Vastattu

Taloyhtiölaajakaista ei toimi


Muutin uuteen kämppään ja tänne tulee Elisan Taloyhtiölaajakaista. Tilasin viikko sitten tuon yhteyden ja valitsin silloin että haluan lisämaksullisen 50M/10M yhteyden. Nyt on mennyt yli viikko eikä se vieläkään toimi. Sain 22.7 tekstarin jossa sanottiin että liittymä on nyt aktivoitu, ja pyydettiin vastaamaan numerolla 2 jos se ei toimi. Lähetin testailun jälkeen vastauksen, ja samana iltana 010-alkuinen numero soitti. En ehtinyt vastata siihen, eikä sieltä olekkaan tullut sen jälkeen uutta soittoa! Vastasin jopa uudelleen siihen liittymän aktivoinnin vahvistus viestiin, mutta edelleenkään ei ole soitettu.

Ehkä tällä palstalla osataan auttaa? Lisäsin asiakasnumeroni profiilitietoihini, ilmeisesti Elisan moderaattorit voivat sieltä sitten tarkistaa.

Käytössäni on Thomson TG789vn merkkinen modeemi, ja se on kiinni seinässä pistokkeessa, ei siis sellaisessa kolmipiikkisessä vaan suoraan liittimen muotoisessa. Sekä modeemi että johto jota käytän ovat suoraan entisestä kämpästäni toimivana tuotuja, siellä tosin oli eri liittymäntarjoaja, ainoa ero edelliseen on se että entisessä kämpässä oli kolmireikäinen pistoke johon tuo johto laitettiin, täällä siis suoraan seinään. Modeemissa on power ja wireless valot päällä ja broadband valo vilkkuu. Internet valo ei ole päällä, eikä vilku, noista valoista joku ehkä osaisi päätellä jotakin? Tuolta voi käydä katsomassa miltä modeemi näyttää valoineen: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Thomson-TG789?id=1301

Olen resetoinut laitteen monta kertaa, ei ole auttanut. Toivottavasti joku osaa auttaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sime 28 July 2016, 17:32

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1
edit:onko tuo laite soneran liittymässä ollut ennen?

hei, soita vikailmoitus,ensin saattaa kuulua nauhoite että on suljettu jne, mutta kun odotat vaan niin kohta vastataan

lmoita häiriöistä asiakaspalveluumme:
Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)

Jonoaikamme on: Alle 1 minuutti

Huomioithan, että ajat ovat keskiarvoja ja todellinen jonotusaika voi poiketa ilmoitetusta.

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.
Lisätään vielä että asunnossa on yksi tuollainen rasia jossa on kaksi nettipistoketta, toisessa lukee 1 ja toisessa 2. Kumpaakin olen testannut. Muita pistokepaikkoja tai sitä kolmireikäistä pistoketta ei ole.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1
onko tietoa, millä tekniikalla tuo taloyhtiölaajakaista on toteutettu?

edit:koita kummastakin nettipistokkeesta erikseen suoraan tietokoneeseen kytkeä
rj45 verkkokaapeli, toimiiko sillon netti
Kiitoksia vinkistä. Toimii, ja speedtest näyttää oikeat tulokset. Miten saisin nyt sitten tuon modeemin toimimaan? Se toimi vielä viikko sitten edellisessä osoitteessa. Olen resetoinnut sen monta kertaa. Ja joo, laite on alun perin ollut edellistä asuntoa edeltäneessä asunnossa, jossa käytin Soneraa. Edellisessä asunnossa oli käytössä jokin toinen liittymäntarjoaja, ja käytin tuota samaa modeemia siellä.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1
laitappa piuhat seuraavasti eli se johto mikä menee seinästä nyt koneeseen:WAN-portti - Jos yhteys on toteutettu Ethernet-tekniikalla, kytke verkkokaapeli tähän pistokkeeseen.

eli modeeemin punaiseen wan porttiin tuo,sitten toinen rj45 kaapeli modeemin jostakin lan1-4 portista koneeseen. resetoi vielä tuo laite varalta, toimiiko?

tarvitko langattoman verkon/yhteyden useammalla koneelle kun tuon laitteen tuohon väliin haluat?

edit:
Paina laitteen kyljessä olevaa reset-painiketta pohjassa pienikärkisellä esineellä, kuten lyijykynällä, kunnes Power-valo muuttuu oranssiksi (n. 30 sekuntia).
Laitteen tehdasasetukset ovat nyt palautettu.
Käyttäjätaso 7
Kiitoksia vinkistä. Toimii, ja speedtest näyttää oikeat tulokset. Miten saisin nyt sitten tuon modeemin toimimaan?

Jos nyt ei vielä tullut selväksi, niin: Selvästikin nettiyhteys on siinä talossa toteutettu sellaisella tekniikalla, että modeemi on tarpeeton. Netti tulee suoraan seinästä sellaisessa muodossa, jota päätelaitteet (tietokone yms) ymmärtää.

Toinen asia on sitten se, että tarvitsetko reititintä. Silloin laitat sen laitteen toimimaan pelkästään verkon jakelijana, kuten karhu82 tuossa jo selitti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuosta tosiaan siis linja on kunnossa ja ongelma sinulla on sen Soneralta hankitun modeemin kanssa. Merkkasin asiakastietoihisi, että itse yhteys pelaa suoraan datapistokkeesta, ettei sinne turhaan lähetetä asentajaa toteamaan asiaa.

Pahoittelut, jos sinua on yritetty vain kerran tavoitella. Normaalisti meiltä kyllä vähintään kaksi kertaa koitetaan saada puihelimitse kiinni ja jos ei saada niin lähetetään SMS.

Onko näistä muiden palstalaisten vinkeistä ollut apua laitteen oikeaoppiseen kytkentään meidän liittymään sopivaksi?
Kiitos kaikille viesteistä. Ongelma ratkesi, kun vaihdoin soneran modeemin tilalle D-linkin reitittimen.

On nopea yhteys, just sellanen kun luvattiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On nopea yhteys, just sellanen kun luvattiin.

Kiva välillä lukea näinkin päin asioista kerrottaneen 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Totta! Kiva kuulla! 🙂