Yhteys pätkii ja hidastelee

  • 6 February 2020
  • 3 kommenttia
  • 580 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5
  • Valmentaja
  • 117 kommenttia

Yhteys on pidemmän aikaa ollut pätkittäinen ja hidasteleva. Elisan lähettämä uusi Huawei modemi paransi tilannetta, mutta edelleenkin yhteys pätkii selittämättömästi ja on ajoittain hyvinkin hidas. Puhelimet putoilee netistä ja sähkäverkon kautta kytketyn pöytäkoneen yhteys katkeaa useita kertoja päivässä säännöllisen epäsäännöllisesti. Pöytäkoneen yhteyden saa useimmiten palautettua Windowsin vianmäärityksellä. Tällöin tulee ilmoitus “Oletusyhdyskäytävä ei käytössä”. Ellei tämä onnistu, en ole keksinyt muuta keinoa, kuin käynnistää kone uudestaan. Puhelimet ja läppärit osaavat useimmiten yhdistää uudestaan automaattisesti, mutta ei aina.

 

Modeemissa vilkkuu lähes jatkuvasti Interne, WLAN ja LAN valot.

 

Viihteen tallenteet menevät usein pimeäksi, ääni kuuluu. Joskus kuva palautuu muutamassa sekunnissa, joskus menee jopa minuutti tai enemmän.

 

Speedtestin mukaan download vaihtelee 10-15 Mbps välillä, upload 0,5-0,7.

 

Olisiko VDSL2+ modeemista mitään apua? Tänne Soukan perukoille ei taida olla saatavilla muuta, kuin ADSL2?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11

Jos siellä on jo uudehko Huawein modeemi, niin en lähtisi sitä ihan heti vaihdatuttamaan. Mikäli kämpästä löytyy toista puhelinpistoketta, niin se olisi hyvä varmuudeksi koittaa. Olithan ottanut uudella modeemilla siinä mukana tulleen johdon käyttöön? Ootko huomannut, tapahtuuko modeemin internet- ja DSL-valoissa mitään muutosta katkojen aikana?

Tarvittaessa tehdään linjasta vikailmoitus, jos ilmoittelet yksityisviestinä tai muuta kautta asiakaspalvelun häiriöpuolelle tarkemmat tiedot. :nerd:

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

En ole huomannut katsoa modemin valoja. Katkot ovat tyypillisesti lyhyitä ja toisella koneella tai puhelimella yhteys saattaa samaan aikaan säilyä.

Tyttären perhe oli meillä putkiremonttievakossa ja he olivat todella tuskastuneita pätkivään yhteyteen. Tuntui vähän siltä, että heidän Aplen laitteensa olivat herkempiä yhteyden häiriöille.

Vaihdoin johdot modemin mukana tulleisiin.

Muitakin puhelinrasioita löytyy, mutta ne ovat väärässä paikassa. Yhtä voisin koeilla, jos löydän vielä vanhan pidemmän puhelinkaapelin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Jopas heitti kinkkisen… Käyttelikö he Apple-laitteilla 2,4GHz WLANia vai 5GHZ taajuudella olevaa? Ainakaan linjan puolella ei mitään näkynyt ja sen vahvistaa myös toi että sulla on laitteet eri aikaan katkolla, jos linja pätkis niin kaikki menisi yhtäaikaisesti. Olitko koittanut vielä resetoida tuota modeemia? Ja onko ongelmalliset käyttöpaikat kuinka kaukana itsessään modeemista?