Elisan palvelu ala-arvoista


Elisan "palvelu" ottaa niin päähän että särkee.
Minulla on ollut jo pari kuukautta todella paljon kuuluvuusongelmia puhelimessa. Mikään puhelu ei oikein meinaa toimia. Ja asustan tällaisella syrjä alueella kuin Helsingin Jollaksessa.

Menin tätä ja muita ongelmia (!) selvittämään asiakaspalveluun.

Pitää tehdä vikailmoitus mutta ei paikan päällä voi tehdä vaan netissä. Kun tiesin miten vaikea tällaisia asioita on netissä tehdä ja koska vikailmoitus on aiemminkin (!) tehty ihan asiakaspalvelijan toimesta, niin vielä kysyin että eikö_sitä_asiaa_vaan_voisi_nyt_hoitaa. No kuulemma ei. Uusi käytäntö.

Olen nyt harhaillut pitkään täällä nettisivuilla eikä mistään löydy sitä linkkiä. Koko ajan vaan tulee häiriökarttoja yms. vastaan.

Muutenkin suoraan sanottuna v******* koko tämä palvelutaso. Olen aivan käsittämättömän turhautunut ja pakokauhu iskee kun ajattelee että olen keskittänyt monia palveluja Elisaan. Harvoin mikään palvelu saa näin vihaiseksi.

Voisiko_tälle_tehdä_nyt_jotain?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Soita. Tosin ensin pitää löytää puhelinnumero. Vinkki: se löytyy tuolta asiakaspalvelusivustolta, kun kaivaudut riittävän syvälle. (toinen vinkki: kyseessä ei ole omagurun numero)

Siinä puhelinnumeron lähettyvillä on myös linkki yhteydenottolomakkeeseen. Vikailmoituksen voi tehdä myös kyseisellä lomakkeella. Tosin sen edellytyksenä on, että erotat vaaleanharmaalla tekstillä olevan linkin valkoisesta taustasta.

Kolmas vaihtoehto on, että lähetät tämän palstan kautta yksityisviestin "Palstatiimille". Tosin ensin sinun pitää löytää Palstatiimin profiili... (vinkki: palstan haku ei auta tässä asiassa)

Tietysti voisin auttaa sinua ja etsiä nämä numerot ja linkit tähän viestiin. Mutta arvaa mitä? En jaksa/viitsi. Kyllä se olisi Elisan tehtävä laittaa nämä kaikki sellaiseen paikkaan esille, että ne olisi helppo kaikkien löytää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Soitto numeroon 010190240 (numero auki 24/7, soitto laitteiden ääreltä) tai viesti Palstatiimille: elisa.to/viestipalstatiimille niin saadaan hommaa etiäpäin. 🙂

Ikävää, että koet asioinnin hankalaksi. 😞
Myymälässä häiriöilmoituksen jättäminen ei ole mahdollista, koska siellä ei ole käytössä kaikkia teknisen puolen selvitykseen vaadittavia ohjelmia, eikä myyjillä välttämättä tätä koulutustakaan ole. Usein myös laitteiden kanssa tulee testata erinäisiä asioita vian rajaamikseksi. Kun kyseessä on puheliittymään liittyvä vika niin yleensä myös olisi hyvä olla ylhäällä kolmisen esimerkkiä vaikka katkenneesta puhelusta, sillä se auttaa tutkintaa. Myymälässä keskitytään enemmänkin myyntiin - vähän niinkun autoliikkeetkin myy autoja. Huolto on sitten toisaalla. 🙂 Mitenkään siis kiusallaan tästä ei haluta tehdä hankalaa. Selvittelemmekin mielellämme Palstatiimin roolissa tuon tilanteesi :8
Käyttäjätaso 7
Soitto numeroon 010190240 (numero auki 24/7, soitto laitteiden ääreltä) tai viesti Palstatiimille: elisa.to/viestipalstatiimille niin saadaan hommaa etiäpäin. 🙂

Miksi he-le-ka-tis-sa tuolta yläreunan "Asiakaspalvelu"-linkin alta ei löydy suoraa linkkiä asiakaspalvelun yhteystietosivulle, jossa nämä - ja ne muut - yhteystiedot olisi nätisti ja selkeästi listattuna, niin että etsijä löytää ne 2 sekunnissa?

Onko se todella jonkun palvelusuunnittelijan mielestä järkevää, että aspan yhteystiedot piilotetaan, asiakkaat käyttää 20 min - 2 tuntia niiden etsimiseen ja tulevat sitten tänne palstalle kysymään, kun eivät itse millään löydä? Ja palstalla liikkuvat vastaavat samaan kysymykseen 15 kertaa päivässä?

Ruokakauppa piilottaa maitopurkit takaseinälle sen vuoksi, että asiakas ostaisi kaikkea muutakin, mutta mitä ihmeen myyntiä Elisa kuvittelee saavansa lisää turhaantuneiden asiakkaiden eksyttämisellä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sivulla http://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ numero lukee suoraan lukee laatikossa, joka on laitettu myös eri värillä muista. Ei vaatinut edes sen kummempia etsintöjä tai skrollailuja pitkin sivua. :)
Se, miksi sitten on mahdollista lähteä klikkailemaan laaitkoita, kuten "laskutus" ja edetä siitä kohta kohdalta on se, että useissa tilanteissa asiakas saa ratkaisun asiaansa helpommin kun uskoikaan eikä soitto ole välttämätön tuolloin.
Käyttäjätaso 7
Sivulla http://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ numero lukee suoraan lukee laatikossa, joka on laitettu myös eri värillä muista. Ei vaatinut edes sen kummempia etsintöjä tai skrollailuja pitkin sivua. :)

Ai ei vai? Tarkistahan vielä. Etenkin huomioiden, että sivustolle tulevalla asiakkaalla ei ole tuota suoraa linkkiä.

Yläreunan linkistä Asiakaspalvelu -> Asiakaspalvelu ja ohjeet. Tuota sivua saa rullata aika paljon alaspäin (15" läppärin näytöllä 6x pgdn-painallusta) että löytää linkin "Elisan asiakaspalveluun", joka johtaa tuolle sinun linkittämällesi yhteystietosivulle. Kyseistä sivua saa taas rullata aika paljon alaspäin (nyt vain 4x pgdn), että näkee puhelinnumeron.
Lumia 925:n näytöllä kelattavaa on 12 + 8 näytöllistä, ja tuossa välissä on iso kasa kaikkea muuta sälää, joka eksyttää avuntarvitsijan nopeasti hakoteille.

Lisäksi mainitsemasi "erivärinen" on valkoinen ruutu harmaalla taustalla, mikä ainakin minun silmissäni tarkoittaa, että tuo puhelinnumeroruutu on vähemmän huomiota herättävä kuin muut ruudut. Ilmeisesti tuolla samalla periaatteella myös se vaaleanharmaa väri yhteydenottolomakkeen linkissä on erityinen huomioväri?

Kyllä, marmatan tästä aiheesta niin kauan kuin tarvitsee. Todennäköisesti ikuisesti...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jos liikkeissä ei voida asioita suoraan hoitaa, voisiko sinne vaikka saada valmiiksi tulostetut laput, joista nuo oleellisimmat yhteystiedot löytyvät suoraan?

Ja on aivan totta, että tuo sähköisen yhteydenottolomakkeen linkki on varsinkin näin puhelimen (iPhone 6S) näytöltä katsottuna niin huomaamaton, että ilman kv36:n viestin lukemista olisi varmasti jäänyt huomaamatta. Harmaa linkki valkoisella taustalla pitkän sivun alalaidassa ja noin pienellä fontilla ei todellakaan ole huomiota herättävä, aivan päinvastoin. Se suorastaan yrittää maastoutua mahdollisimman huomaamattomaksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laittelin palautetta tuosta sivustosta eteenpäin ja laitoin myös tuon TT-2k ehdotuksen mukaan. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Lisäsimme hiljattain "Yhteydenotto"-linkit elisa.fi:n päävalikkoon "Asiakaspalvelu"-valinnan alle sekä elisa.fi:n etusivulla markkinointibannerin alapuolella oleviin "pikanappuloihin" ("Kirjaudu sähköpostiin" -nappulan vieressä vasemmalla), jotka vievät suoraan asiakaspalvelumme yhteystietoihin.

Olemme saaneet yhteystietojen löydettävyydestä palautetta aiemminkin ja näillä parannuksilla yritämme helpottaa tilannetta.

Tarkoituksena ei ole ollut piilottaa asiakaspalvelun yhteystietoja, vaan kuten Mits yllä totesikin, tavoitteena on yrittää välttää asiakkaan sekä Elisan kannalta tarpeettomat yhteydenotot asiakaspalveluun mm. kertomalla OmaElisan mahdollisuuksista ennen puhelinnumeron/yhteydenottolomakkeen tarjoamista, sillä valtaosa asiakaspalvelua vaativista asioista hoituu jo nyt verkossa esim. OmaElisan avulla.

Tottakai tästä huolimatta on tilanteita, joissa yhteydenotto asiakaspalveluun on ainoa ratkaisu ja tällöin asiakaspalvelun yhteystiedot pitää olla helposti löydettävissä.

Koetteko, että nuo uudet "Yhteydenotto"-linkit eivät helpota tilannetta vieläkään tarpeeksi? Jos ei, niin heittäkää parannusehdotuksia ilmoille!
Käyttäjätaso 7
Lisäsimme hiljattain "Yhteydenotto"-linkit elisa.fi:n päävalikkoon "Asiakaspalvelu"-valinnan alle

Hienoa! Ainut vaan, että nuo uudet linkit eivät näy täältä palstalta katsottuna? Siis ei ainakaan minulle. Piti mennä etusivulle, ennen kuin näkyy. Eli jos vielä päivittäisitte palstan ylävalikon, joka selvästikään ei ole automaattisesti sama kuin muulla sivustolla.

sekä elisa.fi:n etusivulla markkinointibannerin alapuolella oleviin "pikanappuloihin"

Tämä hyvä. Sitten vielä yksi paikka: saunalahti.fi-sivun oikeassa laidassa "ota yhteyttä"-linkin pitäisi viedä myös samaan paikkaan. Tällä hetkellä se menee aspan pääsivulle.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kiitos huomioista! Laitoin saunalahti.fi:n linkin korjaukseen!

Palstan ylänavigaatio on harmillisesti oma erillinen versionsa, joten siihen näitä lisäyksiä ei ole vielä saatu päivitettyä. Työn alla!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ja molemmat linkit nyt korjattu! 🙂
Oho, täällähän on tapahtunut! Ihan positiivista!

// Soitto numeroon 010190240 (numero auki 24/7, soitto laitteiden ääreltä) tai viesti Palstatiimille: elisa.to/viestipalstatiimille niin saadaan hommaa etiäpäin. 🙂

Mä siis en halunnut soittaa neljästä syystä:
1) Se puhelin ei toimi kotoa joka oli siis se ongelma
2) Se myyjä sanoi että mene nettiin ja etsi ja täytä vikailmoitus-lomake
3) En haluaisi maksaa puhelinmaksuja enää senttiäkään jotta saisin tämän jo maksamani palvelun eli puhelinyhteyden toimintaan.
4) Menin jo myymälään asti hoitamaan tätä eikä se onnistunut, mistä voin tietää että puhelimessa saan yhtään parempaa palvelua?

Palvelunne on monimutkaista ja kerroksista. Tiedän että on OmaGuru ja lisäksi puhelinpalvelu. En edes tiennyt että on olemassa jokin palstatiimi.

En nyt oo aivan varma tuliko tämä korjattua, mutta tuo liitteen kuvan haalean harmaalla oleva sähköinen yhteydenottolomake ei vaan meinannu osua silmiin kun pyörin sivulla. Noin haalea teksti ilman viitettä hyperlinkkiin vaan hukkuu. Tuo on siis viimeisin mitä etsii silloin kun tällaista lomaketta etsii.

/// Ikävää, että koet asioinnin hankalaksi. 😞
Myymälässä häiriöilmoituksen jättäminen ei ole mahdollista, koska siellä ei ole käytössä kaikkia teknisen puolen selvitykseen vaadittavia ohjelmia, eikä myyjillä välttämättä tätä koulutustakaan ole. Usein myös laitteiden kanssa tulee testata erinäisiä asioita vian rajaamikseksi. Kun kyseessä on puheliittymään liittyvä vika niin yleensä myös olisi hyvä olla ylhäällä kolmisen esimerkkiä vaikka katkenneesta puhelusta, sillä se auttaa tutkintaa. Myymälässä keskitytään enemmänkin myyntiin - vähän niinkun autoliikkeetkin myy autoja. Huolto on sitten toisaalla. 🙂 Mitenkään siis kiusallaan tästä ei haluta tehdä hankalaa. Selvittelemmekin mielellämme Palstatiimin roolissa tuon tilanteesi

Nojoo. Mutta olen saanut tämän häiriöilmoituksen aiemminkin tehtyä tosiaan ELisan Lasiapalatsin palvelupisteen kautta. Että siinä mielessä oletin tietty että sen saa liikkeessä tehtyä.

Noh, harmittaa vaan niin monet asiat mitä tässä on tapahtunut jo monta kertaa Elisan kanssa ja myös se että joudun olemaan tällainen hankala asiakas ärsyttää. Tulee ihan pahimmat puolet esiin tässä.