Vastattu

Nettiyhteys katoaa

  • 7 June 2021
  • 7 kommenttia
  • 268 katselukerrat

Liittymänä 100 megan laajakaista ja reititin Asus DSL-AC55U. Alusta alkaen vikana on ollut, että nettiyhteys menee poikki epämääräisen säännöllisen väliajoin (joskus toimii useamman päivän peräjälkeen, tosinaan menee poikki parikin kertaa päivässä). Tähän auttaa ainoastaan laitteen uudelleen käynnistys. Vaihdoin reitittemenkin uuteen samanlaiseen, koska luulin vian olevan laitteessa, mutta sama meno vaan jatkuu. Laitteessa kaikki valot palaa niin kuin pitääkin, päätelaitteen (esim. läppäri) wifi näyttää täyttä yhteyttä mutta laite ei pääse nettiin….eli ei nettiyhteyttä. Kun kirjaudun modeemiin, niin siellä näyttää, että yhteys on päällä???

Alkaa huumori olla kateissa tämän ongelman kanssa….onko kellään vinkkiä mitä tehrä????

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kyyhky58 8 June 2021, 20:48

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Tervetuloa OmaYhteisöön @Kyyhky58!

 

Katkeaako nettiyhteys kaikilta päätelaitteilta (puhelin, tabletti yms.) vai pelkästään läppäriltä?

 

Jos muilla laitteilla langaton verkko toimii, mutta pelkästään läppäriltä katkeaa, kannattaa kokeilla ensimmäiseksi läppärin langattoman verkkokortin ajureiden päivitystä / uudelleen asennusta. Suosittelen myös testaamaan sellaista, että teet puhelimesta ns. hotspotin, eli jaat puhelimesta nettiyhteyden läppärille langattomasti. Katkeaako langaton yhteys myös tällöin?

 

Oletko tarkistanut, onko tuohon Asusin reitittimeen saatavilla ohjelmistopäivityksiä? Yhteyden katkeamisen saattaa aiheuttaa myös viallinen firmware itse reitittimessä. Firmwaren päivittäminen saattaa korjata nämä ongelmat.

Kaikilta laitteilta katkeaa ja ongelma on nimenomaan siinä, että langaton verkko kyllä pelaa mutta laite ei pääse nettiin siitä huolimatta….ja kuten aiemmin sanoin, kun kirjaudun reittimeen niin sekin näyttää, että nettiyhteys on päällä mutta siitä huolimatta esim. läppäri ei pääse nettiin….uusin firmis on asennettu, eikä sekään auttanut eikä uuden reittimen hommaaminen!!

Viimeisin kokeilu on, jotta muutin reittimen LAN asetuksista DHCP välilehdeltä lupa-ajaksi vuorokauden sijasta 7 vrk:ta!!

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @Kyyhky58 ja tervetuloa omastakin puolestani vielä OmaYhteisöön :hugging:

Kurjempi homma, että nettiyhteydessä on nyt ongelmia :confused:  voitaisiin varmuuden vuoksi myös kurkata tuo itse yhteys niin saadaan rajattua ongelmaa lisää, lisäisitkö vielä omaan profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin esimerkiksi asiakasnumerosi niin voidaan vilkaista tuota nettiyhteyden tilaa tarkemmin? :slight_smile:

Onko tuossa purkissa muuten mikään laite kiinni verkkokaapelilla, vai ovatko kaikki laitteet wifi-verkon päässä kiinni? :thinking:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Periaatteessa myös reitittimen mahdollinen virransäästötoiminto (Power Saving / Eco) voisi tuollaisia ongelmia aiheuttaa, jos moinen on käytössä.

Tervehdys vaan kaikille...lisäilin tietojani profiiliin...reitittimessä on piuhalla kiinni parikin konetta ja näilläkään ei verkkoon pääse silloin...tuota virransäästötoimintoa en nyt heti sieltä löytänyt...sellainen ominaisuus siinä häiriötilanteessa vielä on, jotta melko usein silloin siihen purkiin ei myöskään pääse kirjautumaan sisään… ei piuhalla eikä wifin kautta...mutta tämä ei tapahdu aina häiriön sattuessa….

Harmikseni en ole tallentanut logi tiedostoa josta kait sitä lukea osaava jotain irti saisi...laitan login talteen seuraavan häiriön sattuessa….

Purkissa on usbi väylä levyä varten jossa minulla on ollut ssd -levy kiinni...poistin senkin nyt viimeisimmän häiriön yhteydessä (su n. klo 17.00)...eli siitä saakka on nyt pelittänyt moitteetta...(sitä edellinen katkos oli viime torstaina)….eli tämä ompi tilanne tällähetkellä...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tervehdys vaan kaikille...lisäilin tietojani profiiliin...reitittimessä on piuhalla kiinni parikin konetta ja näilläkään ei verkkoon pääse silloin...tuota virransäästötoimintoa en nyt heti sieltä löytänyt...sellainen ominaisuus siinä häiriötilanteessa vielä on, jotta melko usein silloin siihen purkiin ei myöskään pääse kirjautumaan sisään… ei piuhalla eikä wifin kautta...mutta tämä ei tapahdu aina häiriön sattuessa….

Harmikseni en ole tallentanut logi tiedostoa josta kait sitä lukea osaava jotain irti saisi...laitan login talteen seuraavan häiriön sattuessa….

Purkissa on usbi väylä levyä varten jossa minulla on ollut ssd -levy kiinni...poistin senkin nyt viimeisimmän häiriön yhteydessä (su n. klo 17.00)...eli siitä saakka on nyt pelittänyt moitteetta...(sitä edellinen katkos oli viime torstaina)….eli tämä ompi tilanne tällähetkellä...


Kävin mittaamassa linjaa ja nyt ei ole kyllä reiluun vuorokauteen katkoksia esiintynyt linjalla asti. Miten sinulla on nyt yhteys pelittänyt?

Viimesin katkos oli tosiaan viime sunnuntaina, eli siitä saakka on toiminut hienosti...olen tässä välissä vaihdellut purkissa asetuksia ja käynnistänyt sitä uudelleen aina sen jälkeen...vaihdoin mm. DSL -asetuksen Auto Sync-up:sta VDSL2:een…..eli tällä hetkellä pelittää loistavasti...voisko tehrä sillai, jotta jos se vielä rupeaa kenkkuilemaan, niin laitan viestiä tänne ja otan sen loki-tiedoston talteen, jos sitä pystyisi paremmin jäljittämään, kun tilanne ompi päällä...