esimerkiksi asiakasnumerosi niin voidaan vilkaista tuota nettiyhteyden tilaa tarkemmin?
Onko tuossa purkissa muuten mikään laite kiinni verkkokaapelilla, vai ovatko kaikki laitteet wifi-verkon päässä kiinni?
Tervehdys vaan kaikille...lisäilin tietojani profiiliin...reitittimessä on piuhalla kiinni parikin konetta ja näilläkään ei verkkoon pääse silloin...tuota virransäästötoimintoa en nyt heti sieltä löytänyt...sellainen ominaisuus siinä häiriötilanteessa vielä on, jotta melko usein silloin siihen purkiin ei myöskään pääse kirjautumaan sisään… ei piuhalla eikä wifin kautta...mutta tämä ei tapahdu aina häiriön sattuessa….
Harmikseni en ole tallentanut logi tiedostoa josta kait sitä lukea osaava jotain irti saisi...laitan login talteen seuraavan häiriön sattuessa….
Purkissa on usbi väylä levyä varten jossa minulla on ollut ssd -levy kiinni...poistin senkin nyt viimeisimmän häiriön yhteydessä (su n. klo 17.00)...eli siitä saakka on nyt pelittänyt moitteetta...(sitä edellinen katkos oli viime torstaina)….eli tämä ompi tilanne tällähetkellä...
Tervehdys vaan kaikille...lisäilin tietojani profiiliin...reitittimessä on piuhalla kiinni parikin konetta ja näilläkään ei verkkoon pääse silloin...tuota virransäästötoimintoa en nyt heti sieltä löytänyt...sellainen ominaisuus siinä häiriötilanteessa vielä on, jotta melko usein silloin siihen purkiin ei myöskään pääse kirjautumaan sisään… ei piuhalla eikä wifin kautta...mutta tämä ei tapahdu aina häiriön sattuessa….
Harmikseni en ole tallentanut logi tiedostoa josta kait sitä lukea osaava jotain irti saisi...laitan login talteen seuraavan häiriön sattuessa….
Purkissa on usbi väylä levyä varten jossa minulla on ollut ssd -levy kiinni...poistin senkin nyt viimeisimmän häiriön yhteydessä (su n. klo 17.00)...eli siitä saakka on nyt pelittänyt moitteetta...(sitä edellinen katkos oli viime torstaina)….eli tämä ompi tilanne tällähetkellä...
Kävin mittaamassa linjaa ja nyt ei ole kyllä reiluun vuorokauteen katkoksia esiintynyt linjalla asti. Miten sinulla on nyt yhteys pelittänyt?
Viimesin katkos oli tosiaan viime sunnuntaina, eli siitä saakka on toiminut hienosti...olen tässä välissä vaihdellut purkissa asetuksia ja käynnistänyt sitä uudelleen aina sen jälkeen...vaihdoin mm. DSL -asetuksen Auto Sync-up:sta VDSL2:een…..eli tällä hetkellä pelittää loistavasti...voisko tehrä sillai, jotta jos se vielä rupeaa kenkkuilemaan, niin laitan viestiä tänne ja otan sen loki-tiedoston talteen, jos sitä pystyisi paremmin jäljittämään, kun tilanne ompi päällä...
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.